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Uma banco pode recusar um crédito sem que haja motivos para tal?

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    #61
    Originalmente Colocado por ClioII Ver Post
    A sério: vocês confiam num banco cuja mascote parece um boneco de feito de relva sintética?

    E desde quando é preciso confiar em alguém para receber dinheiro?

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      #62
      Desde o momento em que tu sabes que não só tens de o devolver como pagar ainda outro tanto de juros

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        #63
        Originalmente Colocado por RedHeart Ver Post
        Desde o momento em que tu sabes que não só tens de o devolver como pagar ainda outro tanto de juros
        E isso precisa de confiança porquê? Se o dinheiro está do meu lado, quem precisa de ter confiança é a financeira, em que o seu cliente lhe pague.

        Faz-me lembrar logo quando os comerciais dos cartões de crédito começam com o paleio para fazer um seguro das mensalidades, que é para minha protecção, que fico mais descansado em caso de acidente ou desemprego..bla...bla...bla. Eu só lhes respondo que eu fico sempre tranquilo, e que será melhor serem eles a fazer um seguro, porque se eu não pagar, quem fica a arder não sou eu...

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          #64
          Originalmente Colocado por Obtuso Ver Post
          E isso precisa de confiança porquê? Se o dinheiro está do meu lado, quem precisa de ter confiança é a financeira, em que o seu cliente lhe pague.

          Faz-me lembrar logo quando os comerciais dos cartões de crédito começam com o paleio para fazer um seguro das mensalidades, que é para minha protecção, que fico mais descansado em caso de acidente ou desemprego..bla...bla...bla. Eu só lhes respondo que eu fico sempre tranquilo, e que será melhor serem eles a fazer um seguro, porque se eu não pagar, quem fica a arder não sou eu...
          És tu, Sócrates?!

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            #65
            Nestes ultimos anos em que o acesso ao crédito por parte dos bancos ficou mais complicado, quem mais ganhou foram as financeiras agiotas, mas isso tem taxas de juros que se reflectem nas prestações.


            Vendo como lado consumidor não me interessa bater á porta dos bancos e mendigar por crédito.

            Este forum sendo um forum automóvel. Hoje se for a qualquer banco não me emprestam (e não tenho nome sujo no BP) nem 10000 para um carro. Tenho um ordenado razoável,

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              #66
              @jogador89 A meu ver o banco nunca recusa um crédito sem motivo para tal, eles tem de ter sempre algum motivo, se não for mais não confiam na pessoa em questão. Até podes ganhar 3000€/mês e ver um crédito recusado para uma prestação de 400€, já vi vários casos desses. A mesma coisa acontece com os cartões de crédito. No meu caso, a único que consegui foi o da DECO.

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                #67
                O "funeral" do jogador89 já foi há quase 3 anos!

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                  #68
                  Originalmente Colocado por redheart Ver Post
                  és tu, sócrates?! [:d][:d]
                  [:d][:d][:d]

                  Comentário


                    #69
                    Originalmente Colocado por LinoMarques Ver Post
                    O "funeral" do jogador89 já foi há quase 3 anos!
                    E ainda está à espera da resposta da financeira. Será que foi aprovado? Ahahaha

                    Comentário


                      #70
                      A esta hora já se tornou insolbente!

                      Comentário


                        #71
                        Podem. Bancos fazem o que é melhor para eles.

                        Comentário


                          #72
                          O credito o banco concebeu mas ja faz tempo que o gastou e esta insolvente

                          Comentário


                            #73

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                              #74
                              https://www.nasdaq.com/articles/upda...agreement-then

                              An interesting case has surfaced in Voronezh, Russia, where a man is suing a bank for more than 24 million Russian rubles (about $727,000) in compensation over a handcrafted document that was signed and recognized by the bank.
                              DmitryAgarkov said that in 2008 he received a letter from Tinkoff Credit Systems in his mailbox. It was a credit card application form with an agreement contract enclosed, much like the applications Americans receive daily from Visa ( V ), Mastercard ( MA ), American Express ( AXP ), or Discover ( DFS ).Agarkov filled in the form and returned the signed application, though what he sent back was not exactly the same document the bank had sent him.




                              A promotional image from Tinkoff Credit Systems' website .
                              Agarkov changed some parts for his own benefit -- most notably, the small print. He opted in for a 0% APR and no fees, and added that the customer "is not obliged to pay any fees and charges imposed by bank tariffs." He also changed the URL of the site where the terms and conditions were published from www.tcsbank.ru to tcsbank .at.ua . Additionally, he added a special clause that would protect him should the bank break the agreement in a unilateral manner. For each unilateral change in the terms provided in the agreement, the bank would be asked to pay the customer (Agarkov ) 3 million rubles (about $91,000), or a cancellation fee of 6 million rubles ($182,000).
                              Agarkov then sent his updated agreement to the bank, and shortly thereafter received the bank's signed and certified copy, as well as a credit card.
                              However, after two years of active use, the bank decided to terminate Mr. Agarkov's credit card in 2010 because he was late paying the minimum required amounts. In 2012, the bank suedAgarkov for 45,000 roubles ($1,363) - an amount that included the remaining balance, fees, and late payment charges. The court decided that the agreement Agarkovcrafted was valid, and requiredAgarkov to settle only his balance of 19,000 rubles ($575).




                              DmitryAgarkov , the customer who rewrote the rules for his own credit card. Photo republished with permission from RIA Voronezh .
                              Despite the apparent victory,Agarkov fought back: On August 1, the Kominternovsky District Court of Voronezh launched hearings about Agarkov 's countersuit against the bank . As Tinkoff Credit Systems had not honored eight clauses in the agreement,Agarkov now wants the bank to pay amends of 24 million rubles ($727,000) total. The law firmKonsultant , which is representingAgarkov , says that the bank's decision to terminate the agreement cannot be lawful because his client was not paid 6 million rubles, as per terms of the amended agreement.
                              The bank has so far said that the case was related to "a nonrecurrent technical issue," and it is willing to have its day in court. The next hearing will be held in September.

                              UPDATE:
                              The dispute between Agarkov and Tinkoff Credit Systems escalated when the bank's chairman, Oleg Tinkov, took to Twitter to respond to media interest in the case. (See: Russian Bank Chairman Comments on the Fine Print Case: 'Nobody Will Win Anything From Us.' )
                              Then, on August 14, both sides announced a settlement on undisclosed terms.
                              "The conflict is counterproductive, so we agreed to settle it by withdrawing our mutual complaints," said Oliver Hughes, president of Tinkoff Credit Systems.
                              "This started as a joke in 2008... but the joke has gone too far," said Agarkov.

                              "Of course I won't recommend other people do what I did. Before you opt in for credit, you must think multiple times and carefully study your bank's terms. But if you agree, you'll have to stick to it."
                              The views and opinions expressed herein are the views and opinions of the author and do not necessarily reflect those of Nasdaq, Inc.

                              Bem jogado!

                              Comentário


                                #75
                                Originalmente Colocado por LinoMarques Ver Post
                                O "funeral" do jogador89 já foi há quase 3 anos!
                                E em 3 envelheceu 8.

                                Comentário


                                  #76
                                  Originalmente Colocado por jktfah Ver Post
                                  Bem jogado!
                                  É o que eles bem merecem!

                                  Comentário

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