tentativa de burla?

zeef

New member
boas !
Tenho um radio a vender no site olx e recebi um mail que passo a citar:

Date: Wed, 7 May 2008 00:17:04 -0400
To: ******
From: willyjo12330@yahoo.com
Subject: radio blaupunkt

Hello,i Will like to offer you a good price, for for selling this item to me, which will also covers the shipping & insurance charges for delivery to my address. Payment would be effected upon your response as i want you to send me your PayPal payment request,for the payment to my email address willyjo12330@yahoo.com,please also incluse price of item so i can makethe payment for it ,if you are interested in selling this item to me. I am serious with this as i promise not let you down with the purchase of the item. Your promptresponse would be highly appreciated. Kind Regards mail me to willyjo12330@yahoo.com

eu entao respondi : hi if you pay me antecipadly by bank trasfer i will send you the radio! Where are you from? regard

ele novamente :
this my adress i can only pay wiyh paypal

name: Tony Butler
adress: 123 springside rd
city: asheville ,
state: north carolina,
zip: 28803
country: us
wathing to hear from you

eu rpdi : hi sorry for late reponse!
I dont know how to send it to yo. how i do? regards..

ele again:
thanks it was a roung adress and this is the adress again
name segun makanjuola
address polt 4 off osubar closs idi-shin
city ibadan
state oyo state
country nigeria

that is my new address if you want to send it via fedex or DHL so give me your paypal email and i will pay you as soon as possible and the shipping price so that i will caculat it together . wathing to hear from you thanks

eu respondi :
ok that is ok by me just send me the bank informastion so that i can pay you now
Thanks wathing to hear form you

Haverá algum problema se eu lhe der o meu NIB ,IBAN e BIC SWIFT ?

Last edited:
Pois... primeiro o dinheiro!

o meu medo é se ele com o nib iban e bic swift poderá fazer algo... ?

Mas pagar a totalidade do radio + portes nao é ? , porque nao sei se dá para enviar a cobrança para lá.. e nem encontro preços..

na dhl no site n tem preços no site da fedex inda nao encontrei também...

ISSO É UMA BURLA MUITO CONHECIDA !!!

Não lhe envies os teus dados nem pagues nada.

nao precisas de dar nib nenhum. a unica coisa que é preciso é o email do paypal ou algo do género. cria uma conta lá e dá-lhe o email. depois transferes para a tua conta. não dês os teus dados a ninguem. envia só quando te pagarem.

Talvez isto ajude:

Em: http://www.fightidentitytheft.com/paypal_scam.html

PayPal scam

Date: November 10, 2005
Source: weiu.net

An internet scam known as a "spoof" or "phishing" could cost you money if you're not careful on the net.

A new scam asks customers of the internet service Pay Pal to verify their identity by using their credit card or debit numbers, but its the e-mail itself that could be fake.

The website Pay Pal allows people to shop online sites like E-Bay with a sense of security, but an e-mail scam is targeting customers of Pay Pal.

Eric Schumacher got an e-mail he though was real and sent the company his debit card number to confirm his identity.

Schumacher is usually found working behind the camera at WEIU-TV.

The e-mail he got asked him for his debit information and contained a false website address.

Luckily the Teutopolis State Bank, where Eric has his account, caught a transaction for hundreds of dollars before it was too late.

Schumacher says the bank told him a person in Romania was trying to withdrawal around $400.

Effingham County Sheriff's Detective John Niccum says internet crimes are on the rise and are now regularly investigated by the department.

He says it's important to make sure you check out any site before giving out information.

Pay Pal is warning customers not to respond to e-mails that contain generic greetings like "Dear Pay Pal Member".

The e-mails also often urge people to act quickly and links them to a false website like in Schumacher's case.

Pay Pal's website says it will never ask a customer to give out their credit card or debt information over an e-mail.

Police say if you feel you've been a victim of an internet scam you should call your local department and report it.

As for Eric he spent a part of the afternoon in Teutopolis at his bank ordering a new debit card.
Original article

Não tou a ver de momento exactamente qual é a ideia, mas tenho 99.9999% de certeza que isso é burla.

O mail têm algum link falso para a "paypal" como mencionado em cima ?

Nigéria em negócios na Internet é para esquecer.

Last edited:
Não tou a ver de momento exactamente qual é a ideia, mas tenho 99.9999% de certeza que isso é burla.

O mail têm algum link falso para a "paypal" como mencionado em cima ?

Nigéria em negócios na Internet é para esquecer.

nao teem nenhum link para nada... estao tal e qual cm os postei aqui..

nao teem nenhum link para nada... estao tal e qual cm os postei aqui..

Pois ... Como te disse, não estou a ver a intenção.

Mas pessoalmente não faria o negócio, nem enviava dados nenhuns.

A lista de burlas e esquemas provenientes da Nigéria é abismal.

Faz uma pesquisa "scam nigeria" no google (sem aspas).

Pois ... Como te disse, não estou a ver a intenção.

Mas pessoalmente não faria o negócio, nem enviava dados nenhuns.

A lista de burlas e esquemas provenientes da Nigéria é abismal.

Faz uma pesquisa "scam nigeria" no google (sem aspas).

sim eu sei disso tudo mas a minha duvida consiste se ele com o NIB ,IBAN e BIC SWIFT pode fazer alguma cena marada só isso :=)?

sim eu sei disso tudo mas a minha duvida consiste se ele com o NIB ,IBAN e BIC SWIFT pode fazer alguma cena marada só isso :=)?

Mas como é que alguém pensa em dar estes dados todos a alguém da Nigéria ?!?!? Mais um bocado estás a dar-lhe o código de acesso à tua conta bancária .....

Porque é que não esperas simplesmente que algum português te queira comprar o rádio e depois envias á cobrança via CTT ?

Não te sei responder ao certo.

Teoricamente não. Há números de contas (NIB e IBAN) publicados na Internet (contas de causas humanitárias, etc, etc) e acho que não há problemas.

Mas tendo em conta o interesse nesses dados, sabe-se lá o que se anda para aí a preparar. Isto das burlas é como a tecnologia, tão sempre a evoluir.

Não te sei responder ao certo.

Teoricamente não. Há números de contas (NIB e IBAN) publicados na Internet (contas de causas humanitárias, etc, etc) e acho que não há problemas.

Mas tendo em conta o interesse nesses dados, sabe-se lá o que se anda para aí a preparar. Isto das burlas é como a tecnologia, tão sempre a evoluir.

é assim ele nao pediu numero nenhum de conta nem NIB ,IBAN e BIC SWIFT .
Eu é que nao tenho conta paypal, porque nao da para associar ao cartao da caixa geral depositos universitario!
Como eu ja comprei coisas pelo ebay e como foi por Transferencia bancária tive de fornecer o NIB ,IBAN e BIC SWIFT para proceder a TB.
Exactamente eu se tiver o teu nib posso la dpeositar euros ..

Back