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Renault Twingo III: Micro-Car/Twingo City e Twingo "Campus"
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Originalmente Colocado por ARMIC Ver PostPara tal posicionamento tem que subir o preço
Comparem os preços de muita roupa da primark e da c&a e depois vejam as etiquetas...muitas têm a mesma marca...já o preço...
E no caso dos trigémeos é igual...querem adivinhar qual será o mais caro? O mesmo que era na geração anterior...e não...não são feitos no Japão...
Aqui...o Smart...com quase tudo da Renault..basta ver nas fotos...será muito mais caro. E como é mais caro...é melhor...right? Yeah....LoL
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Originalmente Colocado por petrus Ver PostEste exemplo do Smart e do Twingo faz lembrar o 500 e o Ka que também são irmãos e produzidos na mesma fábrica. Públicos diferentes, preços diferentes e vendas muito diferentes... como será agora? Não percam os próximos episódios porque nós... também não!!!
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Originalmente Colocado por petrus Ver PostEste exemplo do Smart e do Twingo faz lembrar o 500 e o Ka que também são irmãos e produzidos na mesma fábrica. Públicos diferentes, preços diferentes e vendas muito diferentes... como será agora? Não percam os próximos episódios porque nós... também não!!!
O ká é um modelo sem história, ou pelo menos mesmo na primeira versão nunca teve grande aceitação!
O twingo é um carro com história e reconhecido facilmente pelo nome, se fizerem bem o trabalho de marketing & sales venderá o normal!
Acho que o Smart acabará por ter mais saída se tiverem preços parecidos!
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É assim mesmo, há uma boa fatia de mercado que quer qq coisa de especial e o PVP inflacionado tb é "especial" ou seja estatuto, esta é a realidade que faz com que citadinos com preços inflacionados vendam com fartura 500, MINI, SMART...
No meu caso nem foi bem assim já que estava a apontar para o CAPTUR uma vez que precisava de um carro com este tamanho/formato mas o negocio deu barraca na retoma e acabei por encontrar um CM seminovo ainda dentro do meu orçamento na Santogal, onde fiz a revisão do meu carro ant. mas a realidade é que paguei + 1000 € em relação ao CAPTUR Tce novo ...se bem que mesmo com o mesmo nível de potencia, a cilindrada não tem nada a ver.Editado pela última vez por ARMIC; 22 August 2014, 11:25.
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Originalmente Colocado por ManymilesR Ver PostO Mini, o A1 e o DS3 são de outro campeonato, começando pelo segmento. Depois qualquer um destes dá 15-0 em prazer de condução e mesmo me habitabilidade. Insistem em comprarar os dois carros, contudo são imcomparáveis! Podem ser considerados ambos carros de "nicho" mas competem em segmentos diferentes! Não estou a ver o comprador de um mini indeciso entre este e um 500 ou vice versa!!
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Originalmente Colocado por petrus Ver PostEste exemplo do Smart e do Twingo faz lembrar o 500 e o Ka que também são irmãos e produzidos na mesma fábrica. Públicos diferentes, preços diferentes e vendas muito diferentes... como será agora? Não percam os próximos episódios porque nós... também não!!!
Por acaso estou curioso para saber os preços do Smart Forfour, será um carro se poderá intrometer na luta por este segmento.
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Originalmente Colocado por Pneucareca Ver PostJá eu estou a ver,é só um exemplo,há muitos mais. http://forum.autohoje.com/forum-gera...-mini-ds3.html
Pela lista de veículos que a pessoa coloca deve ser alguém que para além de não perceber grande coisa de carros é ainda extremamente indeciso.
Nas mesma lista posso admitir que esteja um 500 abarth e um mini ou um A1, mas quando se coloca um Toyota IQ e um Smart F2...
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Originalmente Colocado por Fabulous Ver PostO que mais me impressiona neste carro sem ainda o ter conduzido é o tamanho da mala, ainda por cima tendo em conta que o motor é traseiro. Tem uma excelente mala, bem maior do que por exemplo a do Aygo/108/C1
Twingo
2,490 mm (98.0 in) 3,590 mm (141.3 in) 1,640 mm (64.6 in) 1,550 mm (61.0 in)
Toyota Aygo
3455 1615 1460 2340
Compara o comprimento de ambos e já tens a resposta para a diferença de capacidade de bagageira.
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Originalmente Colocado por ASOT Ver PostNão são do mesmo tamanho
Twingo
Renault Twingo - Wikipedia, the free encyclopedia
Toyota Aygo
Toyota Aygo X: preços, motores e equipamento por Guia do AUTOMÓVEL
Compara o comprimento de ambos e já tens a resposta para a diferença de capacidade de bagageira.
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[Teste] - Renault Twingo TCe Dynamique - Autocar
New city car is entertaining to drive and commendably spacious, although it lacks the refinement of the Volkswagen UpWhat is it?
The all-new Renault Twingo, the product of a co-operative project between the French company and Daimler’s Smart brand. It’s the first five-door Twingo and the first new rear-engined Renault since production of the boxy 10 saloon ended in 1971.
The new Twingo is just 3.59m long, which is pretty compact for a full four-seater with a well-sized rear cabin. Indeed, the new Twingo is a full 10cm shorter than the outgoing three-door Twingo but has a 12cm longer wheelbase.
Renault says the rear-engined layout has allowed its engineers to push the dashboard further forward. This lengthy cabin, combined with a front passenger seat back that folds forward, allows loads as long as 2.31m long to be fitted inside the Twingo.
Although there’s no luggage space under the bonnet (the space is filled with the radiator and various fluid reservoirs), Renault says that not having the engine mounted between the front wheels has greatly improved crash safety.
Renault expects a four-star result in the NCAP tests, but says it will regard that as a good result in the wake of more the stringent regulations introduced in January this year. The Twingo structure’s main safety cage is made of very high strength steel than can absorb forces of "120kg per square millimeter".
Pedestrian protection is also claimed to be much improved thanks to the amount of free deformation space allowed by the empty nose. Renault engineers have not had to raise the bonnet line to meet the pedestrian protection regulations, which – along with the very short nose – they say gives the Twingo driver the best forward view of any car in the A segment.
Perhaps the biggest advantage with the rear-engined layout is the ability to allow the Twingo’s front wheels to pivot by 45 degrees off the straight-ahead position (the previous Twingo managed only 30 degrees). This gives the Twingo a tiny turning circle of just 8.9m, only marginally larger than that of a London black cab.
At the rear is a re-engineered version of Renault’s familiar three-cylinder turbocharged petrol engine. The unit has been rotated by 49 degrees, so it is 15cm lower than its usual upright position, sitting under the boot floor. Renault says that this re-positioning of the engine means half of the components have had to be re-designed. The rear suspension is an unusual De Dion torsion beam design.
This turbocharged engine, like the 69bhp normally aspirated unit, drives a conventional five-speed manual gearbox. There will be the option of a six-speed dual-clutch automatic transmission, but it won’t arrive for another 12 months. Interestingly, the engine block can be lowered by 150mm to aid with major servicing.
Inside, Renault’s designers say they have managed to carve out 52 litres of storage space, including space under the rear seat bench (like the original Mini). The boot offers a limited 188 litres, however. The seat backs can be locked in a more upright position to stretch that to 219 litres. Pushing the rear seat backs forward creates a completely level load bay
What is it like?
Hardly anything like a rear-drive car. The new Twingo, by Renault’s own admission, has been tuned to be as similar to a typical front-drive city car as possible.
Even though the car’s weight distribution is balanced 55 per cent rear and 45 per cent front, there's hardly any sense that the Twingo is moderately tail heavy. It’s even hard to place the source of the engine’s prominent warbling note when you're hard on the gas.
The Twingo’s driving position is higher and more upright than normal and none the worse for it. The dash is flat and upright, as are the door panels and the overall effect makes the cockpit feel quite spacious and liveable for car this compact.
That effect is magnified when bowling along at 70mph on the motorway, where the Twingo is quite hushed and feels unusually capable of longer, high-speed, journeys than nearly any other A-segment car (save for the exemplary VW Up).
There was a reasonable amount of wind noise and whistle around the A-pillars and wing mirrors, but it is possible that this was more noticeable due to a lack of noise from under the bonnet. The Twingo also felt pretty well tied down at motorway speeds and straight running, perhaps another benefit of the rear-mounted engine.
On more winding roads, it was possible to get this car flowing quite nicely, once the engine was operating around its peak torque levels (frustratingly, the Twingo does not have a rev counter as standard). The shift action is little overlong, but then the linkage has to reach back into the rear of the car.
It is possible to pull a series of B-road curves in to a satisfying whole, once you’ve got the engine on the boil. Despite its resolutely ordinary set-up (although this model does get steering which is usefully half-a-turn quicker than on the normally-aspirated car) the Twingo has some country road potential.
Our test car had covered just 250 miles or so, and felt very tight and took some revving to get going. That will improve over time, but it has quite a decent pace. In general, the Twingo’s ride was pretty good, though it was disturbed by short-wave undulations and broken surfaces. The tyres also kicked up something of a racket on coarse surfaces.
Naturally, the Twingo was at one with the city environment, especially thanks to its exceptionally tight turning circle.
Should I buy one?
As city cars go, this Twingo is definitely one of the more entertaining options available. It is reasonably brisk and will get better with miles, the interior is genuinely accomodating for such a small car and the extraordinary turning circle should not be underestimated in everyday use.
This Twingo also has the legs for motorway running and is more spacious than the latest city cars such as the Toyota Aygo. It could use another round of refinement work to best the VW Up, but overall the Twingo is near the top of table.
In this Dynamique form, it’s also remarkably well equipped. It gets 15-inch alloys, air conditioning, a DAB/Bluetooth sound system, stop-start, front fog lamps, lane departure warning, leather wheel and gear knob, remote locking and even hill-start assist.
We'll have to wait for the warm and hot versions of the Twingo to see its potential as a pocket sports car, but for now the Twingo TCe 90 is an intriguing and innovative model whose unique engineering package has allowed it to shake off most of the downsides of conventional city cars.
Renault Twingo TCe 90 Dynamique
Price £11,695; 0-62mph 10.8sec; Top speed 103mph; Economy65.7mpg; CO2 99g/km; Kerb weight 943kg; Engine 3cyls in line, rear-mounted, 898cc, turbocharged petrol; Power 89bhp at 5500rpm; Torque99lb ft at 2500rpm; Gearbox five-speed manual
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Gostei bastante do que acabei de ler.
Apenas 2 ou 3 apontamentos menos bons:
1- confirma-se a ausência, pelo menos de série, do taquímetro;
2- o preço final parece elevadote;
3- falta-lhe algum refinamento interior.
Se eu era capaz de comprar um?
Claro que sim, se precisasse de um citadino. Sobretudo se viesse com o 1.2 tce de 130 cv que virá mais tarde!
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Originalmente Colocado por lss911 Ver PostOs micro-carros estão cada vez melhores e mais interessantes! Ainda hoje vi um novo Aygo Laranja e Preto (tipo KTM) e estava um espetáculo! Grande design mesmo!
Já este Twingo, além do design, acrescenta conteúdos tecnológicos (como a tração e motor traseiros) realmente empolgantes!
Quando vejo o responsável falar que não querem repetir a experiência do Twingo Rs...que pode não ter vendido muito mas era uma pequena bomba...tá tudo dito...
A única esperança é ver se a Brabus prepara algo interessante com o gémeo Smart...mas mesmo que o faça...terá preços proibitivos.
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