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[Antevisão] Porsche 918 Spyder Hybrid Concept (Produção confirmada)

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    #91
    a começar parado?

    isso é so para dizer que daqui a um ano melhoraram imenso

    Comentário


      #92
      Dado que a Porsche deve estar a planear pelo menos 20 versões diferentes, têm de dar margem de manobra para justificarem os €€€

      Pensam que é só mudar os "tó" da Martini pela Barcadi, meter uns costuras a condizer e umas rodas diferentes ?

      Não meus amigos... isso era dantes...

      Depois do banho de sangue que foi a guerra com a Nissan, toda e qualquer versão tem forçosamente de melhorar o seu tempo no Inferno Verde.

      Claro que para isso convém que os primeiros tempos não sejam logo a matar

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        #93
        Em principio só vai ter a versão normal e a versão com o kit para pista.

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          #94

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            #95

            Apesar de o protótipo em que andámos ter painéis e faróis provisórios, tinha um aspecto formidável
            É o carro mais avançado tecnologicamente avançado construído pela marca, ainda assim, quando circula comporta-se como um superdesportivo puro e duro, nada artificial
            Em modo eléctrico, o carro mexe-se no mais puro silêncio. Quando o V8 liga, faz-se notar
            A consola central integra os comandos do ar condicionado e do som, possuindo também o ecrã táctil da navegação
            Como é óbvio, ficámos a desejar conduzi-lo, no entanto, pelo que pudemos comprovar, o carro deverá quebrar algumas regras, conjugando excelentes prestações com um consumo irrisório

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              #96
              Porsche 918 Spyder, full details leaked

              Just like the Porsche Carrera GT, the upcoming 918 Spyder will be offered only in left hand drive, according to a latest report. The same sources are indicating that the hybrid supercar will have a starting price of 768,026 euros or 839,426 euros when fitted with the Weissach package.

              The Porsche 918 Spyder is expected to get a combustion engine in the form of a V8 4.6-liter with 580 hp (432 kW) and more than 369 lb-ft (500 Nm) of torque. This power unit will drive the rear wheels and will work together with an electric motor. There’s also a second electric motor which will power the front wheels. Those two electric motors have a combined output of 245 hp (183 kW), with 116 hp (86 kW) at the front and 129 hp (96 kW) at the back.

              The hybrid supercar will feature a 6.8 kWh lithium-ion battery pack with a 3.6 kW on-board charger, while a universal charger will take care of the external charging. We should expect a combined output of approximately 795 hp (593 kW) and 575 lb-ft (780 Nm) of torque that will be available between 1,000 rpm and 4,000 rpm.

              The 918 Spyder will feature a 7-speed PDK gearbox and will come with Electric Porsche Traction Management, Porsche Torque Vectoring Plus, auto stop/start and a “Sailing” fuel-economy mode. At the front it will ride on 9.5Jx20 wheels with 265/35 ZR20 tires, while at the back it should feature 12.5Jx21 alloys wrapped around in 325/30 ZR21 tires.

              The stopping power will be provided by the company’s carbon ceramic brakes that should measure 410mm at the front with 6-piston calipers, while the rear wheels will get 390mm with 4-piston calipers. Also in the package are LED DRLs and rearlights, as well as an electric parking brake.

              With the aforementioned optional Weissach package, the Porsche 918 Spyder will weigh 35 kg (77 lbs) less than the standard version thanks to various weight-saving measures such as the use of more carbon fiber enhanced plastics, titanium and ceramic components, as well as an exterior foil instead of regular paint. In addition, the stock wheels are replaced by magnesium ones while the wiring necessary for the external quick charging station is removed. Other than that, the hi-fi system and the AC are removed, while the seats will get flame-resistant cloth rather than the standard leather.

              The list of modifications doesn’t end here as the Weissach package also brings a carbon interior package, carbon fiber for the paddles, straps instead of door handles, different door interior panels without the pockets and armrests, no carpeting in the foot wells, no center console compartment, no glove compartment and no carpeting in the boot. With this optional package, the 918 Spyder will be able to do a lap of the Nürburgring (Nordschleife) two seconds quicker than the standard version.

              The Porsche 918 Spyder without the package features AC, a quick charging system, leather upholstery, an 11-speaker 500w Burmester audio system, 8-inch TFT screen, while for extra 23,800 euros clients can opt for the Authentic leather with special structure made in Germany.

              Those magnesium wheels cost an extra 29,750 euros, while the foil (reduces weight by 2.5 kg) is 11,900 euros. Get the liquid metal paint and you’ll have to pay an additional 47,600 euros, while the liquid metal + foil combo is a whopping 59,500 euros! If you are worried about damaging the front of the car there’s an optional lifting system available for 8,925 euros. The 20 kW external quick charging system adds 20,230 euros to the car’s price tag and it can reduce the charging time from two hours to 30 minutes.

              Lastly, those who choose to pick up the car from Zuffenhausen will do this for free, but to pick it up from Leipzig it costs an additional 6,545 euros!

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                #97
                Vai ser AWD certo ? Este 918 promete e muito.

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                  #98
                  Editado pela última vez por BLADERUNNER; 09 September 2013, 17:11.

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                    #99
                    Porsche's 918 is so full of ridiculous options, we just can't pick one to single out. Well, the $63,000 paint might be our favorite.
                    918 Spyder $845,000
                    918 Spyder Magnesium Wheels $32,500
                    Liquid Metal Chrome Blue Paint $63,000
                    Liquid Metal Silver Paint $63,000
                    Authentic Leather $26,000
                    Lifting System Front Axle $10,500
                    Porsche Speed Charging Station $22,100
                    Interior Package Carbon $7,500
                    Electric Comfort Heating $6,000
                    6-point Seat Belts $3,600
                    918 Spyder Luggage Set $19,900
                    The Most Ridiculously Expensive Factory Car Options

                    Comentário


                      Editado pela última vez por BLADERUNNER; 09 September 2013, 17:11.

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                        Porsche 918 Spyder. Dubai. It’s here | Crank and Piston Car Culture Lifestyle Community


                        Editado pela última vez por BLADERUNNER; 09 September 2013, 17:11.

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                          Editado pela última vez por BLADERUNNER; 09 September 2013, 17:10. Razão: tornar a página mais leve

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                            não sei se já perguntei aqui mas alguém sabe se vem algum para cá? ou seja, se há algum gajo que tenha aquela versão 918 do turbo s?

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                              Editado pela última vez por cls85; 15 May 2013, 19:23.

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                                Porsche 918 Spyder: novas imagens e detalhes

                                Porsche has released photos of the new 918 Spyder hybrid model that will officially appear in September.
                                It is about 1640 kg heavy athletes with targa roof that combines the 4.6-liter V8 petrol engine with 453 kW/608hp and two electric motors and total output is 661 kW/887hp.

                                Acceleration from 0 to 100 km / h takes 2.8 seconds to 200 km / h in 7.9 seconds, reaching more than 340 km / h.

                                Porsche 918 Spyder can move only electrically and when it is able to move about 25 km and a top speed in electric mode, or is 150 km / h.


                                Prices start at 633.000 euros for the basic version and up to 696,000 euros for a model with Weissach Package included (which is 40 kg lighter than the standard model).

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                                          interessante

                                          facto curioso o depósito de combustível estar literalmente nas costas do condutor

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                                              Originalmente Colocado por S2 Ver Post
                                              interessante

                                              facto curioso o depósito de combustível estar literalmente nas costas do condutor
                                              se não estou em erro, é assim em quase todos os carros de motor central

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                                                preços pelos vistos já os tem...
                                                Ficheiros anexados

                                                Comentário


                                                  Originalmente Colocado por JoaoFF17 Ver Post
                                                  preços pelos vistos já os tem...

                                                  Que Prius caro!

                                                  Comentário


                                                    Originalmente Colocado por TripleT Ver Post
                                                    Que Prius caro!
                                                    ... rápido e eficiente.

                                                    Aceleração 0-100 em menos de 3 segundos.
                                                    Velocidade máxima acima dos 320km/h.
                                                    Emissões de CO2 de apenas 70g/km.
                                                    O Pacote Performance deverá incluir partes extra em cerâmica, titânio e magnésio.

                                                    1ª imagem oficial da versão de produção em série:

                                                    http://www.autocar.co.uk/car-news/pe...roduction-form

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                                                      Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
                                                      O Pacote Performance deverá incluir partes extra em cerâmica, titânio e magnésio.
                                                      Esta é a parte engraçada. Poupar gramas em tudo quando lhe enfiaram baterias que pesam mais de 200kg.
                                                      É a Porsche a trolar o pessoal.

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                                                          Oficialmente anunciada a apresentação do carro no Salão de Frankfurt, situação que já se previa.

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                                                            circulam uns rumores que a porsche anda a fazer time attack em nurburgring

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