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Mercedes SportCoupe 2008 - exemplo de reciclagem

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    Originalmente Colocado por Cagi Ver Post
    Este carro a sair assim tera um problema que é os donos dos Sportcoupe antigos nao verao qualquer motivo para adquirir o novo e isto é um passaporte para mudarem de marca.

    De resto é mais um carro para alguns e para outros é o carro certo.
    Mudar de marca? achas que querem passar de cavalos para burros?

    Como já disse não é politica da mercedes mudar os modelos...normalmente cada modelo está mais de uma decada no mercado...
    Há qto tempo se vende o sportcoupé?

    Comentário


      Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
      Mudar de marca? achas que querem passar de cavalos para burros?

      Como já disse não é politica da mercedes mudar os modelos...normalmente cada modelo está mais de uma decada no mercado...
      Há qto tempo se vende o sportcoupé?
      Se mudarem de marca passam de cavalos para burros?tens de me explicar essa

      Comentário


        Originalmente Colocado por carlos andrade Ver Post
        Se mudarem de marca passam de cavalos para burros?tens de me explicar essa
        eu explico...

        se mudarem para outro diesel estão a passar para pior...não tou a ver nenhum carro a diesel com mais cartas dadas que a mercedes mas pronto

        no entanto a mercedes é uma marca de culto tem os seus seguidores.

        Comentário


          Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
          eu explico...

          se mudarem para outro diesel estão a passar para pior...não tou a ver nenhum carro a diesel com mais cartas dadas que a mercedes mas pronto

          no entanto a mercedes é uma marca de culto tem os seus seguidores.
          Tens andado a dormir, BMW

          http://www.mercedes-benz.de/content/...clc-class.html


          Ainda andam todos orgulhosos no site!lol
          Editado pela última vez por DarthVader1933; 27 January 2008, 20:42.

          Comentário


            Originalmente Colocado por Darth Vader Ver Post
            Tens andado a dormir, BMW
            isso não é verdade...

            a BMW é mto recente nisto do diesel...ainda bem há algum tiveram graves problemas com os carros a diesel não compares a bmw com a mercedes no k toca a carros a diesel...n tem comparação

            Comentário


              Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
              isso não é verdade...

              a BMW é mto recente nisto do diesel...ainda bem há algum tiveram graves problemas com os carros a diesel não compares a bmw com a mercedes no k toca a carros a diesel...n tem comparação
              È recente, mas tem os melhores do momento, e isso ninguém pode negar....

              Comentário


                No interior so vi o command e o volante diferentes.. e mesmoa ssim gostava mais do command antigo com os botões quadrados..

                O quadrante com aqueles quadrados tipo F1..

                Comentário


                  Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
                  isso não é verdade...

                  a BMW é mto recente nisto do diesel...ainda bem há algum tiveram graves problemas com os carros a diesel não compares a bmw com a mercedes no k toca a carros a diesel...n tem comparação
                  então não entendo os problemas com injectores nos cdi's, parece que a experiência não é tudo.

                  Comentário


                    Acho que o produto final não vai ser esse!


                    Caso o exterior seja uma decolagem do sportcoupé actual, pelo menos o interior deve ser herdado do novo Classe C

                    Comentário


                      Originalmente Colocado por Diamondplus Ver Post
                      O volante ligeiramente diferente???
                      E o selector da caixa!
                      Na 1ª foto está para trás, na 2ª está para a frente!

                      E os bancos um é de duas cores, o outro é de cor única!

                      Comentário


                        CL = coupé leve
                        CLS = coupé leve (de)sportivo
                        CLC = coupé leve, classe C???

                        De qq forma, as fotos no autobild.de até estão catitas:





                        (sorry não tive paciência para pôr em foto..lol)

                        Comentário


                          Originalmente Colocado por whereagles Ver Post
                          CL = coupé leve
                          CLS = coupé leve (de)sportivo
                          CLC = coupé leve, classe C???

                          De qq forma, as fotos no autobild.de até estão catitas:





                          (sorry não tive paciência para pôr em foto..lol)
                          Talvêz Compact?

                          Comentário


                            Originalmente Colocado por whereagles Ver Post
                            CL = coupé leve
                            Tara (kg) 1995

                            nem quero imaginar se não fosse "leve"

                            Comentário




                              Mercedes-Benz has released the first official pictures of the new C Class Sport Coupe, or else, the CLC, the name the company has decided to give to the hatchback version of the C-Class. In fact, if the German manufacturer had kept the same name, it would be no problem, since it has already kept the old architecture.

                              The CLC will be produced in Brazil, in the Juiz de Fora plant Mercedes-Benz built to produce the A-Class. With the end of its production, this facility almost closed its doors before the company managed to find out what to do with it. The solution was the production of the C-Class Sport Coupe, what in part explains why the company has decided to keep the previous platform structure for the CLC. Boot capacity, for example, is the same: 310 liters.

                              The new CLC, as the company’s press release states, has only had its front and rear end redesigned, in order to follow the sedan's visual identity, but Mercedes-Benz underlines almost 1,100 components have been newly developed or enhanced. We will only know what it means when we drive the car, but the German automaker says the uprated engines (especially the four-cylinder 1.8-liter that pushes the C200 Kompressor and now delivers 184 bhp) and a direct-steer system will provide a much sportier behavior.

                              The direct-steer system consists of a variable rack ratio associated with a speed-sensitive power steering. To sum up, this means that the driver will be able to turn less the wheel in corners, what may be interesting at high speeds.

                              There will be six powerplant offers for the car: two turbodiesel four-cylinder engines and two four-cylinder and two six-cylinder motors that run on gasoline. They range from 122 bhp to 272 bhp. Fuel economy has been reduced by up to 10.8%. A six-speed manual transmition will be standard to all models, with two automatic options, a five-speed for the four cylinder engines and the 7G-TRONIC for the six-cylinder powerplants.

                              Press Release:

                              The new Mercedes-Benz CLC: Sports Coupé with fun factor

                              Stuttgart - Mercedes-Benz has unveiled a stand-alone model series in the guise of the new CLC, the compelling entry-level model in the Mercedes-Benz coupé family. The Sports Coupé's design, technology and equipment meet the discerning requirements of young drivers looking for an athletic car that gives an involving drive, while at the same time delivering the hallmark Mercedes quality standards in terms of safety, comfort, environmental compatibility and functionality. Compared with the previous Sports Coupé, the Mercedes engineers have newly developed or enhanced over 1100 components. Engineering highlights of the CLC include a new direct-steer system for even more agile cornering, state-of-the-art infotainment systems featuring a colour display, Europe-wide DVD or hard-disc navigation and media interface, as well as an uprated four-cylinder engine that now develops 135 kW/184 hp. Fuel consumption has been reduced by up to 10.8 percent compared with the outgoing model.

                              The compact body dimensions and the muscular lines emphasise the sporty appearance of the new CLC. The Mercedes designers have completely redesigned the front and rear so that the Sports Coupé embodies the contemporary Mercedes design idiom with its distinctive coupé radiator grille featuring a large Mercedes star in the centre, and the new projection-beam headlamps. The S-Class, the luxury CL-Class Coupé and the C-Class provided the stylistic models. The redesigned large tailgate conceals a variable boot with up to 1100 litres of luggage capacity. The new tail lights, the long row of LEDs which make up the third brake light unit and the rear bumper subdivide the rear and emphasise its width.

                              The interior of the new Mercedes-Benz CLC is akin to a contemporary tailor-made suit - custom-fit and comfortable. Sports seats with better lateral support than ever, a three-spoke multifunction steering wheel, automatic climate control and brushed aluminium trim elements form part of the standard specification.

                              A choice of seat covers in black, alpaca grey and a particularly stylish combination of black and red are available to give the interior its individual colour scheme.

                              Sports package with new direct-steer system and 18-inch wheels

                              Mercedes-Benz has put together the sports package for drivers looking for sporting flair. It includes exclusive engineering innovations and equipment extras such as 18-inch light-alloy wheels, wide-base tyres, headlamps with black inner surrounds, sports suspension with lowered body, leather sports steering wheel and dark brushed aluminium trim elements. Another special feature which the CLC inherits from its racing car counterparts is the instrument cluster with red needles for the speedometer and rev counter. Once the engine is switched on, these needles spin once around the dial before returning to their start positions.

                              The standard specification for the sports package includes a new direct-steer system, which further enhances the agile driving experience of the CLC while adding an important boost to safety. This new feature is based on the speed-sensitive power steering and also offers a variable rack ratio which changes as a function of the steering angle so that the driver only has to turn the wheel slightly when cornering; the Sports Coupé therefore responds far more spontaneously to steering commands and offers even sportier handling. As a result, the direct-steer system also improves handling safety in critical situations - for instance when taking sudden evasive action - as the field tests conducted by the Mercedes engineers demonstrate.

                              Engines: fuel consumption reduced by up to 10.8 percent

                              Mercedes-Benz offers four four-cylinder and two six-cylinder engines with power outputs ranging from 90 kW/122 hp to 200 kW/272 hp for the new CLC. The 135 kW/184 hp powerplant in the CLC 200 KOMPRESSOR now develops an extra 15 kW/20 hp while consuming just 7.8 to 8.2 litres per 100 kilometres in the NEDC cycle - the equivalent of up to 0.7 litres less than before. In consumption terms, with its advanced turbodiesel engines, the CLC falls into the five-litre category: the CLC 200 CDI returns a consumption of 5.8 to 6.1 litres per 100 kilometres in the NEDC cycle, up to 10.8 percent less than the outgoing model. The CDI models boast operating ranges of over 1000 kilometres with a full tank (62 litres).

                              The six-speed manual transmission comes as standard with all engine variants. Mercedes-Benz can also supply a five-speed automatic transmission for the four cylinder units, and the 7G-TRONIC seven-speed automatic transmission for the V6 models. In combination with the sports package, the driver can use gearshift paddles on the steering wheel to select the gears of the automatic transmission manually and make optimum use of the engines’ high power reserves when the driving situation calls for it.

                              Infotainment: state-of-the-art technology for navigation and musical enjoyment on wheels

                              The Mercedes engineers have developed a new generation of infotainment units for the CLC, bringing luxury-class cutting-edge technology to the Sports Coupé as of September 2008. Three units are available, offering a superb combination of colour display, twin tuner, speed-sensitive volume control and Bluetooth mobile phone interface. An iPod, USB stick or other external audio devices can now also be connected to the infotainment system. A new universal media interface (optional extra) links these devices to the on-board electronics and the Sports Coupé's control system, allowing the iPod tracks to be displayed in the instrument cluster and on the colour screen in the centre console. Tracks can then be selected conveniently using the buttons on the multifunction steering wheel.

                              The new Audio 50 APS and COMAND APS units come with a Europe-wide DVD or hard-disc navigation system. The LINGUATRONIC voice-operated control system, which Mercedes-Benz has upgraded with a new whole-word recognition capability, is fitted as standard if the integrated six-disc DVD changer is specified. LINGUATRONIC enables the driver to conveniently operate the telephone, audio and navigation system.

                              Success story: Sports Coupé with extensive conquest potential

                              The new CLC is the successor to a successful Mercedes model that boasts some 320,000 drivers around the world to its name since 2001. The majority of these were new Mercedes customers. Its high conquest rate of some 70 percent made the Sports Coupé one of the most successful models in the Mercedes strategic product initiative. With the help of a compelling two-door model, the Stuttgart-based car maker has managed to fire customers' imagination over the long term. Over 40 percent of buyers opted for a larger Mercedes model after the Sports Coupé and are currently driving an E-Class, CLK or an SLK.

                              Thanks to its sophisticated design, high-quality equipment and appointments, and enhanced technology, the new Mercedes-Benz CLC offers even more conquest potential than its predecessor. The public will get the chance to take a close look at the Sports Coupé for the first time at the European Mercedes sales and service outlets and authorised dealerships in May 2008

                              Comentário


                                Tá porreiro este CLC,mas continuo a nao gostar da traseira tal como no predecessor C Sport Coupé.De qualquer forma cheira-me que vai vender bem.

                                Comentário


                                  Eu gosto.

                                  Comentário


                                    Originalmente Colocado por Luis Capelo Ver Post
                                    Tara (kg) 1995

                                    nem quero imaginar se não fosse "leve"
                                    LOOOOL,os mercedes sao sempre mais pesados,mas isso é mesmo abuso..Já agora em que classe se insere este modelo? Algo entre Serie 1 Coupe e Serie 3 Coupe (por exemplo)?

                                    Comentário


                                      Vai vender pouco por cá vai... No site da Autobild encontram-se fotos muito boas mesmo...Digo e volto a dizer, está mais bonito que o actual sportcoupé apesar de o achar longe de uma obra prima claro está...
                                      Editado pela última vez por AMGfan; 27 January 2008, 21:39.

                                      Comentário


                                        Comentário


                                          bom, apos um ligeiro photoshop, acho que fica mt melhor assim:
                                          clc2.JPG
                                          o que acham??

                                          Comentário


                                            Originalmente Colocado por maybach_exelero Ver Post
                                            bom, apos um ligeiro photoshop, acho que fica mt melhor assim:
                                            [ATTACH]24047[/ATTACH]
                                            o que acham??
                                            Pelos vistos a MB tem que consultar aqui os users do forum. Tá bem melhor Mas eu retirava mesmo era as opticas da bagageira...

                                            Comentário


                                              Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
                                              eu explico...

                                              se mudarem para outro diesel estão a passar para pior...não tou a ver nenhum carro a diesel com mais cartas dadas que a mercedes mas pronto

                                              no entanto a mercedes é uma marca de culto tem os seus seguidores.
                                              Tá visto que vives no passado...

                                              Actualmente quem dá cartas, se é que as dá, é a BMW...

                                              Comentário


                                                Originalmente Colocado por AMGfan Ver Post
                                                Pelos vistos a MB tem que consultar aqui os users do forum. Tá bem melhor Mas eu retirava mesmo era as opticas da bagageira...
                                                obrigado! retirar as opticas e ficar sem aspecto de photoshop vai ser bastante mais dificil, mas vou tentar a mesma...

                                                Comentário


                                                  Este carro é claramente uma desinspiração da Mercedes...

                                                  Comentário


                                                    Originalmente Colocado por carlos andrade Ver Post
                                                    Tá visto que vives no passado...

                                                    Actualmente quem dá cartas, se é que as dá, é a BMW...
                                                    o que entendes tu por dar cartas?

                                                    Comentário


                                                      Originalmente Colocado por Afcivic Ver Post
                                                      então não entendo os problemas com injectores nos cdi's, parece que a experiência não é tudo.
                                                      é falta de experiencia em injectores...

                                                      Comentário


                                                        Originalmente Colocado por Nephilim Ver Post
                                                        o que entendes tu por dar cartas?
                                                        Estar um passo à frente do que o mercado vai ser/ter...

                                                        E tu?entendes o quê?

                                                        Comentário


                                                          Originalmente Colocado por carlos andrade Ver Post
                                                          Estar um passo à frente do que o mercado vai ser/ter...

                                                          E tu?entendes o quê?
                                                          Suecada

                                                          Comentário


                                                            Originalmente Colocado por carlos andrade Ver Post
                                                            Estar um passo à frente do que o mercado vai ser/ter...

                                                            E tu?entendes o quê?
                                                            Já agora em que aspecto ou aspectos?
                                                            Design, motorizações, técnologia aplicada em diversas áreas?

                                                            Comentário


                                                              achas que assim esta melhor?
                                                              Cópia de clc2.JPG

                                                              eu pessoalmente prefiro o 1º shop k fiz..

                                                              Comentário

                                                              AD fim dos posts Desktop

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