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    Gosto muito mais do Mini de sempre... este fica estranho e tira versatilidade a um carro que já não é propriamente versátil.
    Editado pela última vez por b00ster; 16 August 2011, 18:08.

    Comentário


      Originalmente Colocado por Strider Ver Post
      Como é que um user como tu pode escrever que não percebe o que acrescenta esta nova versão? Não percebes ou não queres perceber? É que são coisas bem diferentes. O André já disse tudo ao que eu apenas vou acrecentar algo que muitos parecem esquecer:

      O Mini não é somente um carro. É uma MARCA. E o que fazem as marcas para terem sucesso? VENDEM! E para venderem quanto mais argumentos tiverem melhor. Eu sou completamente apologista em dar opções de escolha ao cliente. Para mim um automóvel havia de poder ser personalisado a um nível muito mais abrangente do que aquilo que as marcas oferecem e nesse campo a MINI está de parabéns pois oferece algo de raro aos seus clientes: terem um carro que, graças à variada combinação de cores e acessórios, dificilmente alguém terá outro exactamente igual. Essa exclusividade é bem vista e este novo tecto(que é disso que se trata lá no fundo) é para ser visto como isso mesmo, mais um acessório que a marca disponibiliza.

      Coloca-se a pergunta se alguém que vá para comprar o Mini Original equacionará optar por este... eu diria que absolutamente. O cliente tipo do Mini é um cliente individualista que dificilmente andará de carro cheio logo entrando na equação o factor novidade ainda por cima a transpirar estilo certamente considerará optar por um destes caso a habitabilidade não seja um entrave(nem o preço excessivo face à carroçeria clássica). Lá está, até ganha uma mala maior e tudo e dois lugares estão sempre garantidos para a diversão...
      Continuo na minha.
      Tudo o que as marcas fazem é para vender. Isso eu percebo. Não tenho é de concordar com tudo o que me põe à frente do prato. Muitas das coisas que fazem são exercicios ocos, e como não sou propriamente brand-lover e não olho para os carros como acessórios de moda, esta nova variante "outono-inverno" do mini, não traz argumentos novos no que à máquina diz respeito.

      O coupe não acrescenta nada ao hatchback a não ser um tecto distinto. Com as reviews que estão a sair, as conclusões são unânimes... não é melhor driver's car, não faz nada que o outro não faça de modo igual, e mesmo trazendo uma bagageira maior, também temos essa opção no hatchback. Basta rebater os bancos e ficamos com 2 lugares e uma bagageira ainda maior e mais útil, graças ao formato mais cúbico.

      Esta conclusão da Autocar resume perfeitamente todas as outras reviews que já li e que acabo por concordar.
      Should I buy one?

      The truth is the Mini Coupé JCW fails to deliver on the promise of those low-slung looks. It gives reason to hope it might offer a true Mini sports car experience, but while good in parts, it’s absolutely no better to drive than the hatch. Instead its cut ‘n’ paste powertrain and running gear shows only too clearly Mini’s eagerness to promote style over substance.

      Of course it would be absurd to portray the Coupé as a bad car –but it is a car to buy more for show than not go. At least the extra hit – around £1500-1750 depending on model – is modest. Even so, we were hoping for more.
      Talvez na próxima geração a BMW/Mini deixe de ser forreta e aproveite esta carroçaria (que continuará a existir) não só para estilo, como para nos dar um sabor distinto na gama Mini, não apenas nas vestes, como na essência.
      Seria interessante terem aproveitado este formato para criar algo ainda mais focado, como o excelente Mini GP.

      Comentário


        Completamente pointless este Mini Coupé. E ao contrário do hatch, nem sequer é bonito.

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          Originalmente Colocado por Lotus Ver Post
          Completamente pointless este Mini Coupé. E ao contrário do hatch, nem sequer é bonito.
          O Mini One não é o que se pode chamar de bonito, é "engraçado"

          Comentário


            Driven: Mini John Cooper Works Coupe | evo

            What is it?
            The new two-door, strictly two-seater Mini Coupe in performance flagship trim. The Mini John Cooper Works Coupe starts at £23,795.

            Technical highlights?
            While it might look like a JCW hatchback with a roof chop, there are changes under the skin. The strengthened chassis from the Mini Convertible is used, and while it adds a little weight (the Coupe is 25kg heavier), the engineers are happy that it’s at the lowest point of the car. Springs and dampers are stiffer, too.

            The rear spoiler deploys at around 55mph and detracts at 25mph, but when raised at high speed can provide up to 40kg of extra downforce. The windscreen is raked at a 13 per cent lower angle than on the hatchback, which not only boosts the interior and makes it feel more special than other Minis, but dramatically reduces wind noise – enough to require some extra sound deadening in the rear quarters to hide the roar of run-flat tyres.

            What’s it like to drive?

            Like a better, slightly more exciting JCW hatch. The first thing you notice is a lack of torque steer; development feedback from the occasionally wayward three-door has seen this minimised, though the front wheels will still be troubled in the wet should you want to deploy all 208bhp.

            The steering is cleaner and more direct (and it wasn’t bad before); only a big mid-corner bump will force you to adjust the amount of lock you’ve put on. There's virtually no body roll, though that sportier suspension might keep you busy on less cared for roads, as the ride can be far from relaxed, especially when you've got the Sport button pressed. Compared to the hatch, though, it flows a tad better and is easier to drive harder, working all four tyres and bringing the rear into play through bends.

            The 1.6-litre turbo petrol engine is strong in all six gears, and it sounds good when you use all of its rev-range. Half a dozen laps of a quick test track showed the brakes to be strong and confidence inspiring during late, hard use. And on that smoother, more consistent surface, the JCW Coupe’s pace was very impressive.

            How does it compare?

            An equivalent Audi TT or Peugeot RCZ will be more practical (bigger boot, two small rear seats) but more expensive, and for driving thrills a JCW Coupe has them both licked. Sales in the coupe class are often based on looks, though, and the Mini’s styling is likely to be quite love/hate.

            Anything else I need to know?

            You can make the JCW stiffer still (and 10mm lower) with an optional suspension pack (around £1500), while you can forgo the stripes if you wish. A Roadster (the Coupe without its roof) joins the range in 2012. A Mini insider told evo that a more powerful Coupe to utilise the stiffer chassis is unlikely, though Mini’s 250bhp Nurburgring 24-hour racer proved a success…
            in evo
















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              Isto nunca mais sai em Portugal?

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                Originalmente Colocado por Miguel1994 Ver Post
                Isto nunca mais sai em Portugal?
                Lá para Outubro deve de sair cá.

                Comentário


                  estou a ver que a preguiça chegou à mini

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                    Eu acho o carro horrível... Pode ser uma máquina muito competente e divertida de conduzir, mas é mesmo feio

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                      que carro mais feio fds xD

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                        Continuo a achar que o tejadilho parece um boné com a pala para trás... O resto é mais do mesmo.

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                          Nova foto galeria
                          Ficheiros anexados

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                              Este Mini é uma cena, que a mim não me assiste!

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                                First impression:
                                If you love the looks, go for it. If not, save the money and buy the hatch.
                                ...
                                Whether this coupe is going to amuse or infuriate depends on where you live.
                                ...
                                ...

                                A Tough Sell
                                But none of these things explains why the 2012 Mini Coupe disappoints. It's not about what it does, right or wrong. It's about what it does not do, namely provide you with a single serious reason to choose one over the standard hatchback. For all Mini's posturing about it being a sports car and however much Nomex its boss chooses to wear, the Coupe offers no more real-world performance over the standard hatchback, nor is it notably better to drive.

                                Then there's the fact that the hatch is cheaper and more practical. You can turn the hatch into a two-seater with more than double the trunk capacity of the Coupe by simply folding the rear seats. And you can get four people in one should the need arise. Not going to happen with the Coupe.

                                Even so, don't escape with the idea that Mini has produced a bad car, as it's still fast, fun and well finished. But Mini has missed a trick with it. If it had paid even half as much attention to the way the Coupe drives as it has to the way it looks, its claim to have built the brand's first proper sports car could have been credible.

                                It wouldn't have taken a complete reengineering, just some detail tuning: a little more power that the chassis could take with ease, a thoughtful retune of the suspension, a shorter final drive — that sort of thing. Then it could have been as good, or even better to drive than it looks. As it stands, however, there is one reason only to choose it over a Mini hatchback, and it has nothing to do with driving.

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                                    caprichos!

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                                          Mini Coupe JCW

                                          Verdict

                                          The Mini Coupé JCW has instantly entertaining dynamic appeal and it will delight a great many. In its element, this Coupé is a lively, agile, fast and super-responsive driver’s car with a disarming, scruff-of-the-neck sort of character.
                                          But on typical UK roads, its dynamic qualities just don’t surface often enough, endure long enough, or shine bright enough to eclipse its failings in other areas. Considering how much car you get for your cash, the JCW Coupé is not all that expensive. But it’s also noisy, has limited practicality and suffers the kind of rolling refinement that makes you wince over really bad roads.
                                          We had hoped for a more three-dimensional, less contrived dynamic performance from Mini’s new sporting king. However, for all its vivacity, this car imposes serious and regrettable compromises that just don’t feature in the best £20k coupés.

                                          Comentário


                                            O Mini com carroceria tradicional, a clubman, o cabrio .... fazem sentido nestas declinações (para mim , claro).

                                            O "atarracado" coupé e o "gordo" contriman 5 portas , já estão a mais .... claro que gostos ......

                                            Comentário


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                                                RevoZport MINI Coupe Targa Raze revealed

                                                Has 250 hp (186 kW / 253 PS)

                                                RevoZport has announced plans to offer a Targa Raze package for the MINI Coupeand Roadster.
                                                Created in-house, the car features a carbon / Kevlar body kit with new bumpers, revised side skirts and a ventilated hood. There's also a carbon fiber roof and a prominent rear spoiler. The styling package widens the car by 15mm and reduces its weight by 30 kg (66 lbs).

                                                For added performance, the turbocharged 1.6-liter engine has been equipped with new camshafts, a larger intercooler, a revised ECU and a titanium exhaust system. Thanks to these modifications, it produces 250 hp (186 kW / 253 PS) - an increase of 69 hp (51 kW / 70 PS).

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