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Já o conhecia por fora, este sim é muito bonito mas agora fiquei surpreso com a beleza daquele tablier, fantástico mesmo (já o do actual Panamera o é), tem uns ares oldschool, dos classicos da marca e ao mesmo tempo é futurista, junta com muita mestria o passado e o moderno com algum minimalismo tipico da Porsche.
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Facelift 2013
Filtrada a renovada imagem do Porsche Panamera
Tras varios días con imágenes espía muy esclarecedoras, finalmente se han filtrado en la red las tomas oficiales del renovado Porsche Panamera. Si al primer vistazo no encuentras los cambios, tranquilo, a nosotros nos ha pasado lo mismo y hasta que no hemos sacado "la lupa", no hemos reparado en ellos.
Entre otras cosas el nuevo Panamera estrena un frontal con un estilo suavizado. Los paragolpes han cambiado y están más en la línea de los vistos en los últimos Boxster y 911, contando también con una nueva situación para las luces diurnas por LEDs. En la zaga se ha cambiado la situación de la placa de matrícula, se han adoptado carcasas diferentes para los pilotos y tanto el paragolpes como el difusor inferior se han renovado.
En el interior los cambios parecen menores, con nuevos tonos para los plásticos y guarnecidos que recubren las distintas superficies. Hasta que no tengamos la información oficial con todos los detalles poco podemos decirte, pero en este tipo de actualizaciones lo habitual es incluir nuevos sistemas de sonido/multimedia/navegación con las últimas tecnologías, y la llegada de más elementos de seguridad (o mejorar los existentes).
La oferta de motores tampoco ha sido confirmada, pero desde hace tiempo sabemos que llegaría una versión híbrida enchufable desarrollada sobre el conocido "Hybrid". Junto a esa versión, estarán las habituales mecánicas que forman las gamas "normal", "S", "Turbo", "GTS" y "Diesel".
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Originalmente Colocado por Fahrenheit Ver PostOs vidros não se molham com a chuva!
O vídeo do facelift.
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Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver PostPor acaso está previsto para daqui a poucos anos a abolição dos limpa-vidros, visto que já se criaram vidros hidrófugos de avançada nanotecnologia que evitam a acumulação de humidade e de gotas de chuva.
Não há um repelente de água que muitos colocam no vidro?
É isso...
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Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
Quando ao carro, é um Porsche.
Pouco mais preciso dizer.
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Originalmente Colocado por B747 Ver PostIsso é tudo vontade de dizer mal?
Não, não foi. Se olhares bem para as imagens, compreendes a minha questão, porque não normal num carro (ainda por cima com estes valores) não limpa pára-brisas, mas a minha dúvida ficou esclarecida com a informação da tecnologia que estão a tentar implementar nos vidros, tal o BladeRunner mencionou. Para ser sincero desconhecia por completo.
De resto o carro mantém as linhas da versão actual. A versão híbrida deve ser interessante.
Off-Topic: Agora só um aparte, é muito mau quando terceiro criticam e falam mal de algo que gostamos, eu compreendo isso, visto que sou um confesso admirador das marcas italianas e essas não passam sem as críticas e difamações (ou talvez dor de cotovelo). Isto é só um exemplo, mas desculpem lá o desabafo...
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Porsche Panamera facelift gets new LWB, 410hp Turbo V6 Plug-in variants
Following yesterday’s leaked photos, Porsche dropped official images and information about its refreshed 2014 Panamera range.Leaving aside the light cosmetic tweaks shown in the photos, the 2014 Panamera’s big changes are the addition of an S E-Hybrid plug-in model developing 410hp (416PS), the debut of two Executive versions that come with an extended wheelbase (+150mm or 5.9 in.) and the launch of an entirely new 3.0-liter biturbo V6 engine for the Panamera S and 4S models.
Porsche also dropped the manual gearbox option, and now offers only the PDK dual clutch and 8-speed automatic transmissions.
Porsche says the new Panamera range is more economical, with fuel savings of up to 56 percent, in the case of the S E-Hybrid. The parallel, plug-in hybrid model has an electric motor producing 94hp (95PS or 70 kW), more than double the power of the previous version, and draws its energy from a new 9.4 kWh lithium-ion battery (five times the capacity of the older battery). It is linked to a 316hp V6 gasoline unit.
The S E-Hybrid has an average fuel consumption of 3.1 liters/100 km (75.8 US mpg) – apparently, with the use of the battery. At the same time, the hybrid is faster to 100 km/h, with an acceleration time of 5.5 seconds, and has a top speed of 270 km/h (168 mph). It has also a higher all-electric driving range, estimated at 36 kilometers (22.3 miles) in NEDC-based testing. Furthermore, it can reach speeds of up to 135 km/h (83.9 mph) in all-electric operation.
The battery charges within two and a half hours via the integrated on-board charger and the standard Porsche Universal Charger (AC) and in less than four hours at a conventional household electrical outlet in Germany.
The Executive models are another premiere for the Panamera, offering a 150-mm (5.9-inches) longer wheelbase which translates into a more spacious rear seating area. Available for the Turbo and 4S models, the Executive package comes with added features, more space and better ride comfort.
There’s also a new 3.0-liter V6 biturbo engine that replaces the previous 4.8-liter V8 in the Panamera S and Panamera 4S, and it is also used in the Panamera 4S Executive. The new unit develops 414hp (420PS) and 520 Nm (383.5 lb-ft) of torque – 20hp and 20Nm more than the outgoing V8.
Most Panamera models are equipped with the 7-speed PDK gearbox, with the 8-speed Tiptronic S offered in the Panamera Diesel and Panamera S E-Hybrid. Another new addition to the Panamera range is the optional LED headlights.
Cosmetic tweaks include newly shaped headlights and bumper with larger air vents and different turning signals, new LED tail light clusters, a flared bumper, modified tailgate and a relocated license plate holder.
The 2014 Porsche Panamera will receive its world premiere at Auto China in Shanghai on April 21, with market launch scheduled for July 2013 in Europe.
In Germany, prices start at €81,849 ($105,000) for the Panamera Diesel and €83,277 ($106,700) for the Panamera. In 2014, Porsche will introduce a new diesel engine with 300 hp that will replace the current unit along with the top-of-the-range Panamera Turbo S and Panamera Turbo S Executive models.
Editado pela última vez por BLADERUNNER; 03 April 2013, 14:10.
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Vá lá, na traseira conseguiram tornar o mau... menos mau. Ficou mais elegante e acima de tudo, mais identificável como pertencendo à linhagem Porsche, vejo ali mais familiaridade com o 911. No fundo, souberam mexer, se bem q gostaria de ver uma traseira mais profundamente remodelada e uma dianteira ligeiramente mais agressiva. Os interiores continuam com excelente aspecto, então nas versões cor castanho chocolateEditado pela última vez por Edge; 03 April 2013, 15:58.
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Originalmente Colocado por B747 Ver Posté muito comum carros com esta configuração do vidro traseiro não terem limpa para brisas.
Agora pergunto, o 'buraco' do limpa para brisas mantém-se lá porquê? ou é outra coisa? Câmara? Sensor?
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Originalmente Colocado por TommyTosser Ver Post5 portas? devem ser raríssimos sem limpa para brisas, 4 portas sim.
Agora pergunto, o 'buraco' do limpa para brisas mantém-se lá porquê? ou é outra coisa? Câmara? Sensor?
Mas de facto, os casos todos que conheço são 2 ou 4 portas.
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Facelifted Porsche Panamera diesel revealed | Autocar
This is the facelifted Porsche Panamera diesel, which will be seen for the first time at the Frankfurt motor show later this month.The most significant news is the adoption of a more powerful version of the Audi-sourced 3.0-litre V6 common rail diesel engine. It develops an added 49bhp, lifting the Panamera diesel’s reserves to 296bhp at 4000rpm. Torque is also up, swelling by 74lb from an earlier 405lb ft to 479lb ft on relatively narrow band of revs between 1750 and 2500rpm.
The lift in power and torque is combined with revisions to the rear-wheel drive Panamera diesel’s ZF sourced eight-speed automatic gearbox and the addition of Porsche’s torque vectoring system, which acts as an electronic differential lock for added traction, as standard equipment.
Porsche's changes to the driveline help bring about a 0.8sec reduction in the 0-62mph time, at 6.0sec, while top speed extends by 9mph to 161mph.
The plush four-door saloon als receives the same subtle exterior and interior styling changes as other variants of the four-year-old Panamera and is due to go on sale in the UK this autumn. Towing capacity is up by 100kg at 2600kg.
Despite the added performance and towing potential, Porsche claims a 0.6mph improvement in combined cycle economy at 44.1mpg along with a 3g/km improvement in CO2 emissions at 169g/km.
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