Originalmente Colocado por ina1982
Ver Post
Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Jeep Wrangler 2017
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
OFICIAL: WRANGLER CON 2.0 TURBO MILD HYBRID
La gamma motori per l’America ricalca quella del modello precedente, con in più un 2.0 quattro cilindri turbo benzina mild hybrid da 270 CV e 400 Nm e il 3.0 V6 EcoDiesel firmato VM Motori che sviluppa 260 CV di potenza e 600 Nm di coppia in abbinamento al nuovo cambio automatico a 8 marce.
ENGINE: 3.6-LITER PENTASTAR V-6
Available: Standard on all models
Type: 60-degree, V-type, liquid-cooled
Displacement (cu. in. / cc): 220 cu. in. (3,604 cu. cm)
Bore x Stroke: 3.78 x 3.27 (96 x 83)
Valve System: Chain-driven DOHC, 24 valves and hydraulic end-pivot roller rockers
Fuel Injection: Sequential, multiport, electronic, returnless
Construction: Aluminum deep-skirt block, aluminum alloy heads
Compression Ratio: 11.3:1
Power (SAE net) (hp / kW@rpm): 285 hp (209 kW) at 6,400 rpm
Torque (SAE net) (lb.-ft. / N•m): 260 lb.-ft. (353 N•m) at 4,800 rpm
Max. Engine Speed (rpm): 6,600 rpm (electronically limited)
Fuel Requirement: Unleaded regular, 87 octane (R + M)/2
Fuel Tank Capacity (gallons): 18.5 (2-door), 21.5 (4-door)
Oil Capacity: 5.0 quarts (4.7 liters)
Coolant Capacity: 10 quarts (10.1 liters)
Emission Controls: Dual three-way catalytic converters, heated oxygen sensors and internal engine features
Max. Gross Trailer Weight: 2,000 lbs. (2-door), 3,500 lbs. (4-door)
EPA Fuel Economy mpg (city/hwy/combined): 18/23/20 (automatic); 17/23/19 (manual)
Assembly Plant: Saltillo South Engine Plant, Saltillo, Coahuila, Mexico
ENGINE: 2.0-LITER TURBO I-4
Availability: Optional — all models
Type: I-4 16-valve with direct injection, turbo charging, with throttled, cooled EGR
Displacement (cu. in. / cc): 121 cu. in. (1995 cu. cm)
Bore x Stroke: 3.31 x 3.54 (84 x 90)
Valve System: Chain-driven DOHC, 16 valves
Fuel Injection: Direct Injection
Construction: Aluminum block, aluminum alloy heads
Compression Ratio: 10:01
Power (SAE net) (hp / kW@rpm): 270 hp (200 kW) at 5,250 rpm
Torque (SAE net) (lb.-ft. / N•m): 295 lb.-ft. (400 N•m) at 3,000 rpm
Max. Engine Speed (rpm): 5,800 rpm (electronically limited)
Fuel Requirement: Minimum unleaded regular, 87 octane (R + M)/2, 91 octane or higher recommended for optimum fuel economy and performance
Fuel Tank Capacity (gallons): 18.5 (2-door), 21.5 (4-door)
Oil Capacity: 5 quarts (4.7 liters)
Coolant Capacity: 9.9 quarts (9.4 liters)
Emission Controls: GPEC4 engine-management system with close-coupled catalyst; and wide range O2 sensor
Max. Gross Trailer Weight: 2,000 lbs. (2-door), 3,500 lbs. (4-door)
EPA Fuel Economy mpg (city/hwy/combined): TBD — automatic (2-door); TBD — automatic (4-door)
Assembly Plant: Termoli, Italy and Trenton South Engine Plant, Trenton, Mich.
ENGINE: 3.0 LITER ECODIESEL V-6
260 horsepower, 442 lb-ft of torque
"More robust" 8-speed automatic transmission only
Available on 4-door only
http://www.omniauto.it/foto/gallery/...-wrangler-2018
Comentário
-
Então o 2.0 MH vai-se chamar etorque:
Esta é para o TerranoII ver isto se é alguma coisa de jeito...
http://www.motortrend.com/cars/jeep/...gler-family-08
Comentário
-
Originalmente Colocado por cloverleaf Ver PostEntão o 2.0 MH vai-se chamar etorque:
Esta é para o TerranoII ver isto se é alguma coisa de jeito...
http://www.motortrend.com/cars/jeep/...gler-family-08
Caixa redutora, Bloqueio do diferencial dianteiro e traseiro e barra estabilizadora desconectável.
Sistema já visto na geração anterior.
Comentário
-
Originalmente Colocado por SenhorVX Ver PostMais uma vez a Jeep consegue ter excelentes ideias para o Wrangler. Resta saber se o departamento de engenharia consegue fazer com que na pratica tudo fique fiável.
Pena o vídeo pouco falar das diferenças mecânicas. Mas com a chegada ao mercado essa informação vais começar a aparecer.
Comentário
-
Originalmente Colocado por Bruno155 Ver PostFiquei com a mesma sensação. Imensas funcionalidades interessantes mas quase que vêm acompanhadas de um amargo na boca quando imagino tudo aquilo a ganhar folgas ou deixar de trabalhar.
Pena o vídeo pouco falar das diferenças mecânicas. Mas com a chegada ao mercado essa informação vais começar a aparecer.
De resto a Jeep sempre foi assim. Excelentes ideias, mal concretizadas. Na geração do meu melhorou, mas mesmo assim muito longe da perfeição. É expectável que nesta geração venha tudo corrigido.
A opção da capota de lona que recolhe tipo fiat 500 é brilhante. Mesmo a que é toda de lona, se já achava um processo fácil no meu, neste melhorou muito.
Gostei muito do pormenor de ter onde guardar os parafusos, coisa que nunca sei bem onde fazer no meu e de dar ara retirar as pontas do para choques para levar com pneus 37.
Muito fixe, estou com curiosidade de testar.
Comentário
-
Originalmente Colocado por SenhorVX Ver PostO Doug nunca aprofunda muito a parte mecânica. Mas para o nosso mercado consta que vai sair com um 2.0 diesel novo.
De resto a Jeep sempre foi assim. Excelentes ideias, mal concretizadas. Na geração do meu melhorou, mas mesmo assim muito longe da perfeição. É expectável que nesta geração venha tudo corrigido.
A opção da capota de lona que recolhe tipo fiat 500 é brilhante. Mesmo a que é toda de lona, se já achava um processo fácil no meu, neste melhorou muito.
Gostei muito do pormenor de ter onde guardar os parafusos, coisa que nunca sei bem onde fazer no meu e de dar ara retirar as pontas do para choques para levar com pneus 37.
Muito fixe, estou com curiosidade de testar.
Comentário
-
Originalmente Colocado por TerranoII Ver PostDeixa lá ver este video no fds para saber que diferenças são essas
Novos diferenciais Dana mais robustos, aerodinâmica melhorada, motor 2.0 litros, nova capota, mas basicamente o hardware é o mesmo.
Contudo as soluções pensadas para os adeptos do TT e na versão Rubicon são de deixar qualquer um adepto a salivar, pré instalação de 4 interruptores de acessórios auxiliares, pneus 33" de série, maior espaçamento das cavas das rodas entre as já existentes "features" do modelo.
Comentário
-
Originalmente Colocado por cloverleaf Ver PostMuito gosta o Doug dos seus corks & features!
Concluindo: os JL estão mesmo no ponto! Fabulosos, o problema será o preço na Tugalândia...
P.S. Os Easter eggs continuam deliciosos!
Comentário
-
https://www.jeep.pt/wrangler-2018
Motorizações para a Europa
2.0 270cv gasolina e 2.2 200cv diesel
@Salão Genebra
Comentário
-
Originalmente Colocado por felyzardo Ver PostO motor 2.0 270 é feito por quem?
2.0-liter turbocharged I-4 engine
The all-new 2.0-liter turbocharged inline four-cylinder engine with eTorque technology is rated a best-in-class 270 horsepower and 295 lb.-ft. of torque and mated to a new eight-speed automatic transmission. The 2.0-liter turbocharged inline four-cylinder (I-4) engine’s torque output surpasses that of the V-6 engine offered in Wrangler. The all-new eTorque system improves fuel economy, launch performance, and driver comfort during start/stop operations.
The eTorque system’s hybrid functions include auto stop/start, electric power assist, extended fuel shut-off, transmission shift management, intelligent battery charging and regenerative braking. Both the engine and fuel flow may be turned off during stops, coasting or when the engine is decelerating.
The all-new 2.0-liter I-4 engine features a twin-scroll, low-inertia turbocharger with an electronically actuated waste gate for exceptional responsiveness and performance, even while traversing over difficult terrain. The turbo is mounted directly to the cylinder head to improve durability. A dedicated cooling circuit lowers the temperature of the intake air, throttle body and turbocharger.
Direct injection, coupled with turbocharging, enables more efficient combustion and increased performance. The 2.0-liter I-4 engine’s fuel pump supplies the engine’s 2,900-psi high-pressure common-rail injection system. These high pressures produce better fuel atomization and allow for more precise fuel delivery than port fuel-injection systems, which in turn improves both performance and efficiency.
The 2.0-liter turbocharged I-4 engine is part of the Global Medium Engine architecture family and features Double Overhead Camshafts (DOHC), dual independent camshaft timing, and a cooled exhaust gas recirculation (C-EGR) system. This is the first time that the combined use of a twin-scroll turbocharger, C-EGR system, Central Direct Injection and the independent liquid cooling intake of air, throttle body and turbo have been employed together. This combination of technologies enables the high levels of performance and reduces fuel consumption.
http://www.jeeppress-europe.com/press/article/all-new-jeep-wrangler
Comentário
-
Originalmente Colocado por TugaAzeiteiro Ver PostPreços para Portugal já se sabe alguma coisa?
Para variar o modelo 3p deve vir com apenas 2 lugares não?
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário