Both models are powered by a tuned up 4.4 liter V8 M engine delivering 555 horsepower at 6,000 rpm and 500 lb-ft of torque from 1,500 to 5,650 rpm. The engine uses the twin-scroll twin turbo technology with High Precision Direct Injection. BMW patented their manifold technology which improved performance.
By positioning the twin-scroll turbochargers together with the catalytic converters in the “V” section between the cylinders, it minimizes the turbo lag and offers better fuel efficiency.
The M X models come equipped with Dynamic Performance Control, special M suspensions and Adaptive Drive, along with a new Servotronic power steering and Active Roll Stabilization system. Other available options are: Head Up Display, Rear View Camera and High Beam Assistant.
BMW X5 M and BMW X6 M run from 0-60 mph in ONLY 4.5s, making the M twins the fastest SUV/SAVs out there.
The 6-speed M Sports Automatic transmission is featured for the first time on a BMW M vehicle. There are two other modes available beside the regular Drive, Sport and M Manual. Gears can be manually shifted through the paddles located on the M steering wheel.
Due to the M Suspension, the BMW X6 M and X5 M are sitting about 0.4 inch lower compared to the regular models. The M twins sit on 20-inch light-allow whels and runflat tires: 275/40 at the front and 315/30 at the rear.
Both cars feature heated front M Sport seats, M steering wheel, M door sills and driver’s footrest.
Continuo a achar o X6 um trambolho de todo tamanho.
Salva-se o simbolo da BMW.
Não acho trambolho mas a mim, não me diz mesmo nada. Ainda a semana passada vi 1 a passar por mim pela 1ª vez e fiquei a olhar a ver passar. Nem me aquece nem arrefece...
Este M não duvido que seja "maquinão" mas é mais....1
epa essas entradas no parachoques é que dao-lhe um ar demasiado "transformers" nao sei... acho estranho... gosto mais da versao "normal" esteticamente...
epa essas entradas no parachoques é que dao-lhe um ar demasiado "transformers" nao sei... acho estranho... gosto mais da versao "normal" esteticamente...
Eu por acaso gosto, mas as entradas nem estão lá por "gosto", há que dar ar aqueles intercoolers e radiador(es) de óleo...
É um veículo para combater o Cayenne Turbo S, até agora penso que não havia nenhum SUV à altura.
Só lhe trocava as jantes... ou então por um Turbo S
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