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    #61


    Lá bonito é ele...

    O problema é o preço: 45000€ o 2.0Tdi...parece-me exagerado.

    Comentário


      #62
      citação:Originalmente colocada por Suíço

      O carro é fixe, tem umas linhas bacanas, etc, etc, etc...
      O problema é que, segundo informação credivel da Autoeuropa (conheço um Sr. Engº que está envolvido no projecto) o carro ainda tem montes de problemas tão perto do inicio da comercialização:

      Infiltrações de água;
      módulos electronicos a fazer greve constantemente;
      Cx de velocidades, entre outros... O maior problema são mesmo os módulos electrónicos (esta beleza tem cerca de 54, dependente do equipamento).

      Segundo esse mesmo engº, muito dificilmente o EOS chegará ao mercado sem qualquer tipo de problema, mesmo que menor... Meu belo controlo de qualidade dos Japunas... [8)]
      ainda me hao-de explicar que problemas é que podem surgir da caixa de velocidades, qdo estas sao comuns aos outros modelos e sem problemas de maior...

      Comentário


        #63
        Não engracei mesmo nada com este carro, foi das minhas grandes desilusões deste salão.

        Aquilo ao vivo mais parecia um Polo CC, achei pouco original, muito colado a outros modelos da marca e, o que é mais triste, elegante. Aliás um pouco à imagem do que aconteceu com o Beetle Cabrio, outro fiasco. O novo MX-5 dá-lhe 10 a 0.

        Comentário


          #64
          citação:Originalmente colocada por eL niNo

          citação:Originalmente colocada por Suíço

          O carro é fixe, tem umas linhas bacanas, etc, etc, etc...
          O problema é que, segundo informação credivel da Autoeuropa (conheço um Sr. Engº que está envolvido no projecto) o carro ainda tem montes de problemas tão perto do inicio da comercialização:

          Infiltrações de água;
          módulos electronicos a fazer greve constantemente;
          Cx de velocidades, entre outros... O maior problema são mesmo os módulos electrónicos (esta beleza tem cerca de 54, dependente do equipamento).

          Segundo esse mesmo engº, muito dificilmente o EOS chegará ao mercado sem qualquer tipo de problema, mesmo que menor... Meu belo controlo de qualidade dos Japunas... [8)]
          ainda me hao-de explicar que problemas é que podem surgir da caixa de velocidades, qdo estas sao comuns aos outros modelos e sem problemas de maior...
          Gostava de saber o nome desse tal "Sr. Engº", essa da "caixa de velocidades" é mais intrigante, mais esquisito, é o Wolfgang Bernhard adiar o EOS para resolver ruídos aerodinâmicos na capota, ele disse que queria as coisas perfeitas, e depois vem alguém aqui dizer que "tem montes de problemas"? e de japunas?, a abertura foi testada em todo o tipo de ambientes incluino, tempertauras quentes e negativas...


          Trial Phase

          One million test kilometers with one goal: Perfection

          Twenty Eos prototypes and pre series vehicles passed the test marathon

          High noise control due to intensive wind tunnel tests

          Two years after the debut of the Eos study “Concept C” at the Geneva Auto Salon, the series version completed the last kilometers of the over one million kilometer long test marathon in South Africa. With the last acceptance run in “Warmland” – regions, so called by automobile developers, characterized by predominantly above average temperatures – the trial phase is completed. The CSC-roof system, the body as well as the drive train and brake components stood at the center of the pre series phase final checks. Conclusion: SOP – start of production.


          Prototypes / Around the world 25 times, tracking every mistake, every noise and all with one goal: absolute perfection for the series vehicles.

          Mathematically speaking the trial engineers toke the Eos around the world 25 times. It’s a fact that the ten prototypes and ten pre series vehicles had to run through an entire auto life span in a fast forward mode. The first Eos prototypes, called construction step 1, rattled off a total of 108,800 kilometers in a few weeks in a “mild climate” under central-European weather conditions, like the one present eight months out of the year at the highly secure VW test grounds Ehra-Lessien near Wolfsburg.

          In the subsequent construction step 2 another eight prototypes were built. This series already showed significant optimization towards series production. Generally speaking, thanks to pre-calculation and computer simulations, all prototype construction steps start the test programs more perfect than ever. The Eos construction step 2 was harried over 497,600 kilometers of sometimes treacherous roads. Including: steep mountain passages and most demanding off-road trails. On many of these half million kilometers, the prototypes were exposed to extreme weather: 69.900 During this phase, the Eos’s completed 69,900 kilometers in “Warmland”; i.e. in the most hottest climate; another 62,000 kilometers were spent in “Coldland”, in the winter regions north of the Polar circle, and therefore at temperatures, which in “real life” an Eos would not be exposed to neither in Europe, Asia or North America. But it’s a fact: Even at artic temperatures, the first five part coupe-push-convertible roof could still be opened and closed easily. So neither the Hamburg nor the New York winter can do the system any harm when taking the top down on a frosty sunny day for a trip around the Alster or in Central Park. Rides in the perpetual ice confirm that the performance strong radiator of the Eos recommends itself as a reliable companion on winter convertible drives. The same goes for the fast responding optional heatable seats of the new Volkswagen convertible coupe.


          Aerodynamic / 350 long hours the wind blew in the face of the Eos, in the end the air was a lot less resistant

          Generally some of the trial carriers had to prove themselves not only on the street but also in the wind tunnel. There, the aerodynamic specialists from Volkswagen optimized the drag coefficient, essential for the usage behavior of the new model and also reduced the, for a convertible critical, wind noises to a minimum as well as improved its performance when raining. So the wind tunnel hours for the new Eos added up to a total of 350. More than 143 of those hours Volkswagen invested in temperature readings on the roller dynamometer which was integrated in a special wind tunnel.


          Preseries / The last of the 400,000 test kilometers confirm, that a good job was done on the first 600,000

          The developers from Volkswagen conducted the last important test chapter with pre series vehicles. For this phase ten vehicles were planned and produced on the production line with original production tools (presses, welding equipment, robots etc.). The testing began with a car that completed 100,000 kilometers in mild climate. The results of these tests served as validation of what had been achieved up to then. The following nine pre series vehicles spooled off another 286,900 kilometers: 52,400 kilometers under Warmland conditions and 30,400 kilometers under Coldland conditions.

          The total distance of the development drives reached an impressive mark: The trial carriers completed a total of 993,000 kilometers in different parts of the world, under arctic cold (92,400 kilometers) as well as equatorial heat (122,000 kilometers). The final approval of the Volkswagen board was in early 2006. It was the last hurdle the new convertible-coupe had to take. Then the development teams had reached their goal: The new model received the go ahead for the European market release which started in May 2006.







          Comentário


            #65
            citação:Originalmente colocada por WH

            citação:Originalmente colocada por eL niNo

            citação:Originalmente colocada por Suíço

            O carro é fixe, tem umas linhas bacanas, etc, etc, etc...
            O problema é que, segundo informação credivel da Autoeuropa (conheço um Sr. Engº que está envolvido no projecto) o carro ainda tem montes de problemas tão perto do inicio da comercialização:

            Infiltrações de água;
            módulos electronicos a fazer greve constantemente;
            Cx de velocidades, entre outros... O maior problema são mesmo os módulos electrónicos (esta beleza tem cerca de 54, dependente do equipamento).

            Segundo esse mesmo engº, muito dificilmente o EOS chegará ao mercado sem qualquer tipo de problema, mesmo que menor... Meu belo controlo de qualidade dos Japunas... [8)]
            ainda me hao-de explicar que problemas é que podem surgir da caixa de velocidades, qdo estas sao comuns aos outros modelos e sem problemas de maior...
            Gostava de saber o nome desse tal "Sr. Engº", essa da "caixa de velocidades" é mais intrigante, mais esquisito, é o Wolfgang Bernhard adiar o EOS para resolver ruídos aerodinâmicos na capota, ele disse que queria as coisas perfeitas, e depois vem alguém aqui dizer que "tem montes de problemas"? e de japunas?, a abertura foi testada em todo o tipo de ambientes incluino, tempertauras quentes e negativas...


            Trial Phase

            One million test kilometers with one goal: Perfection

            Twenty Eos prototypes and pre series vehicles passed the test marathon

            High noise control due to intensive wind tunnel tests

            Two years after the debut of the Eos study “Concept C” at the Geneva Auto Salon, the series version completed the last kilometers of the over one million kilometer long test marathon in South Africa. With the last acceptance run in “Warmland” – regions, so called by automobile developers, characterized by predominantly above average temperatures – the trial phase is completed. The CSC-roof system, the body as well as the drive train and brake components stood at the center of the pre series phase final checks. Conclusion: SOP – start of production.


            Prototypes / Around the world 25 times, tracking every mistake, every noise and all with one goal: absolute perfection for the series vehicles.

            Mathematically speaking the trial engineers toke the Eos around the world 25 times. It’s a fact that the ten prototypes and ten pre series vehicles had to run through an entire auto life span in a fast forward mode. The first Eos prototypes, called construction step 1, rattled off a total of 108,800 kilometers in a few weeks in a “mild climate” under central-European weather conditions, like the one present eight months out of the year at the highly secure VW test grounds Ehra-Lessien near Wolfsburg.

            In the subsequent construction step 2 another eight prototypes were built. This series already showed significant optimization towards series production. Generally speaking, thanks to pre-calculation and computer simulations, all prototype construction steps start the test programs more perfect than ever. The Eos construction step 2 was harried over 497,600 kilometers of sometimes treacherous roads. Including: steep mountain passages and most demanding off-road trails. On many of these half million kilometers, the prototypes were exposed to extreme weather: 69.900 During this phase, the Eos’s completed 69,900 kilometers in “Warmland”; i.e. in the most hottest climate; another 62,000 kilometers were spent in “Coldland”, in the winter regions north of the Polar circle, and therefore at temperatures, which in “real life” an Eos would not be exposed to neither in Europe, Asia or North America. But it’s a fact: Even at artic temperatures, the first five part coupe-push-convertible roof could still be opened and closed easily. So neither the Hamburg nor the New York winter can do the system any harm when taking the top down on a frosty sunny day for a trip around the Alster or in Central Park. Rides in the perpetual ice confirm that the performance strong radiator of the Eos recommends itself as a reliable companion on winter convertible drives. The same goes for the fast responding optional heatable seats of the new Volkswagen convertible coupe.


            Aerodynamic / 350 long hours the wind blew in the face of the Eos, in the end the air was a lot less resistant

            Generally some of the trial carriers had to prove themselves not only on the street but also in the wind tunnel. There, the aerodynamic specialists from Volkswagen optimized the drag coefficient, essential for the usage behavior of the new model and also reduced the, for a convertible critical, wind noises to a minimum as well as improved its performance when raining. So the wind tunnel hours for the new Eos added up to a total of 350. More than 143 of those hours Volkswagen invested in temperature readings on the roller dynamometer which was integrated in a special wind tunnel.


            Preseries / The last of the 400,000 test kilometers confirm, that a good job was done on the first 600,000

            The developers from Volkswagen conducted the last important test chapter with pre series vehicles. For this phase ten vehicles were planned and produced on the production line with original production tools (presses, welding equipment, robots etc.). The testing began with a car that completed 100,000 kilometers in mild climate. The results of these tests served as validation of what had been achieved up to then. The following nine pre series vehicles spooled off another 286,900 kilometers: 52,400 kilometers under Warmland conditions and 30,400 kilometers under Coldland conditions.

            The total distance of the development drives reached an impressive mark: The trial carriers completed a total of 993,000 kilometers in different parts of the world, under arctic cold (92,400 kilometers) as well as equatorial heat (122,000 kilometers). The final approval of the Volkswagen board was in early 2006. It was the last hurdle the new convertible-coupe had to take. Then the development teams had reached their goal: The new model received the go ahead for the European market release which started in May 2006.







            Hei...... Não precisas de ficar assim... Sabes que uma coisa é a conversa para a imprensa. Outra coisa é falares com uma pessoa amiga sobre o mesmo assunto. Para a imprensa destacas os pontos positivos e apenas se fala de "problemas menores".
            Entre amigos fala-se dos podres todos. Até poder ser que o relato que ele me fez seja abusado... Não havia necessidade de entrares em parafuso [8)]

            PS: Mal deles que não testassem os carros em condições extremas... [8][8][8][8][8][8]

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              #66
              citação:Originalmente colocada por Suíço



              Hei...... Não precisas de ficar assim... Sabes que uma coisa é a conversa para a imprensa. Outra coisa é falares com uma pessoa amiga sobre o mesmo assunto. Para a imprensa destacas os pontos positivos e apenas se fala de "problemas menores".
              Entre amigos fala-se dos podres todos. Até poder ser que o relato que ele me fez seja abusado... Não havia necessidade de entrares em parafuso [8)]
              Eu não entrei em parafuso, mas ter esses problemas seria grave, as caixas velocidades são as mesmas de outros modelos da VW.

              Comentário


                #67
                citação:Originalmente colocada por WH

                citação:Originalmente colocada por Suíço



                Hei...... Não precisas de ficar assim... Sabes que uma coisa é a conversa para a imprensa. Outra coisa é falares com uma pessoa amiga sobre o mesmo assunto. Para a imprensa destacas os pontos positivos e apenas se fala de "problemas menores".
                Entre amigos fala-se dos podres todos. Até poder ser que o relato que ele me fez seja abusado... Não havia necessidade de entrares em parafuso [8)]
                Eu não entrei em parafuso, mas ter esses problemas seria grave, as caixas velocidades são as mesmas de outros modelos da VW.

                Plenamente de acordo!!!

                Também gostava de sabêr quem é esse "Sr.Engº" que sabe tanto...até sabe sobre a existência de problemas que não existem!!!

                Problemas de infiltrações de água??? Sim, já teve e no limite ainda pode ter alguns...leiam-se...pequenas gotas de agua depois de testes a muitos bars de pressão...com jactos de baixo para cima!!! Se vocês soubessem a performance da concorrência nessas condições...[8)]
                Ruidos parasitas...alguns, poucos e só em piso muito degradado...mais uma vez bastante melhor que os seus concorrêntes...e mesmo melhor que muitos de capota rigida!!!

                A da caixa é no minimo curiosa...! Aliás...toda a mecânica é "carry-over" de outros modelos da marca...já plenamente testada!

                Bugs electrónicos...poderá ainda ter uns poucos, mas muitos deles ainda derivam da pouca familiarização dos técnicos com estas novas tecnologias...mas que são fácilmente ultrapassáveis!


                Eu só vos digo uma coisa...quando o carro sair para o mercado, façam test-drives e depois digam o que acham!!! Por mim...é só o meu futuro carro daqui a uns 2 anos!!!;)...Fabuloso!!!


                Cumpts,
                JC_STILO

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                  #68
                  citação:Originalmente colocada por JC_STILO

                  citação:Originalmente colocada por WH

                  citação:Originalmente colocada por Suíço



                  Hei...... Não precisas de ficar assim... Sabes que uma coisa é a conversa para a imprensa. Outra coisa é falares com uma pessoa amiga sobre o mesmo assunto. Para a imprensa destacas os pontos positivos e apenas se fala de "problemas menores".
                  Entre amigos fala-se dos podres todos. Até poder ser que o relato que ele me fez seja abusado... Não havia necessidade de entrares em parafuso [8)]
                  Eu não entrei em parafuso, mas ter esses problemas seria grave, as caixas velocidades são as mesmas de outros modelos da VW.

                  Plenamente de acordo!!!

                  Também gostava de sabêr quem é esse "Sr.Engº" que sabe tanto...até sabe sobre a existência de problemas que não existem!!!

                  Problemas de infiltrações de água??? Sim, já teve e no limite ainda pode ter alguns...leiam-se...pequenas gotas de agua depois de testes a muitos bars de pressão...com jactos de baixo para cima!!! Se vocês soubessem a performance da concorrência nessas condições...[8)]
                  Ruidos parasitas...alguns, poucos e só em piso muito degradado...mais uma vez bastante melhor que os seus concorrêntes...e mesmo melhor que muitos de capota rigida!!!

                  A da caixa é no minimo curiosa...! Aliás...toda a mecânica é "carry-over" de outros modelos da marca...já plenamente testada!

                  Bugs electrónicos...poderá ainda ter uns poucos, mas muitos deles ainda derivam da pouca familiarização dos técnicos com estas novas tecnologias...mas que são fácilmente ultrapassáveis!


                  Eu só vos digo uma coisa...quando o carro sair para o mercado, façam test-drives e depois digam o que acham!!! Por mim...é só o meu futuro carro daqui a uns 2 anos!!!;)...Fabuloso!!!


                  Cumpts,
                  JC_STILO

                  mais nada !!!!!!

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