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Megane III - fotos oficiais na pág. 29

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      Originalmente Colocado por AdrianoCarreira Ver Post
      Só lhe lavaram a cara? Oh Renault...
      O Renault Mégane GT 220 CV será disponibilizado nas 3 carroçarias

      Desde hace unos meses en algunos mercados europeos (y el australiano) se puede adquirir una versión GT del Mégane equipada con el motor 2.0 TCe de 220 CV. Hasta ahora sólo se combinaba con la carrocería Grand Tour pero parece que con el rediseño esto podría cambiar.

      Según se puntualizó en Frankfurt, Renault aumentará la oferta de variantes dinámicas con este nuevo GT 220 CV, tanto en carrocería coupé como con el más versátil de cinco puertas. Lógicamente el familiar no quedará fuera y serán muy interesante desde el punto de vista económico, al ser más baratos que los RS y contar con un nivel de prestaciones elevado.

      Lo que no está tan claro es que llegue al mercado español. Por ejemplo la filial francesa de Renault ha renunciado a ellos ya que no sale rentable su lanzamiento mientras que otras en cambio, como la suiza o alemana, están deseando que lleguen a los concesionarios. Esto debería ocurrir durante la próxima primavera.



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        Não me parece que esse GT 220cv chegue cá a Portugal, é pena.

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          Já vi a nova frente ao vivo e gostei. Está aprovado! Foi boa "lavagem" de cara

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            Ficou muito mais apelativo

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              Eu até gostei meteram-ne os farois do fluence.

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                A frente ficou bem bonita, mas a traseira já esta demasiado vista na minha opinião, o que faz com que o carro não se torne tao apelativo como poderia ser...

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                  Originalmente Colocado por pc Ver Post
                  Não me parece que esse GT 220cv chegue cá a Portugal, é pena.
                  Não ia vender.
                  Originalmente Colocado por PCaB Ver Post
                  A frente ficou bem bonita, mas a traseira já esta demasiado vista na minha opinião, o que faz com que o carro não se torne tao apelativo como poderia ser...
                  Concordo.

                  Comentário


                    Tenho mesmo pena por só terem revisto a frente. Contudo, é mesmo como dizem: ficou mais apelativo. Só não acho muita piada, á semelhança do que se passa no novo Clio, na versão GT, suprimirem os faróis de nevoeiro, em prol dos led's.

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                      Originalmente Colocado por JoelM Ver Post
                      Não ia vender.
                      Não ia ser sucesso de vendas isso é certo, mas dependendo da diferença de preço para o RS poderia ser uma boa opção para quem queira um carro a gasolina com um motor um "pouco" melhor que o 1.2 TCe.

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                        Autohoje - Gama Renault Mégane já tem preços

                        O facelift do familiar compacto chega em janeiro ao mercado nacional, onde a berlina tem o valor de acesso de 22 800 euros.

                        A Renault remodelou a família Mégane e já anunciou preços para o mercado português. A berlina tem valores a começarem nos 22 800 euros, no caso do motor a gasolina Energy 1.2 TCe 130 cv no nível de equipamento Dynamique S. A versão com caixa automática 1.2 TCe GT Line inicia nos 24 250 euros. No que toca aos Diesel, o Energy 1.5 dCi 110 cv S/S FAP ECO2 arranca nos 24 600 euros, na versão Confort, com emissões de CO2 de 90 g/km. A versão de 95 cv deste motor, prevista para mais tarde, chega a partir de 23 850 euros. O mais potente Energy 1.6 dCi 130 S/S FAP ECO2 GT Line tem o valor inicial de 28 800 euros.

                        A carrinha Mégane Sport Tourer tem valores de comercialização a arrancarem nos 23 500 euros, no caso do Energy 1.2 TCe 130 cv Dynamique S. O 1.5 dCi 95 cv Confort, disponível posteriormente, começará nos 25 050 euros. Acessível no lançamento estará o Energy 1.5 dCi de 110 cv, em troca de 25 800 euros, no nível Confort. O Energy 1.6 dCi 130 cv GT Line custa 30 000 euros.

                        A versão coupé começa nos 23 450 euros, no 1.2 TCe 130 cv a gasolina Dynamique S. A versão Diesel de acesso 1.5 dCi 95 cv Dynamique S, que estará disponível posteriormente, inicia nos 25 200 euros. A versão de 110 cv Dynamique S custa 26 000 euros. Por 29 450 euros chega o 1.6 dCi 130 cv GT Line. O topo de gama Mégane RS munido do motor 2.0 T 16v de 265 cv chega a partir de 37 500 euros.

                        O Autohoje está na apresentação da renovada gama Renault Mégane e conta-lhe tudo na próxima edição.

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                          Autohoje - Renault anuncia renovado Mégane Coupé Cabriolet

                          O “último” elemento da gama do pequeno familiar a ser alvo do restyling é o CC, que estará disponível a partir da próxima primavera.

                          Depois de apresentar a versão berlina, Coupé, R.S. e Sport Tourer, é a vez do Mégane Coupé Cabriolet beneficiar de um restyling. O modelo, que estará disponível em Portugal a partir da próxima primavera, adota a nova identidade visual da marca francesa e passa a disponibilizar o sistema de infotainment R-Link.

                          Esteticamente neste Mégane Coupé Cabriolet III Fase II, que fará a sua primeira aparição pública no Salão de Bruxelas, em janeiro, destaca-se um novo para-choques que integra o logótipo da Renault de grandes dimensões, colocado sobre um fundo preto brilhante, capô e para-choques redesenhados. Já o sistema multimédia integrado R-Link, permite comandar todas as funções do automóvel através do ecrã táctil de sete polegadas ou através de um joystick multidirecional colocado na consola central.


                          O CC tem ainda um teto panorâmico em vidro de dimensões generosas, além de um vidro para-vento removível de série que com a capota aberta permite que os quatro passageiros do modelo viajem confortavelmente até 90 km/h. O modelo será produzido em Douai, França, onde atualmente são também fabricados o Scénic, Grand Scénic e Scénic Xmod.

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                            O cabrio em azul,deve ficar interessante.
                            Editado pela última vez por Pneucareca; 12 December 2013, 16:29.

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                                Gosto muito! Se na 6ª feira tiver sorte...

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                                  Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
                                  Está a ficar cada vez mais caro e continua sem uma versão base a gasolina <= 20 mil euros.

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                                        Renault expands Megane range with sporty GT 220 | Autocar








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                                          Teste - Renault Megane GT 220 Coupe - Autocar




                                          The new Renault Megane GT 220 is essentially a toned-down version of the hallowed Renaultsport 275, but does it have the required DNA?



                                          What is it?:

                                          The new Renault Megane GT 220 is based on the existing GT Line TomTom, but gets more power and firmer suspension. The objective was to create something quicker and sharper to drive than the GT Line, but easier to live with than the even harder-riding, full-fat Megane Renaultsport 275.

                                          The GT 220 uses the same Renaultsport 2.0-litre turbocharged petrol as the 275, but it's detuned to produce 217bhp and 251lb ft of torque. In the process it has become slightly more efficient. Average combined fuel consumption is now 38.7mpg and its CO2 emissions are 169g/km.

                                          Renault offers customers the GT 220 as a five-door hatchback, estate, and, in this case, a three-door coupe. They all have a more aggressive look, with deeper bumpers that incorporate a bigger air intake at the front and an aerodynamic diffuser at the rear. They also have dark grey door mirrors and 18in alloy wheels.
                                          It sounds exciting, but how does it fare against similar performance offerings such as the Seat Leon 180 FR or Ford Focus ST?



                                          What's it like?:

                                          Even though this is a detuned engine, it’s still a joyful thing. It pulls well, sounds great and loves to rev, becoming particular eager above 4000rpm. Indeed, the whole drivetrain feels very well engineered.

                                          The clutch action is positive, which makes the GT 220 easy to get off the line, and the gearbox’s six ratios are spaced perfectly to keep the engine in its power band. It’s just a shame that the long throw of the gearlever takes the edge off the experience.

                                          Happily, Renaultsport has also spent time improving the chassis and brakes. The steering has been recalibrated to work better with the new dampers and tyres that are specific to the GT 220. The brakes use bigger discs than the GT Line, front and rear, as well as the same master cylinder as the 275 to give them a more progressive feel.
                                          It all adds up to a car that is a real delight to use on winding country lanes. The steering might not give much feedback, but it’s accurate and well weighted. This gives you the confidence to push the chassis, and it rewards you by cornering with little body roll and offering lots of grip. There’s no limited-slip differential, so you have to deploy the power gently on damp roads to limit torque steer, but generally traction is good.



                                          The front will wash wide if you push too hard, but the chassis’ playful nature means a gentle lift of the throttle trims it back to your chosen line. Give it a real lift mid-corner and it will oversteer, although sadly the ESP can’t be completely disabled to exploit this.

                                          The suspension might not be as harsh as that of the 275, but there’s no escaping the fact that this car is set up for speed rather than comfort. For the most part, the ride is firm but tolerable for a sporty offering but, particularly at speed, there’s a constant bouncing over ridges and expansion joints, which can become wearing.

                                          There is also a fair amount of wind and tyre noise on the motorway, plus that close-ratio ‘box means the engine spins at close to 3000rpm in top at 70mph.
                                          The Megane’s cabin is acceptable rather than great. There are some nice touches as part of the GT 220 package, like the aluminium pedals and polished carbon finishes throughout. However, other than the soft-feel dash, there are lots of lower-grade materials everywhere else.



                                          There is plenty of space up front and even tall adults will find there’s lots of leg and headroom. However, the reach-adjustable steering wheel doesn’t extend far enough, meaning some drivers will find themselves at full stretch.

                                          The seating position is also relatively high, even with the height adjuster at its lowest setting, while the sports seats are quite narrow between the bolsters. It all adds up to a driving position that for some will feel compromised rather than naturally comfortable.

                                          Getting in and out of the rear seats is more awkward because of the two-door arrangement. Once inside, the coupe’s tiny rear windows make it feel claustrophobic. Limited leg and head room means that, unless you’re carrying kids, the rear seats are best for short trips only. If you regularly carry rear passengers, you’d be better off opting for the five-door hatchback version.

                                          However, even in coupe form the boot is still a good size. At 377 litres with the rear seats in place, it’s on a par with a Seat Leon and a useful 61 litres more than a hatchback Ford Focus. The downside is the narrow opening and a high lip that means that bulky items are difficult to load.

                                          Standard equipment is similar to the high-spec GT Line, so it comes with features such as sat-nav, a premium audio system and a rear camera for reversing. The package also includes Bluetooth, a USB port, auto headlights and wipers, cruise control, LED daytime running lights and dual-zone climate control.

                                          If you want to add extra equipment the options list includes lane departure warning with auto-dipping headlights, plus heated leather seats.




                                          Should I buy one?:

                                          This is a hard one to call, and here's why. To drive, the Megane GT 220 Coupe is as good as any warm offering out there. The problem is its driving position and high-speed ride detract from what it was designed to be, which is a more useable version of the Renaultsport 275. Most pertinently, at £24,230, it’s expensive for the performance and package that it offers.

                                          The Focus ST might not have those coupe looks, but it feels just as good to drive, with an equally superb chassis. It is also more than a second faster to 62mph and arguably has a slightly better high-speed ride. At the same time it manages to be more economical and efficient. Plus, if you aren’t concerned about lots of standard kit, its price starts from £22,195.

                                          The same can be said of the Seat Leon 180 FR. The chassis isn’t as playful as the GT 220’s, but its more forgiving ride makes it easier to live with. It also matches the Megane’s pace, but it’s far more efficient, meaning it’s cheaper to run, be that privately or through work. Where it really trumps the Renault is on price: at £20,740, it is £3500 cheaper.

                                          That said, a bit of research into online brokers reveals the Megane GT 220 Coupe is available from as little as £15,570. Quite frankly, at that price it’s an absolute steal and worth every penny.





                                          Renault Megane GT 220 Coupe

                                          Price £24,230; Engine 4 cyls in-line, 1998cc, turbocharged, petrol;Power 217bhp at 4750rpm; Torque 251lb ft at 2400rpm; Gearbox 6-spd manual; Kerb weight 1320kg; Top speed 149mph; 0-60mph7.9sec Economy 38.7mpg (combined); CO2/tax band 169g/km, 28%

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