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SEAT Ibiza V (2017) e restyling (2021)
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Originalmente Colocado por Nugget Ver PostUma pena que o FR não traga o forro do tejadilho em preto, nem que fosse como opção.
Sendo a versão "desportiva", acho que faria sentido, já que o Xcellence o traz.
Até ter no meu carro em preto
Acho que dá um aspecto muito mais interessante, e é uma pena se não tiverem isso como opção sequer.
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Originalmente Colocado por brunomeleiro Ver PostPor acaso, a cor do forro do tejadilho era uma coisa que nunca me tinha passado pela cabeça.
Até ter no meu carro em preto
Acho que dá um aspecto muito mais interessante, e é uma pena se não tiverem isso como opção sequer.
Pelo menos no configurador não tem essa opção.
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Parece que não vai existir versão Cupra
During the international press launch of the vehicle in Barcelona, Antonio Valdivieso, Head of Product Communications at the brand, has revealed no Cupra, wagon, and coupe variants are in the cards. Also, the Spanish marque believes 150 hp (112 kW) is enough for a car in the B segment and it does not need more punch.
“We are not saying that there's no demand for niche sports models like the Ibiza Cupra, but the trend is going down,” Valdivieso told the media. “We are going to keep the Cupra for higher-end models, like the Leon.”
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Originalmente Colocado por reckoner00 Ver Post
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experimentei-o a convite, era uma unidade espanhol que em 2005 andava a percorrer o país, um dia em cada concessionário. estava todo roto, com travões que coziam rapidamente, faltavam os centros de das jantes, tinha 4 pneus com 3 marcas diferentes... a seguir iam vendê-lo como carro de serviço em espanha, depois da cara lavada. isto dito diretamente pelo vendedor. tinha mais 10cv e mais 10nm de binário que o meu, mas menor peso, o que ajudava bastante. venderam-se alguns em PT.
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"Novo Seat Ibiza não terá versão Cupra
19 maio 2017
No topo da gama do utilitário espanhol estará a versão FR, com motor 1.5 TSI Evo com 150 cv.
As pré-vendas da nova geração do Seat Ibiza já arrancaram e as primeiras entregas estão previstas para junho. Contudo, a nova geração não terá nem carrinha, nem três portas, nem a versão desportiva Cupra; cingindo-se à carroçaria de cinco portas. A garantia foi dada por Luca di Meo, o CEO da marca catalã, durante a apresentação internacional do utilitário, que sublinhou que esta versão representa apenas 1% das vendas e que não há “business case” para avançar.
Assim, o topo de gama do novo Ibiza será o FR (na imagem), com motor 1.5 TSI Evo com 150 cv."
http://www.autohoje.com/noticias/noticias/item/111974-novo-seat-ibiza-nao-tera-versao-cupra
Provavelmente o 1% era aqui em Zurique. Uma pena mas entendo, como agora há muito mais dinheiro que há 6 anos o povo vai para o Leon cupra.
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http://www.autoexpress.co.uk/seat/ibiza/99837/supermini-of-the-year-2017-seat-ibiza
Supermini of the Year 2017: SEAT Ibiza
The SEAT Ibiza is the 2017 Auto Express Supermini of the Year, with the Citroen C3 and Skoda Fabia commended
SEAT has knocked sister firm Volkswagen off the top spot in the supermini sector for 2017. The all-new Ibiza is the first supermini from any VW Group brand to use the automotive giant’s full-on MQB underpinnings – and to great effect, because the car offers impressive ride quality and refinement, decent practicality, a choice of efficient engines and sharp styling.
Scaling down the design that made the larger Leon so successful has worked in the Ibiza’s favour; SEAT has delivered a striking supermini statement. But there is so much more to the car than good looks.
Under the bonnet is a new 1.0-litre three-cylinder turbocharged petrol engine, available with either 94bhp or 113bhp. We’d go for the 94bhp version because it offers more than enough performance to cope with the relatively lightweight chassis.
Refinement is also good, with the motor pulling smoothly in the mid-range without making much of a racket. Thanks to that relatively low weight, the 1.0 also delivers competitive running costs for the class, with best figures of 60.1mpg and 106g/km of CO2.
If you need more oomph, a sportier 148bhp 1.5-litre TSI EVO engine is available; this still delivers decent economy thanks to smart cylinder-deactivation tech.
However, it’s the Ibiza’s grown-up qualities that impress the most. This is the most spacious car in its class, helped by its 355-litre boot.
The new underpinnings deliver a composed and contented ride, with what body movement you do feel softened nicely by the dampers, making it usable over scarred urban roads and on longer motorway trips.
On top of this, the glossy eight-inch infotainment system moves things on another step in the class. SEAT offers Apple CarPlay and Android Auto, which means there’s little call for built-in sat-nav. And when you’ve got a great set-up like this in the centre of the dash, it makes the Ibiza’s slightly firm plastics easy to forgive.
Our choice
SEAT Ibiza 1.0 TSI 95 SE (£14,595)
The 1.0 TSI 95 is the sweet spot in the new Ibiza range, with the willing engine matched by a lovely manual gearshift. We’d spend the extra £150 on SEAT’s Full Link system to get CarPlay and Android Auto, but with Bluetooth, air-con and emergency braking, there’s enough standard kit to go with the Ibiza’s refinement and practicality
Commended
Citroen C3
With its individual design, the new Citroen C3 is a breath of fresh air in the supermini sector. It doesn’t ride or handle quite as well as the Ibiza, but a funky interior and plenty of tech on higher-spec models mean, together with its frugal turbo petrol powertrains, the C3 earns a worthy commendation in this class.
Skoda Fabia
In a sector where a car has to offer practicality at an affordable price, plus lots of equipment and frugal performance, the Skoda Fabia is still hard to overlook. With the same 1.0 TSI unit arriving as in the Ibiza, the Fabia keeps itself at the sharp end thanks to an attractive blend of attributes a competitive supermini needs.
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Originalmente Colocado por Superfast Ver PostSó reparei agora que a largura é 1.78. Wow
Claro que isto pode tornar estes modelos imbatíveis em termos de espaço, capacidade de mala e mais outras características mais típicas do Segmento C, mas afastam-se da praticabilidade dos segmento B.
Parece-me que a VW quer abrir um fosso entre os irmãos UP e os Irmão Polo, e tendo em conta a importância deste segmento, pode ser arriscado.
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