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    #31
    Gosto, por fora e por dentro.

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      #32
      A ver como se sai face à concorrência. Não basta estar mais bonitinho.

      O motor 1.5 deverá estar presente na versão Sport.

      Uma versão MPS seria bem vinda posteriormente.

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        #33
        O pior é o sistema fiscal em Portugal custará muito caro.

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          #34
          Foto do interior:



          Editado pela última vez por reckoner00; 16 July 2014, 17:12.

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            #35
            Originalmente Colocado por MRF Ver Post
            O pior é o sistema fiscal em Portugal custará muito caro.
            Pior é a mazda desculpar-se com o 1.5 por causa dos preços e impostos, para tirar 105cv dum motor que até um 1.2 é bem capaz de os extrair. Com a vantagem que o 1.2 paga REALMENTE bem menos imposto!
            Editado pela última vez por N0comments; 16 July 2014, 21:32.

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              #36
              com o novo 1.5 diesel a preços competitivos vende.

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                #37
                Gosto muito do interior, parece ser muito simples e com o essencial.

                Nao gosto das jantes nem das luzes traseiras. Pelo menos nessas fotos.

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                  #38

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                    #39

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                      #40
                      New 2015 Mazda2 Officially Breaks Cover [75 Photos & Videos] - Carscoops

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                        #41
                        O interior está praticamente igual ao do Mazda 3 (bem bonito).

                        Comentário


                          #42
                          Esta nova linhagem está absolutamente fantástica! Muito bem resolvido este 2! O habitáculo, é tão convidativo, gosto imenso.
                          Abordam a meu ver uma principal inimigo da eficiência, o peso, e os resultados são bons. Espero que tenha muito sucesso, juntamente com a restante gama.

                          Kodo, Soul of Motion!

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                            #43
                            O carro é absolutamente espectacular a nível estético, vamos ver a nível de preço e performance.

                            Comentário


                              #44
                              Agora só falta pegar nesse 1.5 a diesel e aplicar ao resto da gama e já têm argumentos contra os outros todos...

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                                #45

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                                  #46




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                                    #47
                                    Nota de imprensa:

                                    Mazda unveils the all-new Mazda2
                                    - Production of SKYACTIV Technology-based subcompact begins in Japan
                                    - Japanese market launch of Mazda's next-generation model slated for autumn

                                    Hiroshima / Leverkusen, 17 July 2014. Mazda revealed the all-new Mazda2 today as the unconventional carmaker launched production of its next-generation supermini at its Hofu plant south-east of Hiroshima. The fourth member of Mazda's current model generation features the full range of ultra-efficient SKYACTIV Technology underneath a stunning KODO – Soul of Motion design that is bursting with energy.

                                    With a winning combination of performance, fuel economy, safety and Mazda's patented driving fun, the all-new Mazda2 has the potential to reproduce the immense popularity of its siblings – the Mazda CX-5, Mazda6 and Mazda3 – when it goes on sale in autumn starting in Japan. Evolving and enhancing the technology and ergonomics cultivated in these vehicles, the newest Mazda is expected to raise the bar in the crucial B segment, Europe's single largest in terms of market share.

                                    The all-new Mazda2 will premiere in Europe with a brand-new small displacement clean diesel engine, the SKYACTIV-D 1.5, as well as different power versions of the petrol SKYACTIV-G 1.5*. Together with SKYACTIV body, chassis, and manual and automatic transmissions, it also gets the company's innovative MZD Connect in-car connectivity system, a class-beating range of i-ACTIVSENSE active safety technology and a remarkably spacious and refined interior.

                                    Applauded time and again for its outstanding value and unwavering reliability, more than 2.4 million Mazda2s** have been sold globally since it was first launched in 1996. With its new generation, Mazda is bringing another exciting interpretation of the supermini to drivers around the world.

                                    * Powertrain availability may vary according to the market.
                                    **Also sold as Mazda Demio
                                    .

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                                      #48
















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                                        #49
















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                                            #51


















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                                              #52












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                                                #53
                                                Novo Mazda2 é oficial - Autohoje

                                                A produção da nova geração do utilitário, que passa a recorrer à tecnologia Skyactiv, já começou a ser produzida no Japão. Chega em março a Portugal.

                                                A marca nipónica anunciou o início da produção da quarta geração do Mazda2 em Hofu (Hiroshima), no Japão. O novo modelo, construído com base na tecnologia Skyactiv, foi mostrado ainda com as especificações para o mercado local, onde o ostenta nome Demio e arranca a comercialização no outono. Na Europa, o “2” só será lançado no final do primeiro trimestre de 2015. A configuração para o nosso mercado deverá estrear no Salão de Paris, em outubro.

                                                Esteticamente, o Mazda2 confirma muito do que foi mostrado no Hazumi concept mostrado no Salão de Genebra, em março, com a linguagem estética exterior Kodo e interiores de desenho simplificado já aplicados nos irmãos Mazda3, Mazda6 e CX-5. A marca japonesa confirma para já que o modelo do segmento B contará com o novo motor 1.5 Skyactiv-D, um Diesel com 105 cv às 4000 rpm e 250 Nm entre as 1500 e as 2500 rpm. Dependendo dos mercados estará ainda à disposição um 1.5 Skyactiv-G, com diferentes níveis de potência. Ambos os motores terão em opção uma caixa manual ou automática.

                                                Além de um interior que promete ser mais espaçoso e refinado, destaque para a inclusão do sistema de infotainment MZD Connect e para a tecnologia de segurança ativa i-Activsense. Recorrendo a vários radares e câmaras, esta tecnologia funciona como um “escudo” que avisa o condutor de potencial colisão e aplica sistemas anti colisão.

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                                                  #54
                                                  Originalmente Colocado por VolkswagenPedro Ver Post
                                                  Gosto muito do interior, parece ser muito simples e com o essencial.

                                                  Nao gosto das jantes nem das luzes traseiras. Pelo menos nessas fotos.

                                                  As jantes é relativo, podes optar por outras na compra do carro, negociando com o vendedor.

                                                  Comentário


                                                    #55
                                                    Ligeiramente offtopic, porque é que o mazda 3 só existe em 1.5 gasolina cá em portugal?

                                                    A mazda lançou carros mt elegantes e bastante vendíveis na minha opinião, mas depois uma pessoa vai procurar e os configuradores portugueses deixam muito a desejar...

                                                    Comentário


                                                      #56
                                                      Porque em Portugal o preço do 2.0 seria proibitivo, devido às regras de cálculo do imposto.

                                                      Comentário


                                                        #57
                                                        Mas nem sequer a gasóleo existe...

                                                        Comentário


                                                          #58




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                                                            #59
                                                            [Teste] - Mazda 2 1.5 diesel "protótipo" - Autoexpress

                                                            We drive prototype version of all-new Mazda 2, with new SKYACTIV diesel engine, sexier design and hi-tech tech interior

                                                            With the arrival of the all-new Mazda 2, the Hiroshima-based company has rounded its four core SKYACTIV models, adding the new 2 to the CX-5, Mazda 3 and Mazda 6. The outgoing Mazda 2 captured the World Car of the Year prize back in 2008, so the new model has a lot to live up to. And from our brief test of a pre-production model at the Shuzenji proving ground two hours south of Tokyo, first impressions are stellar for a hatch that has to knock horns with the likes of the Volkswagen Polo and Ford Fiesta.

                                                            Slightly bigger all-round than its predecessor, the Mazda 2 gains 160mm in length to 4,060mm, picks up 25mm in height to 1,500 mm, while its wheelbase stretches 80mm to 2,570mm and width remains unchanged. The bigger body delivers more leg and head room – as well as all-round visibility thanks to a larger windscreen and A-pillars that shift 100mm further forward. When you consider that the new 2 is a bigger car with significant new technologies, a curb weight gain of just 40kg (up from 990kg to 1,030kg) is more than acceptable.

                                                            Employing Mazda’s new signature ‘Kodo’ design language, the 2 inherits a similar grille and flowing lines as seen on the 3 and 6. However, we would argue that the 2’s overall proportions, contours and angles offer the best example of Mazda’s new design philosophy thus far.

                                                            Powering the new compact Mazda is a choice of the new 1.5-litre SKYACTIV turbo diesel or a 1.3-litre SKYACTIV petrol engine. Generating 103bhp and 220Nm of torque, the 1.5-litre diesel will be the main engine for Europe. Producing peak torque at around 5,000rpm, it delivers beefy response from as low as 1,500rpm all the way up to 5000rpm. While the 6-speed manual is well matched to the 1.5-litre diesel, surprisingly the gearing of the new 6-speed automatic extracted the best performance, especially at low revs.
                                                            On the road, the Mazda 2 picks up where the 3 and 6 left off. Chief engineer Ayumu Doi says that higher trailing arm mounts for the torsion-bar rear-end improve ride comfort and low to medium-speed stability. In addition, caster angle has been laid back 1.7 degrees to improve straight-line stability. That, in combination with the longer wheelbase, reduces pitching under braking and flattens out the car in the corners.

                                                            We found however, that the 2 still delivered a hint of bodyroll, which is not necessarily a bad thing, but at mid-range speeds the ride felt a touch too firm. Mazda tell us that minor adjustments will be made to the production model to improve ride quality.



                                                            The steering turns in well at speed but does feel slow and lacks feedback, a possible drawback of the standard-fit low rolling resistance tyres. The lower grip levels mean the car has a tendency to understeer when pushed. In fact, these tyres left us wondering how well the car would corner with grippier rubber.

                                                            Boasting four different interior trim combinations, the car’s cabin is a much nicer place to be. Apart from the entry-level bland grey cloth seat variant, the new 2 offers class-leading interior trim with the top of the range three-tone (cream, red and black) seat design taking Mazda design in a direction it’s never been before. Safety features have been significantly enhanced too. These include blind-spot monitoring, lane departure warning, radar cruise control, head-up display, rear cross-traffic alert and automatic high-beam.
                                                            Mazda has put a lot of effort into lifting the 2’s dynamics, design and quality levels to bring it in line with Europe’s class-leaders. With a totally new stylish look, new engines, sporty handling and improved trim levels, Mazda has placed it in the same playing field as the VW Polo and even the Audi A1. The car’s success will rest on how the market interprets its handling, ride comfort and interior quality and design flare, a combination of traits that have not been typical Mazda offerings up until now.

                                                            Key specs

                                                            • Price: £12,000 (est)
                                                            • Engine: 1.5-litre 4cyl turbo diesel
                                                            • Power: 103bhp
                                                            • Transmission: Six-speed manual, front-wheel drive
                                                            • 0-62mph: 10 seconds (est)
                                                            • Top speed: 110mph (est)
                                                            • Economy/CO2: N/A
                                                            • On sale: Early 2015




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                                                              #60

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