Anúncio

Collapse
No announcement yet.

2013 ● SRT Viper | Roadster confirmado

Collapse

Ads nos topicos Mobile

Collapse

Ads Nos topicos Desktop

Collapse
X
Collapse
Primeira Anterior Próxima Última
 
  • Filtrar
  • Tempo
  • Show
Clear All
new posts

    SRT Time Attack on Anodized Carbon Special Edition Viper - ao vivo de Nova Iorque

    Comentário


      Adoro a cor.

      Comentário


        Comentário


          Comentário


            2014 SRT Viper production resumed after two-month hiatus

            SRT has announced production of the 2014MY Viper has restarted, following a break caused by poor sales.On March 1st, SRT had 756 unsold units which represented a 412-day supply so the company decided to halt production in order to get rid of excess inventory. They stopped assembling cars on April 14 when 91 hourly workers were laid off. Production of the 2014 model year resumed on June 23 and starting with 2015MY the Viper will return to the Dodge nomenclature.

            Sales of the SRT Viper have been quite sluggish as through June only 354 cars were sold in United States while in Canada just 70 units were purchased during the same period. With the2015 Chevrolet Corvette Z06 on the horizon, the future of the Viper doesn't look too bright.

            Source: SRT

            Comentário


              E parece que a produção parou por mais 2 semanas

              Less than a day after we reported SRT had resumed production of the Viper at Chrysler's Conner Avenue factory in Detroit, Michigan, the automaker has announced the assembly line has been shut down once again for about two weeks.

              Chrysler did not go into details about why it closed the factory but a spokesperson said Viper production is scheduled to resume on July 21st.

              Last April, the automaker was forced to temporarily stop Viper production and lay off 91 employees because dealers in the United States and in Canada reportedly had a total of 756 unsold Vipers in their inventory. At the time, company executives downplayed the situation and explained buyers were waiting until the end of a particularly harsh winter to go car shopping.

              Yesterday, SRT reported it had sold a total of 354 Vipers in the United States and 70 additional examples in Canada over the first six months of the year. The arrival of limited-edition models like the Time Attack (pictured) and the Anodized Carbon Editions has helped move cars off of dealer lots.

              What's Next?

              Last May, Chrysler confirmed it will axe the SRT sub-brand and return the bulk of its models to the Dodge lineup in time for the 2015 model year. In addition to a new name, the 2015 Dodge Viper is expected to get a mild facelift that will also bring a more powerful variant of the 8.4-liter V10 engine and an optional eight-speed automatic transmission.

              The 2015 Dodge Viper will likely debut at the Los Angeles Motor Show that will open its doors next November.

              Comentário


                Com o Corvette vários niveis acima, e com preço muito mais em conta, Vipers só mesmo a conta gotas.

                Algumas vozes sugeriram que o Viper trouxesse uma versão de acesso com um V8 em vez de um V10. Mas Ralph Gilles, o presidente da SRT (a marca deixou de ser independente, pelo que não sei se ele exerce as mesmas funções), já disse que não faria sentido, pois é um Viper. E eles não querem ter um "Corvette". Porque Corvette já existe.

                Concordo com ele, mas para manter o Viper relevante têm de encontrar uma solução qualquer que permita que o mesmo mantenha o seu papel de halo-car para a Dodge e consiga alguma rentabilidade. E cadê o roadster?

                Não seria mal pensado unirem esforços com a Maserati e Alfa Romeo de modo a haver uma base técnica que pudesse ser partilhada entre as 3 (como acontece com o Huracan/R8, por exemplo), que permitisse a existência de uma gama de coupés/spiders entre as 3 marcas, com targets distintos, com o Viper a ficar no topo em termos de força bruta.

                Mais dificil seria justificar um novo V10. Será que poderiam existir meios para conceber uma família modular de motores, produzidas na mesma linha, só para versões de alta performance dos modelos americanos como a SRT?
                Cilindrada unitária de 800cc - 6.4 V8 e 8.0 V10
                Os V8 alimentavam tudo o que fosse muscle-car, sedan, SUV, como acontece agora.

                Dado as normas de emissões, acho que será dificil ver algo nestes moldes.

                Comentário


                  Têm de meter no mínimo 750cv para ser um produto atractivo. Mas mantendo o preço senão não tem hipótese contra o Z06, Challenger Hellcat.

                  Comentário


                    Será que com uma caixa automática as vendas não sobem?

                    Comentário


                      Originalmente Colocado por crash Ver Post
                      Com o Corvette vários niveis acima, e com preço muito mais em conta, Vipers só mesmo a conta gotas.

                      Algumas vozes sugeriram que o Viper trouxesse uma versão de acesso com um V8 em vez de um V10. Mas Ralph Gilles, o presidente da SRT (a marca deixou de ser independente, pelo que não sei se ele exerce as mesmas funções), já disse que não faria sentido, pois é um Viper. E eles não querem ter um "Corvette". Porque Corvette já existe.

                      Concordo com ele, mas para manter o Viper relevante têm de encontrar uma solução qualquer que permita que o mesmo mantenha o seu papel de halo-car para a Dodge e consiga alguma rentabilidade. E cadê o roadster?

                      Não seria mal pensado unirem esforços com a Maserati e Alfa Romeo de modo a haver uma base técnica que pudesse ser partilhada entre as 3 (como acontece com o Huracan/R8, por exemplo), que permitisse a existência de uma gama de coupés/spiders entre as 3 marcas, com targets distintos, com o Viper a ficar no topo em termos de força bruta.

                      Mais dificil seria justificar um novo V10. Será que poderiam existir meios para conceber uma família modular de motores, produzidas na mesma linha, só para versões de alta performance dos modelos americanos como a SRT?
                      Cilindrada unitária de 800cc - 6.4 V8 e 8.0 V10
                      Os V8 alimentavam tudo o que fosse muscle-car, sedan, SUV, como acontece agora.

                      Dado as normas de emissões, acho que será dificil ver algo nestes moldes.
                      O V8 Hemi não cabe ali, porque é muito alto

                      Comentário


                        Originalmente Colocado por crash Ver Post
                        Com o Corvette vários niveis acima, e com preço muito mais em conta, Vipers só mesmo a conta gotas.

                        Algumas vozes sugeriram que o Viper trouxesse uma versão de acesso com um V8 em vez de um V10. Mas Ralph Gilles, o presidente da SRT (a marca deixou de ser independente, pelo que não sei se ele exerce as mesmas funções), já disse que não faria sentido, pois é um Viper. E eles não querem ter um "Corvette". Porque Corvette já existe.

                        Concordo com ele, mas para manter o Viper relevante têm de encontrar uma solução qualquer que permita que o mesmo mantenha o seu papel de halo-car para a Dodge e consiga alguma rentabilidade. E cadê o roadster?

                        Não seria mal pensado unirem esforços com a Maserati e Alfa Romeo de modo a haver uma base técnica que pudesse ser partilhada entre as 3 (como acontece com o Huracan/R8, por exemplo), que permitisse a existência de uma gama de coupés/spiders entre as 3 marcas, com targets distintos, com o Viper a ficar no topo em termos de força bruta.

                        Mais dificil seria justificar um novo V10. Será que poderiam existir meios para conceber uma família modular de motores, produzidas na mesma linha, só para versões de alta performance dos modelos americanos como a SRT?
                        Cilindrada unitária de 800cc - 6.4 V8 e 8.0 V10
                        Os V8 alimentavam tudo o que fosse muscle-car, sedan, SUV, como acontece agora.

                        Dado as normas de emissões, acho que será dificil ver algo nestes moldes.
                        Pelo menos nesta versão tem que continuar o V10...eventualmente têm que considerar aumentar a potência (mesmo que isso signifique meter compressor). A ideia que tocas, de unirem esforços com os italianos é interessante à primeira vista...mas qual seria o posicionamento da Alfa?...imaginemos um substituto do 8C...lá passava o Viper para segundo lugar novamente...
                        Por outro lado, foi a própria marca que colocou o Hellcat a "bombar" 707 cvs...! Vai entrar noutra guerra, com a Ford provavelmente a responder lá para 2016 com 750 no seu Mustang...e qual o plano para o Viper...?

                        Por outro lado esta escalada de potência é uma loucura...! Ainda assim, eu continuo a achar o Viper um carro mais especial que os restantes muscle americanos (e se o novo Vette é o melhor Vette de sempre como carro, esteticamente não o é)! Ou tornam o Viper ainda mais especial, mais potente, mais capaz e definem a estratégia de preço (mas para mim seria então o Halo-Car, para vender em quantidades baixas) ou então não haverá mais Viper...

                        Ah, mas mesmo o Vette, com a escalada de potência nos outros muscle, vai-se ressentir a nível de vendas no médio prazo. (my two cents)

                        Comentário


                          O carro vai voltar a chamar-se Dodge, abandonando a recente designação SRT.

                          SAPO Turbo

                          Produção do Viper retomada

                          Além das linhas de produção estarem novamente em funcionamento, este supercarro retoma o seu antigo nome, Dodge Viper

                          12-07-2014 15:24:00




                          Os resultados de vendas muito fracos levaram a Fiat Chrysler Automotive (FCA) a suspender no começo deste ano, e de forma temporária, a produção do Viper. Depois de ter alterado o nome deste modelo para SRT Viper, a FCA decidiu também agora regressar à antiga nomenclatura do veículo, que assim se chama novamente Dodge Viper. O consórcio liderado por Sergio Marchionne também anunciou que desde o início do mês as linhas de produção para este modelo estão novamente em funcionamento.
                          Foi em Março que foi suspensa a produção do então SRT Viper, com a marca a indicar na altura que tinha um total de 752 unidades deste modelo em stock, o equivalente a mais de um ano de vendas. Por isso, e também pela marca considerar que os clientes aguardavam o fim do Inverno e regresso do bom tempo para adquirirem um Viper, foi ordenada a suspensão do fabrico desta viatura.Nos últimos seis meses a SRT vendeu um total de 354 Vipers nos Estados Unidos e mais 70 unidades no Canadá, os principais mercados da marca. Para estes números é também referido o impulso que foi dado pelas edições Viper Time Attack (TA) e Anodized Carbon. Além de ter agora sido retomada a produção, são aguardadas mais notícias nos próximos tempos sobre o agora novamente Dodge Viper. Durante o Salão de Los Angeles deverá ser conhecido um restyling para o modelo, que além de uma nova imagem também poderá receber modificações no motor V10 de 8,4 litros, que vai passar a trabalhar em conexão com uma transmissão automática de oito velocidades.

                          Comentário


                            Concordo com o Jeremy quanto ao que este carro precisa.



                            Compressor volumétrico, 900 cavalitos e está feito. A Ferrari é que não deixa.

                            Comentário


                              ¿Eres tú el Dodge SRT Viper Roadster?



                              El SRT Dodge Viper no se vende con el éxito que sus creadores esperaban. Tras una pausa de varios meses, la producción del mítico deportivo estadounidense se ha reanudado. Al mismo tiempo, los dirigentes de la marca daban a entender que para finales de año debería recibir una actualización, pero nunca hablaron de una versión roadster.

                              En realidad sí hablaron de un posible roadster, pero hace más de una año y la idea parecía haber sido abandonada tras las pésimas ventas del coche. Sin embargo, en un evento de la Viper Owners Association celebrada esta semana en Detroit, un Viper roadster se ha dejado ver.

                              Desde el concept car original y la primera generación, el Viper siempre ha sido un roadster. Sólo la actual generación no existe en variante roadster. Por lo que la idea de un Viper Roadster para revitalizar las ventas cobra sentido.

                              En cuanto a la unidad de la foto sólo sabemos que es un modelo único realizado por Prefix. Este empresa realiza desde 1979 coches por encargo (conocidos como one-off) prototipos, sistemas de automatización para la industria o concept cars. Por ejemplo, fue Prefix quien realizó para GM el concept car del Volt, y tienen entre sus clientes, además de GM, a Toyota, Ford, Nissan y el grupo Chrysler.

                              Y es ahí donde surge la duda: ¿Es este Viper un one-off para un particular o es un Viper Roadster oficial? Y en caso de ser "oficial" ¿por qué lo enseñan en un evento privado, FCA ya no lo contempla? ¿Se hará igualmente pero con el restyling y por tanto el prototipo con esa carrocería ya se puede enseñar? Demasiadas preguntas y ninguna respuestas. Según los presentes, la realización del coche es impecable. Quizá sólo sea un acto de publicidad de Prefix para incitar a FCA a ponerse las pilas con el Viper.

                              [Fuente: Drag Times]

                              Comentário


                                Hell No: Why SRT Hellcat V-8 Won't Be Giving Viper Extra Bite

                                The 707-horsepower, 6.2-liter supercharged V-8 in the 2015 Dodge Challenger SRT Hellcat seems a natural to go under the hood of a vehicle that could better handle all that power up to 200 mph and above. And to casual enthusiasts, it would make sense that car might be the Viper.
                                But as SRT powertrain director Chris Cowland told us this past week, that’s simply not going to happen -- not ever, within the current generation of the Viper.

                                There are several critical reasons, really, and they all come back to the dimensions of the Hemi.
                                Because of the HEMI’s tall cylinder heads, there’s simply no way that SRT engineers could package the Apache or its new 6.2-liter supercharged variant under the hood of the Viper, Cowland told us. It would require punching up above the hood, or heavily modifying the hoodline (it’s not just close, it would be several inches) to the point at which it would adversely affect the Viper’s aerodynamics.



                                Even if engineers were to solve the hoodline dilemma, there’s a width issue; the HEMI won’t actually clear the Viper’s chassis rails; once again, it’s the tall cylinder heads, and the overall width they bring to the engine.The exhaust manifold and supercharger hardware also add to the dimensional problem, Cowland said, and given that the supercharger runs on a separate cooling loop, that would present separate issues.
                                “Somebody will do it,” mused Cowland. “It won’t be us.”

                                The V-10 is actually a relatively low-profile engine, Cowland said, and considering its stout low end, remains the best fit for the Viper, in all ways. Interestingly, the Viper and SRT Hellcat do already share one major powertrain component: their manual transmission. In the Challenger SRT Hellcat it gets an additional external oil cooler, however.

                                Of course, one engine bay that might fit the Hellcat’s engine is that of the Charger four-door. For now, Cowland deflected a reply on that possibility.
                                So for now, there will be a Hellcat and there will be a Viper. And with either, there’s definitely no lack of performance burn and bite.

                                Comentário


                                  Supercharged Viper?

                                  With the supercharged 6.2 Hemi delivering 707 horsepower to the Dodge Charger and Challenger, the Viper boys are reportedly looking for ways to get back on top. While the Viper may be superior on a tight racing course, the straight-line performance of Charger and Challenger, in five-seaters with all the amenities, large trunks, and automatic or manual transmissions, is a challenge for Team Viper — as is the current series of Corvettes.



                                  The power difference is not that large, and Viper no doubt has a major edge in low-end torque, but some people just look at the top number and say, “707 is bigger than 640 (and for torque, 650 is bigger than 600.)”

                                  We have now had two reports of supercharged V10 engines being delivered. Either way, the supercharger would presumably allow Viper to pass 707, and quite possibly, if the block, internal parts, transmission, and body can endure it, shoot up to, say, 800. That could restart lagging Viper sales and decisively put Viper back on top of the Corvette in performance comparisons, albeit at a high development and production cost.

                                  Why not shoot for, say, a stunning 1,000 horsepower, one may ask? Because that would require a new and expensive transmission and differential, more substantial cooling upgrades, much more incoming air, and quite possibly a new body to deal with the added stresses. Cars are systems, and upgrading the engine often requires upgrades to a large number of other components. The engineering and production costs would skyrocket. The Tremec TR-6060 in the Viper can handle, at most, 650 lb-ft of torque — no coincidence that the Hellcat maxes out at that number (which is also roughly the capacity of the ZF eight-speed). Even the Tremec TR-9008 can only handle 664 lb-ft. Tremec does have a “Magnum XL” which is good for 700 lb-ft, but would require changes to work in the Viper.

                                  Note: we have now had one other source say that supercharged V10 engines have been delivered to Chrysler.

                                  Comentário


                                    2015 Dodge Viper SRT unveiled with more power & new special editions [video]

                                    Dodge has officially unveiled the 2015 Viper SRT.Besides reverting to the Dodge name, there's a new GT variant which will slot between the Viper and Viper GTS. It features all the equipment from the entry-level model as well as a driver-selectable suspension and a five-mode electronic stability control system. The Viper GT also has Nappa leather / Alcantara seats and special accent stitching.

                                    If you're looking for something more extreme, the Viper TA 2.0 Special Edition is based on the Viper SRT Time Attack and features a new Aerodynamics Package with front dive planes, carbon fiber front corner splitters and a larger rear wing which creates additional downforce. The model also has a race-tuned suspension, a carbon fiber X-brace, Brembo brakes and Sidewinder II wheels with Pirelli P Zero Corsa tires. Other highlights include Sabelt racing seats and orange accent stitching. Production will be limited 96 units and the model will be available exclusively in three colors: Competition Blue, Yorange and Venom Black.

                                    Moving on, the Viper GTS Ceramic Blue Edition has an exclusive Ceramic Blue exterior with black stripes and Rattler wheels finished in Black Vapor Chrome. The model also has a Satin Black exhaust bezel, a Ceramic Blue fuel filler door, orange brake calipers and a carbon fiber rear applique.
                                    The cabin is elegantly appointed with Nappa leather and Alcantara upholstery as well as silver accent stitching. There's also carbon fiber trim and GTS badging.

                                    Production will limited to 40 units but there's no word on pricing.

                                    If the aforementioned changes aren't enough, the 8.4-liter V10 engine has been upgraded to produce 645 bhp (481 kW) and 600 lb-ft (812 Nm) of torque - a minor increase of 5 bhp (3 kW). The six-speed manual transmission has also been improved and helps the model to return 20 mpg highway - an improvement of 1 mpg.

                                    Source:
                                    Dodge









                                    Comentário


                                      600+ unsold SRT Vipers getting massive 15,000 USD price cut

                                      All 2015MY models getting a 15,000 USD price cut. Base model now costs 84,995 USD, followed by Time Attack at 100,995 USD and GTS from 107,995 USD.

                                      Comentário


                                        Ora bem, apontavam como principais problemas o preço e a potência, desceram o primeiro e aumentaram o segundo. Será que agora vai lá?

                                        Comentário


                                          Comentário


                                            Originalmente Colocado por Bravo2011 Ver Post
                                            Ora bem, apontavam como principais problemas o preço e a potência, desceram o primeiro e aumentaram o segundo. Será que agora vai lá?
                                            Parece que sim.



                                            Price cut boosts Dodge Viper sales dramatically - Autoblog

                                            It may go without saying that slashing the price on a new car – especially one this enticing – would only serve to boost sales. But in case you needed hard evidence, look no further than the Dodge Viper.

                                            Last month
                                            Chrysler announced it was chopping a solid $15k off the price of a new Viper, dropping the MSRP of a base model to under $85k, the Viper TA to just over $100k and the top-of-the-line GTS to under $108k. The result has been more than a doubling in sales: According to Yahoo! Autos, Dodge sold 108 Vipers last month, which emerged as the best results the model has racked up in its current iteration. This compared to only 38 units sold in August, 48 in July and 36 in June – or, for year-to-year comparison, just 45 units in September 2013.

                                            The sales initiative – which also saw recent buyers compensated with a $15k voucher towards the purchase of a new Viper – came in response to lagging sales. Back in March, with sales plummeting and stock piling up, Chrysler
                                            idled the Conner Avenue plant that builds the Viper. It then extended the shut-down in July for another few weeks. But with production back online, prices adjusted and sales picking up, hopefully we'll have seen the last hiccup in the life of one of America's finest performance machines - especially with theMY2015 enhancements in store.

                                            Comentário




                                              Comentário


                                                New Dodge Viper ACR Concept Officially Previewed























                                                Dodge has just released a selection of images of the brand new Dodge Viper ACR Concept set to debut at SEMA 2014. Set to preview a future range-topping variation of the latest-generation Viper, the ACR Concept actually looks production ready.


                                                The Dodge Viper ACR Concept features a selection of aerodynamic changes and improvements to provide additional downforce. At the rear, it features a large carbon fibre rear wing while at the front, a new splitter has been added alongside prominent canards. Elsewhere, a set of blacked out 19-inch alloy wheels have been added.

                                                Elsewhere, new 15.4-inch carbon ceramic discs with six-piston Brembo calipers have been added. New air ducts have also been included just behind the windows to cool the rear differential while also adding an extra menacing sentiment to the car.

                                                Comentário


                                                  Dodge Viper ACR Concept - 2014 SEMA Show

                                                  Comentário


                                                    [/DRIVE Plus] - Alfa Romeo 4C vs Dodge Viper TA

                                                    Comentário


                                                      acho estranho o acr não ter rollcage

                                                      Comentário




                                                        Dodge Viper: DNA of a Supercar


                                                        Comentário




                                                          Comentário


                                                            Comentário


                                                              2016 Dodge Viper ACR unleashed with 645 bhp





                                                              Dodge is introducing the 2016 Viper American Club Racer (ACR) which will enter production in the third quarter of this year.
                                                              Billed as being the "fastest street-legal Viper track car ever", the new hardcore ACR edition is powered by the familiar V10 8.4-liter engine pushing out 645 bhp (480 kW) and 600 lb-ft (812 Nm) sent to the road through a 6-speed manual gearbox. For this model Dodge has installed bespoke exhaust tips providing reduced exhaust pressure while the stopping power is provided by a carbon ceramic matrix braking system from Brembo with 390mm two-piece front rotors and 360mm two-piece rear rotors, with six-piston calipers at the front axle and four-piston rear calipers.

                                                              It will be available with an Extreme Aero package enabling the 2016 Viper ACR to produce "the highest aerodynamic downforce of any production car". On-track testing conducted by Dodge has resulted in a nearly 1 ton of downforce at the 177 mph (285 km/h) top speed. The kit encompasses a large adjustable rear wing along with a carbon fiber diffuser and a unique SRT hood featuring removable louvers, four dive planes and a detachable extension for the front splitter.

                                                              Dodge's engineers were able to achieve a perfect 50:50 weight distribution and to do that they installed lightweight carpets, a minimal three-speaker sound system and manual seats. It benefits from a race-tuned adjustable suspension with ten settings, coilover Bilstein racing shocks and 19-inch alloy wheels wrapped around in Kumho Ecsta V720 high-performance tires developed exclusively for this model.

                                                              Production of the 2016 Dodge Viper ACR will kick off in the third quarter of 2015 at a yet undisclosed price tag.



















                                                              Comentário

                                                              AD fim dos posts Desktop

                                                              Collapse

                                                              Ad Fim dos Posts Mobile

                                                              Collapse
                                                              Working...
                                                              X