Originalmente Colocado por topspeedPT
Ver Post
Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Lucid Motors - A Luxury Brand EV Production
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
tonyV
-
2021 Lucid Air Dream Edition Revealed: Range, Pricing, Specs, And More
In front of the driver sits a huge 34-inch, curved glass 5K display that appears to float above the dashboard.Over time, the system will add even more features via over-the-air (OTA) updates.26.1 cubic feet (739 liters) of luggage space. For comparison, a Mercedes S-Class has 18.7 cubic feet of trunk space (529 liters)the Lucid Air will be the most aero-efficient car available when it launches next year, boasting a drag coefficient of just 0.21. The Tesla Model S, for comparison's sake, achieves a drag coefficient of 0.24.113 kWh battery pack, which is considerably larger than the 100 kWh pack used by Tesla in the Model S.The battery system is a 924-volt system, which is the highest voltage for any production EV battery pack.EPA range rating of 517 miles per charge.Air can accept over 300 kW of powerThe Electrify America network currently has about 350 stations in the US that can deliver 300 kW, and the remaining approximately 1,800 stations max out at 150 kW or even 50 kW. However, more ultra-high-speed DC fast chargers are being deployed every month, and the infrastructure has been maturing quite rapidly.The Air will launch with Level 2 Autonomous driving ability, but additional DreamDrive capabilities that will enable Level 3 driving continue to be in development.
The key features delivered by DreamDrive:
Safety:
- Surround View Monitoring
- Blind Spot Display
- Cross Traffic Protection
- Traffic Sign Recognition
- Automatic Emergency Braking
- Alerts for distracted or drowsy drivers
Driving:
- Full Speed Highway Assist (Adaptive Cruise Control and Lane Centering)
- Traffic Drive-Off Alert
- Headlight Assist
Parking:
- Autonomous Parking Assist
- Pullout Control
- Maneuver Comfort Braking
"Our car uses 17% less energy to go a certain distance than our closest competitor" - Peter RawlinsonThe Model S, for instance, is EPA-rated at 402 miles and has a 100 kWh battery. That's an efficiency rating of 4.02 mi/kWh (15.42 kWh/100km). The Air Grand Touring can travel 517 miles with a 113 kWh pack, and that translates to 4.58 mi/kWh (13.55 kWh/100 km).
Comentário
-
Hofmeister
Originalmente Colocado por ImHoTep Ver PostAparenta ser bom, tudo o que puxe pela concorrência é bem vindo, ainda vai demorar a crescer, e vamos ver quando chegar ao mercado se os números se verificam.
Também nos dá um cheirinho do que poderá ser esperado do novo Model S da Tesla.
Comentário
-
E a Lucid Motors tem este coelho na cartola:
Lucid Has A More Powerful Tri-Motor Air Prototype That Runs 9.3-Second Quarter Miles
9.3 seconds in 1/4 mile(Lucid Air Dream Edition 9.9s)around 1,200HP(Lucid Air Dream Edition 1080HP)
Comentário
-
We captured footage of the new Lucid Air Tri-Motor setting a New EV Record at Laguna Seca During Testing today. This is our raw footage taken straight from the camera at the race track so please forgive the raw nature of the film.
Our stop watch recorded a conservative 1:33 in this lap and it’s very possible other laps were faster. Our primary objective was photography so this was 1 of only two full laps we recorded on camera. It just so happened to be the quickest one we saw.
Comentário
-
Originalmente Colocado por ImHoTep Ver PostMuito bom, vamos ver qual o tempo oficial, e qual a resposta.
A empresa que modificou um Model 3, já disse que lá vai voltar, e vamos ver como fica a versão de produção do Model S tri-motor, a coisa está a ficar animada
Comentário
-
Lucid Air tri-motor:
1/4 mile: 9.25s @ 157.26Mph (Lucid Air Dream Edition: 9.91s @ 144Mph)
https://twitter.com/LucidMotors/stat...53116458291202
Comentário
-
Originalmente Colocado por ImHoTep Ver PostTemos de esperar para chegar a versão de produção do Lucid air e do Model S Plaid, para falarmos com certezas, mas a Lucid air deve tentar mexer tudo para bater o record do plaid, já até já mexeram no chassis, temos "guerra"
Mas é aquela cena. Mete 1500cv num carro qualquer e vai fazer sempre um tempo mega canhão.
Comentário
-
Em design acho-o superior ao Model S, vamos ver quando começaram a ser entregues os primeiros.
Numa nota esse preço, se não me engano, é depois do subsidio que os EUA dão aos fabricantes nos primeiros 200.000 VE, a Tesla vai baixar o Model S long range em 5Kdolares para ficar com um preço em linha com esta versão.
Comentário
-
Originalmente Colocado por Fabulous Ver PostNormalmente não acredito nestas marcas novas que prometem muito mas estes tipos da Lucid têm o governo saudita por trás, só por aí já se percebe que são para ser realmente levados a sério.
Alem de terem pessoas que estiveram no inicio da Tesla, junta os petrodolares a pessoas com experiência, tem tudo para dar bem, agora é esperar para o ver chegar as mãos dos clientes para se ter uma melhor ideia da futuro do projecto.
Comentário
-
CEO Of Lucid Motors Explains Why Tesla Is Not Its Main Rival
‘ I would say our main competitor is a car company; I highlight Mercedes Benz in terms of the attributes of Lucid Air. We're going after S-class Mercedes, but it's a natural comparison, and I accept that comparison with Tesla. I think it's really important that we start at a high-end position as a true luxury brand. ‘
Comentário
-
tonyV
-
Estou muito curioso, vamos ser se cumprem o que prometem.
Logo na primeira imagem está uma mentira, não têm a primeira instalação construída de raiz para VE, a primeira é da Tesla onde produzem o Model 3 e Y.
São precisas mais empresas como a Tesla e a Lucid para trazerem inovação que os legacy não conseguem.
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário