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Lexus GS 2012 - concept e modelo de produção (pág. 2)

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    #31
    segundo muitos users do AHO, isto é azeite de origem.

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      #32
      ainda bem que há marcas que não se deixam levar pelo facilitismo e "atalhos" no design

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        #33
        2013 Lexus GS 350 First Drive






        First Impression:
        Lexus is banging on BMW's door. Hard.
        "It's still a Lexus as it should be. Smooth. Comfortable. But it's the best-driving Lexus sedan yet."

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          #34
          Aí está o 1º teaser.


          a.jpg b.jpg

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            #35
            Eu adorei o quadrante, super simples mas eficaz,a escala sempre certinha de 20 em 20 ao contrário da moda que é 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,15,20,25,30,40,50,60,80... 250,300,400

            Também gostei do ecrã, dos botões da consola e das saídas de ar, só quero é ver se o exterior cumpre

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              #36
              Já agora, uns vídeos



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                #37
                quando a bmw meteu o idrive, e secalhar nem era uma novidade todos criticaram, e a verdade é que passado ja uns anos todos estão a usar sistemas semelhantes

                Comentário


                  #38
                  Bruno, nunca ouviste dizer que quem desdenha quer comprar?

                  Um render que deve estar muito colado ao modelo de produção:

                  Comentário


                    #39
                    parece muito fixe, se tivesse aquela grelha era feio na minha opinião, agora assim esta melhor, mas gosto mais de dar opiniões quando os vejo ao vivo

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                      #40
                      E anda em testes na Europa, mais precisamente, em França





                      Fonte: Carscoop

                      Comentário


                        #41
                        Mais algumas imagens do interior do GS com alguma camuflafem.






                        Comentário


                          #42





                          Comentário


                            #43
                            E aquilo por que todos esperavam - o carro a nu (apenas com o logótipo tapado)!





                            Provavelmente amanhã trago-vos as primeiras fotos oficiais (ou alguém que as consiga antes)

                            Comentário


                              #44
                              Preciso de ver melhor e noutras cores, mas, aparentemente, não gosto muito da zona dos faróis de nevoeiro, nem dos escapes. Pode ser dos ângulos.

                              Comentário


                                #45
                                A Lexus parece estar a perder um pouco a personalidade. Quer dizer, agora q começa a ter algum reconhecimento na Europa, é q se cola mais à estética típica dos carros americanos? E deviam ter alguma atenção ao mercado q os rodeia, aqueles farolins traseiros parecem importados do ASX, e bastava terem anulado a zona branca para não ter qualquer semelhança, pois é o q mais salta à vista. A dianteira à lá CT200H também não me agrada, mas sempre parece funcionar melhor neste tamanho q no compacto do segmento C.

                                Prefiro claramente o modelo actual, ao nível estético.

                                Comentário


                                  #46
                                  Ainda estamos a ver imagens "pirata" com falta de qualidade de veículos de testes. Enquanto não saem as fotos oficiais, aqui ficam mais algumas:

                                  Comentário


                                    #47
                                    Bem, aí estão as primeiras imagens oficiais do carro.






                                    0.jpg 1.jpg 2.jpg

                                    Comentário


                                      #48
                                      Confesso que em termos de exterior, gostava bem mais da geração anterior, acho que o ainda actual GS é o Lexus cujo exterior mais me agrada.

                                      Não gosto particularmente da frente, isto porque parece um dacail do CT, o que para mim é muito mau. Isto porque a Lexus sempre primou pela "originalidade", quero com isto dizer que todos os modelos tinham as suar formas características e acho isto um mau pronúncio. Tenho medo que façam o que a Audi, Vw etc andam a fazer, a "uniformizar" uma imagem em toda a gama.

                                      Passando à frente do desabafo, só não gosto (ou ainda não estou convencido) do desenho dos faróis traseiros.

                                      De um modo geral, o exterior parece-me ter adoptado um filosofia mais clássica e ainda mais discreta, acho o actual algo mais "sporty" e interessante.

                                      Em relação ao interior as melhorias são significativas, principalmente porque eu não gostava do desenho da consola central do GS, mais pelo desenho dos botões à volta do ecran e a moldura.

                                      Parece que mantém o travão de pé (não consigo perceber bem pelas imagens) e só não percebo se irá manter aquela "prateleira" de comandos do lado esquerdo do volante, por baixo dos botões e da "manete" para destravar o travão de mão (tipo Merc).

                                      É com muita pena minha que vejo que perdeu o ecran táctil, característica que tanto aprecio.

                                      Não seria possível ter este monitor táctil pela sua colocação demasiado elevada e afastada do condutor, mas não sou grande apologista do rato como o do CT.

                                      O relógio analógico ali no meio parece estar bem desenhado e incorporado...

                                      Só não percebo o porquê das saídas de ar centrais só terem uma "palheta", acho que não serão muito boas a dispersar o ar.

                                      Vou ficar à espera do convite para a apresentação e pode ser que ao vivo mude de ideias, mas para já, não é carro que se comprasse cá para casa (ao contrário do actual)!

                                      Comentário


                                        #49
                                        Originalmente Colocado por topspeed Ver Post
                                        Só não percebo o porquê das saídas de ar centrais só terem uma "palheta", acho que não serão muito boas a dispersar o ar.
                                        Provavelmente terão mas alhetas dentro da própria conduta, mas o formato achatado até é capaz de a fazer funcionar propriamente apenas com uma.




                                        Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
                                        Cadê o relógio analógico à lá anos 90 que a Lexus tanto gosta de usar?

                                        Comentário


                                          #50
                                          2013 Lexus GS: official details, photos and specs

                                          After we saw some spy shots, the all-new 2013 Lexus GS was finally unveiled today at the Pebble Beach Concours d’Elegance. As expected, the vehicle is clearly inspired by the Lexus LF-Gh Concept unveiled back in April at the 2011 New York Auto Show and features a new bold spindle grille (which will be seen on future Lexus models), a redesigned chassis as well as a more spacious interior environment. According to the manufacturer, the vehicle features a wider track, by 40mm at the front and 50mm at the rear, which works in combination with the revised suspension in order to deliver a more assured stance and superior cornering performance.

                                          Moreover, the use of aluminum reduces unsprung weight and results in significantly improved agility, ride comfort, body control and steering precision. Regarding the design, we can say that the 2013 Lexus GS is a major step forward for the Japanese manufacturer. From the side, the new GS shows the image of a spacious performance saloon with a road-hugging stance while the lower door sills and the short front overhang give the vehicle a sense of motion. The rear end of the vehicle shows a new rear bumper with integrated air diffuser and a new L-shaped LED tail lamps. Even the paint technology for the new GS was developed in order to make the car more noticeable, and the manufacturer promises new colors featuring glass flakes incorporated into the coating that add a high level of brilliance to the paint.
                                          Regarding the interior, this new GS creates a balance between the luxury, technological amenity and emotional design. The interior was designed around the drive and offers more space, increasing the comfort for both front and rear passengers. Some of the standard features of the interior are the redesigned seat frames, revised door openings, increased luggage capacity, a new energy-saving auto climate control system called S-Flow (which uses the occupant-detection system to focus airflow only to the front area where passengers are actually seated, a first-in-class technology) as well as the next-gen Remote Touch with one-push confirmation as standard on all models. Furthermore, the cabin offers new white LED lights which illuminate the areas around the doors, centre console and footwells. A new analogue clock is available, carved from an ingot. Some of the standard features available on the 2013 Lexus GS are the class-leading 10 airbags, the new Whiplash Injury Lessening (WIL) front seats and seatbelts with pretensioners. Some of the systems that can be ordered as an option are the pre-collision system, a new Night Vision System, Head-Up Display (HUD), a Blind Spot Monitor that helps detect vehicles in rear/side blind spots and Lane Keep Assist (LKA) with Lane Departure Warning (LDW).
                                          The next-generation Lexus multimedia comes with new standard entertainment and connectivity enhancements such as enhanced Bluetooth capability with automatic phonebook download and streaming audio, DVD audio and video compatibility, MP3 sound enhancement, 5.1 Surround Sound, and a high-resolution eight-inch central control display centrally located high up in the instrument panel. The models fitted with the navigation system will have an industry-first 12.3-inch high-resolution multi-media screen. For those who want even more, Lexus will offer you the optional 835-watt, 17-speaker Mark Levinson audio system, which provides 7.1 Surround Sound through 10 channels using a new class D Digital amplifier and efficient Green Edge speakers.
                                          2013 Lexus GS: official details, photos and specs - 4wheelsnews.com

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                                            #51
                                            EMBARGO: AUGUST 19, 2011 00:15 British Summer Time (4:15 PM PDT)
                                            • Bold and dynamic design featuring the new face of Lexus
                                            • Improved driving dynamics
                                            • Packed with innovative performance and safety technology
                                            • Spacious interior with a contemporary and sophisticated feel

                                            Lexus unveiled the new GS at the prestigious Pebble Beach Concours d’Elegance in California on Thursday, 18 August. The car will reach the UK market in 2012.
                                            The new GS brings a more engaging driving experience, bolder design and a more spacious, contemporary interior, heralding a new chapter in the history of Lexus.
                                            Starting with the bold spindle grille - set to be a signature feature of future Lexus models - the new GS conveys an air of confidence. This is supported by a redesigned chassis with a wide, strong stance that clearly signals the new GS is designed to inspire and reward driver participation with crisp and precise handling.
                                            Lexus engineers challenged themselves to develop a more spacious interior environment for the new GS. Leaving exterior dimensions virtually unchanged, they increased cabin and boot space to create a richly appointed interior that will transport passengers and their luggage in comfort, regardless of distance.
                                            The new Lexus GS will be launched in early 2012, including hybrid and F-Sport versions. For the UK there will be the GS 450h full hybrid and GS 250 petrol engined derivatives. Details will be announced later this year.
                                            A New Personality, An Invitation To Drive
                                            Designing the new GS to be both strong and agile was a key focus of the engineering team. Their main objective was to provide a more engaging driving experience. To achieve this they created a new aerodynamic body, a wider stance and stiffer structure, a transmission with quicker changes and distinctive engine sound and exhaust note.
                                            The revised platform is more rigid compared to the current model thanks to an increased number of spot welds and adding laser welds in very specific locations. The track, wider by 40mm at the front and 50mm at the rear, works in combination with a revised suspension design to give a more assured stance and superior cornering performance.
                                            The new suspension system is designed to guide the GS through corners with precision. In the front, aluminium upper and lower control arms employ larger bushings. The rear subframe has been completely redesigned to accommodate an all-new multi-link rear suspension, the improved geometry enhancing rear-end control. With the stiffer platform and lighter components, the shock absorbers can use lighter-viscosity oil, responding faster to small inputs.
                                            The use of aluminium reduces unsprung weight and results in significantly improved agility, ride comfort, body control and steering precision. Ventilated disc brakes featuring four-piston aluminum front calipers are equipped with the latest electronic enhancements to provide braking balance and control.
                                            Attention To Detail
                                            The precisely sculpted exterior of new GS fuses distinctive style with engineering functionality, expressing a new generation of Lexus’ design philosophy which will be applied to future models.
                                            This is evident in details such as the fins incorporated into the side of the tail lamps and the design of the boot area, each helping to direct air over and past the car.
                                            The signature spindle grille with its trapezoidal contours integrates into the aggressive front bumper to allow for efficient airflow. This distinctive Lexus design feature, combined with the deep-set, high-tech headlamps and L-shaped LED daytime running lamps, express the vehicle’s confident and dynamic character. The headlamps use a projector beam design, adding a strong, chiseled appearance and excellent illumination.
                                            From the side, the GS projects the image of a spacious performance saloon with a road-hugging stance. The tapered lower door sills and the short front overhang give the vehicle a sense of motion while width-enhancing wheel arches add an athletic stance, suggesting the vehicle’s dynamic abilities.
                                            The rear bumper features a diffuser and centered aero fins to help control underbody airflow. Combined with the L-shaped LED tail lamps, a Lexus design cue, these rear bumper features lend a high-performance appearance.
                                            Even the paint technology has been developed to make subtle bodylines more noticeable and the surface appear finely polished. New colours will benefit from glass flakes incorporated into the coating that adds a high level of brilliance to the paint. Lexus engineers also developed a new coating technology which makes the paint appear more radiant, the additional metallic texture giving both strong shading and defined, sharp highlights.
                                            Spacious Interior with Premium Upgrades
                                            Painstaking attention to detail has been applied to the GS cabin to create a balance of luxury, technological amenity and emotional design. Focused around the driver and the driving experience, it also provides more space for all occupants, increasing the comfort of both front and rear passengers. The new layout of the long, sculpted dash gives the driver and front passenger a sense of roominess through its clean centre stack and large high-resolution display screen. Most of the comfort and convenience controls such as audio and climate are relocated to provide a cleaner and more sophisticated dash layout.
                                            A redesigned seat frame and changes to the steering column give increased comfort and better forward visibility to the driver. Revised door openings offer easier entry and exit and boot access is improved with a wider, deeper opening. Luggage capacity has been increased by almost 25 per cent.
                                            The interior includes a number of embedded premium features as standard equipment. A new energy-saving auto climate control system called S-Flow uses the occupant-detection system to focus airflow only to the front area where passengers are actually seated, a first-in-class technology. A next-generation Remote Touch with one-push confirmation is standard on all models and enables smooth, intuitive operation of climate, audio and phone controls as well as use of the navigation system and more. A standard reversing camera helps add security and convenience.
                                            The finely crafted cabin detail is complemented by ambient lighting that unobtrusively welcomes and guides the user into the vehicle, providing a carefully designed experience. New white LED lights are sequentially lit to illuminate the areas around the doors, centre console and footwells. A new analogue clock, carved from an ingot, adds an unexpected touch.
                                            Cabin materials include three types of wood and meticulously detailed contrast stitching is used as a visual accent around the interior to create a rich, tailored interior space.
                                            Integrated Safety Systems
                                            In addition to enhanced braking systems and an impact-absorbing body structure, the new GS offers significant advances in both passive and active safety systems as standard equipment.
                                            Among the class-leading 10 airbags in the new GS, there are knee airbags for both driver and front passenger. Rear seat occupants have seat-mounted side airbags, and all four outboard occupants are equipped with side curtain airbags.
                                            New Whiplash Injury Lessening (WIL) front seats increase the likelihood that occupants will be in the optimum position at the moment of impact, enhancing the protective effect of the seatbelt system. Standard seatbelts with pretensioners with force limiters used for front and outboard rear seats add to occupant protection.
                                            Options include a pre-collision system, which uses the dynamic radar cruise control system to provide early warning of upcoming objects that might result in a collision. The system also uses a first-in-class infrared camera to monitor the driver’s eyes. If the driver is not looking forward when a collision appears imminent, the system will sound a warning sooner than otherwise. If the driver still does not respond and make the appropriate manoeuvre, the system will initiate braking up to two seconds prior to impact, helping to lessen the severity of the collision.
                                            Other available safety systems include a Night Vision System that enhances driver visibility in the dark; Head-Up Display (HUD); a Blind Spot Monitor that helps detect vehicles in rear/side blind spots; and Lane Keep Assist (LKA) with Lane Departure Warning (LDW). GS is the first in its segment to offer LKA with active steering torque to provide a small assistance in maintaining course, while the LDW feature alerts drivers if they begin to drift out of their lane.
                                            Seamless Connectivity
                                            Next-generation Lexus multimedia brings a host of standard entertainment and connectivity enhancements, including enhanced Bluetooth® capability with automatic phonebook download and streaming audio.
                                            GS drivers will get DVD audio and video compatibility, MP3 sound enhancement, 5.1 Surround Sound, and a high-resolution eight-inch central control display centrally located high up in the instrument panel.
                                            Cars fitted with the navigation system will have an industry-first 12.3-inch high-resolution multi-media screen, large enough to support simultaneous, split-screen viewing of a large map display, plus audio, climate or other vehicle information.
                                            For the ultimate in audio performance, an 835-watt, 17-speaker Mark Levinson audio system is available. The system provides 7.1 Surround Sound through 10 channels using a new class D Digital amplifier and efficient Green Edge™ speakers that are lighter, more energy-efficient and have less distortion. The new system produces almost three times as many watts per channel versus the previous generation.
                                            ENDS
                                            This and further Lexus information and pictures can be downloaded from the Lexus media website on:http://www.lexusgb-press.co.uk or through www.newspress.co.uk

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                                              #52
                                              Gosto da frente, mas acho a traseira estranha.

                                              A esse nível o actual GS vai deixar saudades (principalmente o pré-restyling, que a Lexus portou-se mal quando lhe "lavou" a cara). É um carro que adoro ver.

                                              O interior parece estar muito bom!

                                              Com um motor diesel acredito que vá ombrear muito melhor com Classe E, Serie 5 e A6, principalmente em mercados como o nosso.

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                                                #53
                                                Estava com medo que fosse sair um aborto. Não gostava do que via nas fotos espia. Felizmente está interessante. Tem classe.

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                                                        Editado pela última vez por BLADERUNNER; 19 August 2011, 09:11. Razão: compilar mais vídeos

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                                                            #59


                                                            começando pela elipse de cima, destaco uma área que a meu ver poderia estar muito melhor resolvida.
                                                            A linha de cintura apresenta um desnivel. Nada contra, apenas a execução da mesma, já que o manipulo da porta traseira fica precisamente em cima do desnivel. Em vez de termos uma linha que flui em direcção à traseira, através de um subtil degrau, o que realmente temos é a linha de cintura, que, em seguida, é intersectada por um desajeitado arco (dado pelo contorno superior do manipulo) e que intercepta uma outra linha situada um pouco mais abaixo que a linha de cintura. Perde-se percepção de fluidez e continuidade, ficando tudo aos saltinhos.

                                                            Também não percebo porque é que ao encontrar a traseira, a linha de cintura não se "une" à aresta que define o topo da bagageira. Mesmo mantendo esta solução, essa linha da bagageira não deveria perder definição como perde ao entrar pela lateral do carro. QUanto muito, deveria ligar de forma mais explicita à linha base das janelas. Mas, acho que a mesma deveria unir-se à linha de cintura. Sempre seria um pouco menos de confusão visual (alguma indefinição na área de luz/sombra) naquela zona.

                                                            A outra área que destaco, também não me parece de todo resolvida de forma eficaz, já que, mais uma vez, a superfície empenada gerada pelo desencontro de duas linhas, e a perca de definição da aresta que vai de encontro à base da porta, apenas revela fragilidade visual.

                                                            Na frente, é a atípica grelha que causa algumas dúvidas, pois é uma forma demasiado sensível aos pontos de vista em que é observada. Em alguns ângulos, parece apenas algo turtuoso e empenado.
                                                            um outro pormenor que faz-me ficar com dúvidas é o contorno cromado da grelha, sobretudo a forma como o mesmo é finalizado. Parece acabar no meio do nada apenas porque sim...

                                                            A geração anterior de Lexus apresentava estes pormenores bem melhor resolvidos.
                                                            Com o CT-200h entrámos num novo capítulo que não é nada desejável de linguagem formal, trocando a precisão e a contenção por pormenores puramente barrocos, indefenidos e bastante mal resolvidos.
                                                            O GS, pelo menos, apresenta proporções mais aceitáveis, já que nem isso safa o CT-200.

                                                            Numa linguagem definida como L-finesse, o ingrediente que acaba por faltar é mesmo... "finesse"

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                                                              #60
                                                              Eu acho que está muito bom e faz lembrar um pouco de JDM com tantas arestas e vincos

                                                              Num segmento destes um carro com tanta agressividade é capaz de se sair bem

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