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Volkswagen PickUp/Amarok (versão final pag 2)

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    Originalmente Colocado por ASAS Ver Post
    Obrigado pela informação!

    Estive a comparar os preços e realmente é bem mais no Brasil do que em Portugal (onde também já e cara)!!

    E a Amarok hoje é a terceira mais vendida, perdendo pra S-10 e Hilux, depois que a caixa automática de oito marchas foi oferecida. É o que mais vejo

    Comentário


      Originalmente Colocado por adenilson707 Ver Post
      E não é só. Há um acordo Brasil-México que veículos produzidos lá(Jetta, Carocha TSi, Fiat 500, Nissan March, o Micra aqui no Brasil, Nissan Sentra, Fiat Freemont) também não pagam imposto de importação.
      E há carros Brasileiros vendidos no México muito mais baratos do que no Brasil, por vezes quase metade

      Algo vergonhoso que "cheira a Portugal" por todos os lados

      Comentário


        Originalmente Colocado por gtabarth Ver Post
        E há carros Brasileiros vendidos no México muito mais baratos do que no Brasil, por vezes quase metade

        Algo vergonhoso que "cheira a Portugal" por todos os lados

        O Gol do mesmo do meu vende mais barato, completo e 1.6 no México. Metade do valor do meu 0 km

        Versiones < Gol < Modelos < Volkswagen Mexico

        Comentário


          Originalmente Colocado por adenilson707 Ver Post
          O Gol do mesmo do meu vende mais barato, completo e 1.6 no México. Metade do valor do meu 0 km

          Versiones < Gol < Modelos < Volkswagen Mexico
          Cum caraças...
          Sabia que os carros eram caros no Brasil, mas não tanto (nem que havia tanta diferença para o México)!!

          Comentário


            Originalmente Colocado por ASAS Ver Post
            Cum caraças...
            Sabia que os carros eram caros no Brasil, mas não tanto (nem que havia tanta diferença para o México)!!
            Fabricados no Brasil, enviados para o México e mesmo assim "metade" do preço.

            Alguém rouba forte e feio.

            Comentário


              Originalmente Colocado por gtabarth Ver Post
              Fabricados no Brasil, enviados para o México e mesmo assim "metade" do preço.

              Alguém rouba forte e feio.
              Os impostos fazem mesmo diferença de país para país...

              O EOS e o Scirocco produzidos cá em Portugal, também são mais baratos nos Estados Unidos do que cá!
              Aliás, até o próprio Golf produzido na Alemanha, é mais barato nos EUA do que na Alemanha (o Golf e todos os outros!)!

              Comentário


                Originalmente Colocado por ASAS Ver Post
                O EOS e o Scirocco produzidos cá em Portugal, também são mais baratos nos Estados Unidos do que cá!
                O Scirocco nos USA é a 0 USD, já que não o vendem por lá.Coitados.

                Comentário


                  Originalmente Colocado por rubenfjsantos Ver Post
                  O Scirocco nos USA é a 0 USD, já que não o vendem por lá.Coitados.
                  Já não vendem, ou nunca venderam?!
                  Tinha a ideia que sim...

                  Comentário


                    Originalmente Colocado por ASAS Ver Post
                    Já não vendem, ou nunca venderam?!
                    Tinha a ideia que sim...
                    Venderam, mas nunca a 3ª geração, o actual. Mas eles pelo mesmo preço compram um Camaro ou Mustang, digo eu já que lá são muito baratos.

                    Comentário


                      Originalmente Colocado por rubenfjsantos Ver Post
                      Venderam, mas nunca a 3ª geração, o actual. Mas eles pelo mesmo preço compram um Camaro ou Mustang, digo eu já que lá são muito baratos.
                      Eu estava a falar do mais recente (o Made in Portugal)!
                      Estava mesmo convencido que o tinham vendido lá (e que até era um mercado importante!), afinal...


                      Edit: Pelos vistos, ainda vai chegar lá: http://www.carbuzz.com/news/2013/8/2...he-US-7715565/

                      Comentário


                        Originalmente Colocado por ASAS Ver Post
                        Antes era fabricada na Argentina, certo?
                        Acho que, nessa fabrica em Hannover, já fabricaram a Toyota Hilux!
                        Ainda continua a ser fabricada na Argentina, mas passou a ser feita também em Hannover supostamente por que queriam eliminar o tempo de transporte que a mesma tinha ao vir da Argentina.

                        Comentário


                          Fotos espia de uma Volkswagen Amarok em testes no norte da Europa, com faróis LED e Xenon.

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                            Primeira imagem da Volkswagen Amarok V8 TDI da MTM no Salão de Genebra na Suiça.

                            A MTM utilizou o V8 4,2 litros TDI da Audi de 410CV e binário de 930Nm.

                            Aceleração dos 0-100 Km/h: 6,0 segundos

                            Velocidade máxima de 222 Km/h.

                            A suspensão traseira foi modificada, deixa de ser de lâminas, é pneumática e utiliza uma barra Panhard, o sistema de travagem também foi alterado.

                            Comentário


                              Originalmente Colocado por ssmnp Ver Post
                              Primeira imagem da Volkswagen Amarok V8 TDI da MTM no Salão de Genebra na Suiça.

                              A MTM utilizou o V8 4,2 litros TDI da Audi de 410CV e binário de 930Nm.

                              Aceleração dos 0-100 Km/h: 6,0 segundos

                              Velocidade máxima de 222 Km/h.

                              A suspensão traseira foi modificada, deixa de ser de lâminas, é pneumática e utiliza uma barra Panhard, o sistema de travagem também foi alterado.


                              Essa é bruta, mais de 400 cv.

                              Comentário


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                                    Fotos espia da Chevrolet a testar a pickup Colorado versão Diesel na companhia de uma Volkswagen Amarok em Milford no Michigan.

                                    A Amarok não é vendida nos Estados Unidos, mas parece permitir à GM ver como é que o seu modelo para o segmento "midsize" de pickups à venda nos EUA se compara com a pickup da Volkswagen concebida para o mercado global e que é uma referência no seu segmento.

                                    O mercado norte-americano é um mercado à parte, as pickups vendidas a nível mundial são consideradas pequenas para este mercado. Existem rumores que numa próxima geração a Volkswagen poderia vender uma Amarok de maiores dimensões para o mercado mercado norte-americano.

                                    Comentário


                                      Volkswagen Amarok Canyon - EVO

                                      Rating:



                                      What is it?
                                      The Volkswagen Amarok is the VW Group’s competitor in the lucrative pick-up market. Described as ‘a rugged workhorse with a refined driving experience’, it’s sold as a five-seat, four-door double cab and costs from £20,720 excluding VAT (£24,864 with tax) while the more overtly styled Amarok Canyon special edition starts at £28,990 (£34,788).

                                      The Canyon comes with the most desirable option boxes ticked (satnav, Bluetooth, 19in alloy wheels, parking sensors, heated leather seats) and the option of eye-catching Copper Orange paint.

                                      Technical highlights?
                                      While many pick-up rivals such as the hugely popular Nissan Navara have engines of 2.5 litres or more – including V6s – the Amarok comes with the choice of two 2-litre four-cylinder diesel engines, a 138bhp TDI and 178bhp twin-turbo Bi-TDI, the latter your only option in the Canyon.

                                      There are two gearbox options – a six-speed manual, standard on both engines, and an eight-speed automatic, optional on the more powerful unit – while selectable all-wheel-drive is standard across the range, with a permanent system optional with BiTDI models. All Amaroks boast low-range gearing.
                                      All models get a rear diff lock and a host of off-road gubbins including hill descent control and – more impressively – off-road ABS, which allows foot-stamp emergency braking on ground you’d struggle to stay standing on.

                                      It can tow up to 2.8 metric tonnes while its payload can top 1000kg, making it a useful tool if you’ve a trackday toy or racing car and associated accessories to lug from circuit to circuit., while its payload can handle a Euro pallet loaded sideways. There are also a variety of hard-top and tonneau cover options for the rear deck.

                                      What’s it like to drive?
                                      It’s the most car-like of the passenger pick-ups on sale. This is thanks in part to the familiarity of the VW parts bin dashboard, but is also attributable to the ride. Being a leaf-sprung commercial vehicle, it’s inevitably less settled than a typical SUV, but it’s notably better than the bulk of its rivals and it will take journeys of more than an hour for the Amarok to become uncomfortable.

                                      The steering will seem a little slow to those only familiar with SUVs, but it’s still relatively incisive and on the whole, the Amarok handles very tidily and predictably with strong grip all-round. With an empty payload, it’s a fun thing to hustle along at surprising speed, especially with the punchy BiTDI engine, which has a mid-range punchy enough for the odd overtake. It bodes well for an Amarok full of heavy goods.

                                      The gearing of our six-speed manual test vehicle takes acclimatisation, as the first three gears are very short (second gear in particular) and building speed becomes an exercise in surfing the BiTDI’s admittedly strong 295lb ft of torque with limited downchanges. For a lot of buyers the optional eight-speed auto may make most sense, and for the Canyon special edition pictured here, 300 of the 350-strong run will be self-shifters.
                                      Off-road, the Amarok is perhaps at its most impressive; it can climb up impossibly steep and muddy banks and negotiate its way back down them with ease, and if a mud-plugging pick-up is your requirement, it’s unlikely to put a foot wrong.

                                      How does it compare?
                                      To the rest of the pick-up class, rather well. It offers a refreshingly European alternative to the Nissan Navara and Mitsubishi L200. If you want an SUV then it’ll likely do nothing to sway you; its open back is suited to commercial work and towing, not school runs.

                                      Anything else I need to know?
                                      A two-ton turbodiesel commercial vehicle may be as far away from the ethos of our favourite performance cars as it is possible to get, but this can be a gratifying thing to drive – perhaps it’s the adult-size Tonka Toy feel a big utility vehicle with a torque-rich engine imbues. If you’re in need of something sensible to tow a track car or regularly drive large loads around rugged terrain, this is a fine and surprisingly satisfying option.


                                      Brisk, polished and practical pick-up
                                      Perhaps too crude for some SUV buyers

                                      evo SPECIFICATIONS


                                      Engine: In-line four-cyl, 1968cc, twin-turbodiesel
                                      Max power: 178bhp @ 4000rpm
                                      Max torque: 295lb ft @ 1500-2000rpm
                                      0 - 60mph: 11.0sec (claimed 0-62mph)
                                      Top speed: 111mph (claimed)

                                      Comentário


                                        Amarok Power Concept









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                                              O preço é anedotico

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                                                190000€????

                                                Comentário


                                                  por muitíssimo menos dinheiro pode-se levar muito mais máquina...

                                                  Comentário


                                                    Sketches oficiais do facelift





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                                                      A Volkswagen Amarok algumas alterações visuais e uma alteração importante na motorização: motor V6 turbodiesel de 3,0 litros, disponível com potências de 163, 204 ou 224 cv (binário 550 Nm a partir 1,500 rpm). pode ser combinada com uma caixa manual de seis velocidades ou automática de oito, tracção traseira e integral.

                                                      Volkswagen Commercial Vehicles has introduced today the facelifted Amarok which will be offered with a six-cylinder turbodiesel engine.

                                                      In a rather surprising move, VW has decided to squeeze in a turbodiesel 3.0-liter V6 engine in the 2016 Amarok where it will be available in three states of tune: 163 hp / 120 kW, 204 hp / 150 kW, and 224 hp / 165 kW. In the strongest iteration, the unit generates a respectable peak torque of 406 lb-ft (550 Nm) from just 1,500 rpm. It’s considerably more powerful than the previous range-topping engine, the biturbodiesel 2.0-liter four-cylinder which has 180 hp / 420 Nm.


                                                      VW will sell the 2016 Amarok in a traditional rear-wheel-drive configuration, but customers will be able to pay more for a 4MOTION setup with rear-wheel drive and an engageable front axle in combination with a manual gearbox. In addition, the pickup truck will also be offered with a permanent all-wheel-drive 4MOTION system featuring a Torsen differential and an eight-speed automatic transmission.


                                                      VW’s engineers have also fiddled with the transmissions as the highest gears are now longer to reduce revs and fuel consumption. The top-of-the-line version of the 3.0 TDI V6 with the eight-speed auto is going to consume a combined 7.6 liters / 100 km in the NEDC, corresponding to CO2 emissions of 199 g/km.


                                                      Besides the beefier turbodiesel engine and the optimized gearboxes, the 2016 Amarok also gains a new Servotronic steering system as standard in Europe. Go for the 224-hp version and you’ll get new 17-inch disc front / 16-inch rear disc brakes to match the extra punch provided by the V6.


                                                      In terms of styling, VW’s workhorse has also gone through some subtle cosmetic revisions, including a body-colored sports bar for the Amarok Aventura which will serve as the launch version in Europe. This one rides on fresh 20-inch alloy wheels and comes generously equipped with bi-xenon headlights, LED daytime running lights, along with LED license plate lighting and LED illuminated side sills.


                                                      For the cargo compartment, VW has prepared a series of covers, styling bars, hardtops, and cargo area coating to fulfill various needs. The load platform of the four-door Amarok is capable of carrying a Euro-pallet loaded sideways and has a maximum payload capacity of more than 1 ton. VW says that in the future, select versions of the facelifted Amarok will be able to tow up to 3.5 tons.


                                                      Stepping inside, the cabin now has a more car-like look and benefits from a redesigned dashboard along with new ergonomic seats. The Aventura version comes as standard with Park Distance Control (with rearview camera) and all of the trims will have Automatic Post-Collision Braking System.


                                                      The V6-powered version is scheduled to go on sale at the end of September, but initially only the 224-hp configuration will be available, with the other lesser versions joining the range later.



                                                      Comentário


                                                        3.0 V6 TDI, que estará disponível em três níveis de potência: 163 cv, 204 cv e 224 cv, este último capaz de acelerar de 0 a 100 km/h em 7,9 segundos e alcançar a velocidade máxima de 193 km/h. A transmissão é manual de seis velocidades ou automática de oito velocidades, com tracção integral 4MOTION.


                                                        Na Alemanha, a nova Amarok estará disponível com preço inicial de 25 720 euros, podendo alcançar os 46 525 euros na configuração mais elevada





                                                        Comentário


                                                          Editado pela última vez por ssmnp; 07 June 2016, 23:13.

                                                          Comentário


                                                            Editado pela última vez por ssmnp; 07 June 2016, 23:13.

                                                            Comentário

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