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Land Rover Baby Discovery LR2 (2015) 5 e 7 lug -substitui o Freelander

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    #61

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      #62
      Bom marketing

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        #63
        [Land Rover] - Discovery Sport: Interior First Look

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          #64
          [Fotos do interior]








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            #65
            [Fotos oficiais] - Land Rover Discovery Sport














            Editado pela última vez por reckoner00; 02 September 2014, 14:44.

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              #66
              Como se antevia está muito evoquizado,mas atégostei,esperava é uma traseira muito diferente desta.

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                #67
                Chamam Discovery apenas para aproveitar o nome, porque não tem qualquer traço do mesmo.
                Podia continuar a ser Freelander ou Evoque qualquer coisa, que o efeito era o mesmo.

                Espero que o novo Disco, não venha nada dentro disto.

                Comentário


                  #68
                  Considero que é necessário esperar pelo lançamento oficial de amanhã para visualizar fotografias com maior qualidade, maior resolução e mais próximas do carro.

                  Em termos genéricos vejo o substituto do freelander. E enquanto tal não desilude. Estou convencido que o concept que conhecemos é mais próximo do substituto do Discovery. Isto porque não acredito que o modelo vá perder certos pormenores como o portão da bagageira característico.
                  Por outro lado a lateral e frente estão "iguais" ao que foi apresentado no concept. Adoro a estética de perfil, acho uma excelente evolução do design actual. A frente parece um pouco elevada em algumas fotografias, mas ao vivo é capaz de resultar bem. Esperemos que não pague Classe 2, a Land Rover já teve tempo de aprender com o Evoque e Freelander 2 pré-2009. Mas infelizmente Portugal não pesa muito nas vendas e como tal, sendo um problema só nosso, a marca bem que faz ouvidos de mercador.

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                    #69
                    Diria que para além do portão, outra principal característica é tejadilho, tal como a própria carroçaria muito "direita".

                    Comentário


                      #70
                      Pois eu sou da opinião que, tomara a qualquer um dos Discovery existentes ate agora ter o equilibrio de linhas deste, guardo opiniao mais exata para depois de visualizar fotos mais esclarecedoras, mas para concluir o que afirmo, basta o que se já se vê.

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                        #71
                        Parece um SAAB não sei das quantas que era baseado num SUV da GM e não vendido cá!

                        Comentário


                          #72
                          Achas? De passagem.

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                            #73
                            Um bocado! Do discovery so o Pilar C se mantem como linha identificadora. Falta-lhe mais qualquer coisa!

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                              #74
                              Outro Evoque..

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                                #75

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                                  #76

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                                    #77








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                                      #78


















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                                        #79
                                        É impressão minha ou essa traseira está demasiado feia, com alguma coisa ali a falhar?

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                                          #80








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                                            #81














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                                              #82

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                                                #84

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                                                  #85
                                                  Gostei bastante!

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                                                    #86

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                                                      #87
                                                      Como foi desenhado o novo Discovery Sport

                                                      We talk to Land Rover design boss Gerry McGovern and project director Murray Dietsch about the journey Land Rover's new seven-seat SUV has taken from concept to production
                                                      Land Rover’s design boss, Gerry McGovern, says that with the newDiscovery Sport his designers set out to create a luxurious environment with “unparalleled levels of versatility”.We talked to McGovern about the thought processes, design ideas and reasoning behind the new seven-seat Land Rover Discovery Sport:

                                                      What takes precedence in the Discovery Sport, great design or great capability?
                                                      "I’d say the capability was our killer priority. Others have great design, but Land Rovers have always had class leading functionality and always will. The big trick is in putting the two things together well. We’ve spent four years working out the best way to do it."

                                                      What were the biggest design challenges?
                                                      "The Discovery Sport had to be bigger than a Freelander, but it also needed a sporty silhouette that disguised a cavernous interior. That was a pretty hard thing to do.

                                                      "What’s more, it had to look like it was capable of what it can do, which can be difficult with an off-roader whose capabilities are as broad as this one. The design’s got to be embedded in the car. It can’t just be the icing on the cake."

                                                      Did that mean you had to make this big-selling model more generalist than other Land Rovers?
                                                      "We discussed that aspect a lot. You don’t want to lose your design roots, but equally, there’s no point producing a “Marmite” design and end up not selling enough cars. We opted to give the Discovery Sport a good deal of universal appeal; to make it look really good but try also to convey that it was really capable."

                                                      Does that mean future full-size Discoverys will be more generalist?
                                                      "Not necessarily. Their styling has always been quite polarising, yet they’ve been successful in the market. We did try expressing Discovery 4 values in a Sport, but it didn’t really work. So, since there had never been a Discovery in this size before, we felt we had permission to jump away a bit."

                                                      Murray Dietsch, Land Rover’s director of programmes, has the major responsibility of replacing Land Rover’s million-selling Freelander with a Discovery Sport that customers will like even better. He explains the key steps:

                                                      How did you decide how to change the Freelander?
                                                      "First of all, we took a long look at what the customers needed. The first thing we learned was that it wasn’t going to be so easy beating the Freelander: we’re talking about a model that scored 47,000 sales in 2008, its best year.

                                                      "But we decided our customers needed something with a bit more capability, and a bit more room – but was still compact. That was the recipe."

                                                      Which are the key changes?
                                                      "I believe it’s two things, the new rear suspension and the packaging, and one was a driver for the other. We added only 91mm to the total length of a Freelander – which means we’re still 39mm shorter than a five-seat Audi Q5, which is a pretty good benchmark – yet we have five-plus-two seating, plus class-leading boot space. We think it’s a great formula."

                                                      Why was the new rear suspension so important?
                                                      "Two reasons: first, it removed the space-limiting suspension towers needed by the old strut-type suspension from the boot space, which made a world of difference. Second, it improved the way the car drives, both on and off-road."

                                                      So this isn’t just a drive-to-school model, then?
                                                      "Far from it. It’ll certainly drive to school better than most – and it certainly has the accommodation for the job – but we think it’s better off-road that either a Freelander or an Evoque, for two reasons.

                                                      "The Evoque’s more attuned to the road, as you might expect, and the latest developments to Terrain Response mean it maintains traction and controls the wheels in low-traction situations even better than previous versions. It’s a good 4x4 – even against our most capable models."

                                                      Comentário


                                                        #88
                                                        A traseira parece uma cara triste.

                                                        O desenho parece-me mto próximo dos Range, correndo-se o risco de existir alguma canibalização entre modelos.

                                                        E de facto parece mais o sucessor do Freelander do que do Discovery.

                                                        Comentário


                                                          #89

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                                                            #90

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