Vou esperar para ver. Não adianta ficarmos assim, vamos aguardar calmamente e pensar que o XJ não saia daquela maneira. Agora a sério espero que seja um Jaguar a sério, bem na linha do XF que adorei. A frente deste XJ está bonita só a traseira é que
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Jaguar XJ 2010 (XJR pág. 6)
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Oh não
Estava mesmo esperançado q isso fosse um shop, pq não acreditava naquela traseira. Demasiado comprido com um perfil liftback estranho, e pormenores menos conseguidos (como o forro dos pilares traseiros q devia ser feito pelo vidro e não por peças separadas). E agora q olhei bem para a dianteira, também não é totalmente do meu agrado, com aquele "nariz" demasiado saliente. Todo o carro me parece desengonçado, pouco elegante.
O interior parece-me elegante e vistoso, com a dose certa de modernidade, mas também o estranhei quando olhei pela primeira vez para as fotos.
Podiam acusar o actual XJ de demasiado classicismo e q merecia ser mais original, mas sinceramente este sucessor parece-me mais uma experiência estética mal-sucedida do q outra coisa. Espero q isso não se reflita nas vendas.
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Por amor de Deus, passar de uma automóvel com tanto carisma para isto ....
A grelha parece-me bastante exagerada, em comparação com os farois, muito pequenos...A traseira faz-me lembrar o c6, penso eu de quê...
Acho o XF um automóvel muito bem conseguido em todos os aspectos, se o design no novo XJ for mesmo este.... É que o antigo, mesmo estando ultrapassado em alguns aspectos, vendia pelo seu carisma, charme e nome. Penso que este jaguar nâo é digno da designação "XJ"...
Cumprimentos.
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O interior está muito bom, a traseira é que parece que foi feita na Coreia.. mas acho que é uma questão de habituação.
Jaguar-XJ_2010_1280x960_wallpaper_15.jpg
Jaguar-XJ_2010_1280x960_wallpaper_29.jpgEditado pela última vez por JGTB; 10 July 2009, 10:32.
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Eu gostava era do S-Type e do XJ (daqueles dignos desse nome)...
Mas compreendo o regresso às origens de uma marca que, há 50 ou 60 anos, tinha uma estética muito mais vanguardista do que qualquer rival. Essa imagem perdeu-se com os anos e foi substituída pela de um carro com charme, mas para velhos.
Portanto, o XF e este XJ representam uma tentativa de regresso às origens.
O problema é que para mim a imagem que me vem à cabeça quando penso em Jaguar é a de um S-Type e, principalmente, a dos XJ anteriores.Editado pela última vez por LuisMiguelC; 09 July 2009, 21:28.
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Os Jaguares não eram carros de velhos, nem desactualizados! Eram carros de classe!
Dizer q o design da Jaguar estava velho, é o mesmo que dizer q o da Porsche está velho!
O problema é que a marca não se soube reinventar!
E estes cortes com o passado e esta nova linha para mim só leva à descredibilização da marca, um bocado como o que andam a tentar vender na lancia!
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press release:
GLOBAL REVEAL OF THE ALL-NEW JAGUAR XJ
Jaguar Cars tonight officially unveiled the all-new XJ car at the Saatchi Gallery in Chelsea, London.
Hosted by Jay Leno, one of the world's best-known chat show hosts and a renowned car enthusiast, the launch of the new Jaguar flagship was attended by an invited audience that included public figures, business leaders, celebrities and media.
Jaguar Cars Managing Director, Mike O'Driscoll, commented: "These are truly exciting times for us at Jaguar. The new XJ is truly beautiful, exhilarating to drive, and with its bold, enlightened approach to design, it meets the challenges of our fast-changing world. It re-imagines the ultimate sporting luxury car."
The all-new XJ is available to order now (dependent on market), with the first customers due to receive their cars in early 2010. Prices start at £52,500 for the standard wheelbase 3.0-litre V6 diesel luxury.
Sleek, sporting and sophisticated, the all-new Jaguar XJ brings a daring new spirit to automotive luxury - it offers a seductive mix of striking design, breathtaking performance and engineering without compromise.
Building on the success of the new XK and XF models, the introduction of the all-new XJ is a landmark for the revitalised Jaguar brand. Clearly positioned as the company's four-door flagship, it extends the appeal of the XJ to a new generation of customers.
"The new XJ is a thoroughly modern interpretation of the quintessential Jaguar. Its visual impact stems from the elongated teardrop shape of the car's side windows, that powerful stance and its wide track. It is the most emphatic statement yet of Jaguar's new design direction", said Ian Callum, Design Director, Jaguar Cars.
An innovative new panoramic glass roof is an integral part of the all-new XJ's design concept, enabling the car to have a lower, more streamlined roofline, while dramatically enhancing the feeling of light and space inside.
Standard- and long-wheelbase models are available from launch. The long-wheelbase offers an even more sumptuous and refined environment for rear-seat passengers with an additional 125mm of legroom. Whichever the wheelbase, the XJ's 520-litre boot can swallow two large suitcases side-by-side.
The all-new XJ's cabin is a marvel in its own right, blending elegant, contemporary design with the comfort, luxury and unmistakable sporting style of a Jaguar. Chrome and piano black detailing provide an eye-catching contrast to the beautifully-crafted leather and veneer surfaces.
To complement the all-new cabin design is a level of choice in colours, veneers and leathers not seen before in a Jaguar. Three specification levels - Luxury, Premium Luxury and Portfolio - allow the customer to tailor the car to suit their tastes. Beyond this are the Supercharged and the top-of-the-range Supersport, the latter providing the ultimate expression of performance and luxury, with a specification that includes a leather roof-lining, semi-aniline leather seats and veneers with laser inlays.
All of Jaguar's acclaimed new ultra-efficient Gen III petrol and diesel engines will be available in the XJ. The 3.0-litre V6 diesel, 5.0-litre naturally aspirated V8 and 5.0-litre supercharged V8 have already proved their breadth of ability, and they are joined by a 470 horsepower version of the supercharged engine. Fuel economy and emissions are also outstanding, with the diesel-powered XJ returning combined economy figures of 40.1mpg and CO2 emissions of 184g/km.
Proven Jaguar dynamic technologies are taken to new levels in the all-new XJ. Features such as air suspension, Adaptive Dynamics (continuously variable damping), Active Differential Control and quick-ratio power steering deliver the blend of responsive, dynamic handling and refined, supple ride expected from a Jaguar.
Inside the car, advanced new technologies have allowed Jaguar's designers to create an environment more akin to a state-of-the-art living space than a simple car cabin. Stunning, 12.3-inch high-definition Virtual Instruments complement an innovative, Dual-View technology 8-inch Touch-screen that can project DVD movies or television programmes to the passenger while the driver views vehicle functions or follows satellite navigation.
Premium surround sound options include the top-of-the-range 1200W Bowers & Wilkins system, which is comparable in audio quality to the best in-home entertainment. Advanced infotainment features also include hard drive-based audio and navigation systems, and comprehensive connectivity for portable audio and video devices via the powerful Media Hub.
The all-new XJ also takes a new approach to sustainable motoring. Constructed using Jaguar's aerospace-inspired aluminium body technology, the XJ is lighter than its rivals by at least 150kg which significantly improves performance, handling and economy, while delivering increased strength, refinement and safety.
The lightweight aluminium structure - with 50 percent recycled material - underpinned by a lifecycle approach to vehicle design and manufacture, enables the new XJ to minimise its carbon footprint. This alone creates a potential saving of three tonnes of CO2 per vehicle, compared to a bodyshell made from new aluminium.
The all-new XJ offers extremely attractive cost of ownership with impressive fuel economy and emissions performance across the range; high predicted residual values and 15,000-mile service intervals. These benefits are just some of the results of Jaguar's obsessive attention to detail during product development. Processes such as the use of the latest ‘virtual' technologies to implement 40,000 quality-specific assessments are one of the reasons that the Jaguar brand has received numerous recognitions for vehicle quality.
To register interest in the all-new XJ, customers should visit: The all new XJ - Jaguar.
Mais info e preços UK: 2010 Jaguar XJ Officially Revealed - Worldcarfans
Os famosos LED:
Não sei se já disse.. mas o volante é fabuloso!
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E as matrículas? Onde vão?
Uma duvida! Onde se instalará a matrícula nos parachoques dianteiros? A grelha não terá ficado grande demais?
Uma nota: embora o design externo seja discutível, o interior está soberbo! Parabéns à Jaguar! Mas o volante parece ter sido retirado de um Lamborghini!
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Que susto! Isto é inadmissível por parte de uma marca premium - ainda por cima, para um topo-de-gama do segmento de Luxo. O design desta... coisa... nao tem ponta por onde se lhe pegue (o c_r_a_s_h é que deve dar umas achegas acerca deste assunto), desde os detalhes às proporções, passando pelas formas.
Isto não parece sequer da mesma marca que tem o XF no mesmo catálogo, mesmo que haja elementos estéticos em comum.
...E ainda dizem que o Laguna III é uma aberração!... eh eh eh xD
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Curioso ou não e apesar de alguns comentários aqui apresentados, reconheço que o XJ 2009, tem um porte "jaguar"...
Coincidência ou não, depois de estar aqui de manhã a ver fotos do Novo XJ 2010, olhar para o XF, cruzei-me na rua, há pouco, com um XType e com um SType e...
...estão VELHOS !!!!
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Originalmente Colocado por PAZ Ver PostCurioso ou não e apesar de alguns comentários aqui apresentados, reconheço que o XJ 2009, tem um porte "jaguar"...
Coincidência ou não, depois de estar aqui de manhã a ver fotos do Novo XJ 2010, olhar para o XF, cruzei-me na rua, há pouco, com um XType e com um SType e...
...estão VELHOS !!!!
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