Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Tópico QOROS - nova marca chino-israelita que apostará na Europa
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
Originalmente Colocado por ClioII Ver PostAs manetes de luzes e limpa-vidros parecem saídas de um Datsun dos anos '70.
Já o exterior não gosto daquelas letras chinesas na bagageira.. se forem espertos tiram isso!!
Comentário
-
Originalmente Colocado por TugaAzeiteiro Ver PostEstá bastante bonito.. basta saber o resto: Fiabilidade, qualidade de construção e preços!!Qoros 3 Sedan por 16,000 EUR, e render do hatchback
In an interview given to BBC at Geneva Motor Show, a Qoros representative said the 3 Sedan will have a starting price of 16,000 EUR (about 20,881 USD / 13,826 GBP).
The fully-loaded model will rise up to 20,000 EUR (approx. 25,868 USD / 17,295 GBP) and Qoros expects only 10 percent of orders to come from Europe. They also said United Kingdom will not get a right-hand drive version and they don't plan on offering diesel engines for its models, not just the 3 Sedan.
They will not produce cars on the old continent as all models will be made at a new factory in Changshu, China which at first will have a capacity of 150,000 units annually. If everything goes well, it can be boosted to 250,000 units and then the building can be expanded to increase capacity to 450,000 cars.
As a side note, Theophilus Chin has rendered from several angles a possible look for the Qoros 3 Hatchback based on the looks of the recently introduced 3 Sedan. More renders are available at the second source link below.
Source: bbc.co.uk via theophiluschin.com and
Comentário
-
Tudo muito bonito.........mas falta-lhe o mao-de-obra europeia nele. A China ainda nao percebeu que para vender no mercado europeu precisa de montar as fabricas na europa tal como os coreanos fizeram. Nao estou a ver isto a vingar ca em Portugal , acho que vendera menos que o Dacia Logan.
Comentário
-
Autohoje - Qoros e Microsoft parceiros em sistema multimédia
A marca de capital chinês e israelita anunciou o desenvolvimento de um sistema de infotainment com acesso à internet recorrendo à plataforma nuvem Windows Azure.
O sistema de infotainment “QorosQloud” está a ser desenvolvido em conjunto pela recém-criada marca Qoros e pela Microsoft. Recorrendo à plataforma virtual Windows Azure, o dispositivo permite, entre outras funções, a gestão do sistema de navegação (acedendo a informações de trânsito com percursos alternativos), comunicações, entretenimento (acedendo a redes sociais, possibilitando a partilha de dados do desempenho ao volante) e segurança do veículo (emitindo alertas de segurança), através de um ecrã sensível ao toque de oito polegadas.
Para se diferenciar no mercado, a marca chinesa/israelita disponibilizará de série o dispositivo com base em “cloud computing” em todas as versões dos seus modelos, a começar pelo Qoros 3 Sedan, que tem comercialização prevista para a Europa em 2014.
Neste sistema nuvem, o objetivo é utilizar, em qualquer lugar e independente de plataforma, as mais variadas aplicações via web com a mesma facilidade como se estivessem instaladas nos nossos próprios computadores. Contudo, dispensa a instalação de programas, o armazenamento dados ou mesmo o uso de unidades físicas
Comentário
-
A Qoros, sem levantar totalmente o véu, vai dando a ideia de que terá uma gama diversificada.
Começará pelo 3 hatch a chegar em 2014, uma berlina e uma carrinha, além de um crossover, apresentados há meses sob a forma conceptual muito aproximada das versões de produção.
Esperam-se também a chegada de versões coupé e cabrio deste modelo.
Mas deverá surgir mais tarde um modelo mais compacto dentro do segmento B e um bem maior, já dentro do segmento E das berlinas de luxo.
Um monovolume de 7 lugares também deverá materializar-se mais tarde.
Deveremos assistir à chegada de uma versão híbrida, além de uma caixa automática de 7 velocidades.
http://auto.blog.rs/blog/auto/top-se...ma-nove-modele
Comentário
-
Originalmente Colocado por galactica Ver PostParece-me que muita gente olha para o carro e ve a China,eu olho para o carro e vejo Israel e pode sair um produto cuidado com ele.
Alem disso respondam lá qual é o produto que não hoje da China ? Existe o conhecido e o desconhecido com nome famoso mas que tb é made in China.
Comentário
-
É como quando discutem sobre os ténis da Nike... "ah e tal, Nike"... não é dos chineses etc, sabem lá eles que muitos dos artigos da nike são fabricados pela classe baixa de países como a India, China, etc, mão de obra barata, fabricas que se movem para países com rendas inferiores e mão de obra ao preço da chuva.
Comentário
-
Como construir uma marca do zero, com potencial de lucros retirados de apenas 150 mil previstas vendas anuais.
in autocar, por Hilton Holloway
Keeping it simple is the new premium, says Qoros
Low production and development costs and a start-up brand are the secrets of success in the domestic market, says Chinese maker Qoros
I nipped over to Shanghai last week (spending less than 48 hours on the ground) to attend a big technical and branding exposition for Qoros, the new Chinese-Israeli start-up brand.
It’s a fascinating company and I reckon Qoros could become a case study in future on how to make money from selling cars mass-market cars. The company has developed an all-new platform and a new range of engines, has a shiny new factory and is on the verge of launching a smart new (Volkswagen Jetta-sized) '3' saloon, with a hatchback, crossover and SUV on the way. In China, the cars will be priced at "15 per cent less than a Jetta, with 15 per cent more equipment by value".
Chairman Guo Qian assured me that Qoros’s owners – Chinese car maker Chery and investment fund Israeli Corporation – have so far spent just over £500 million. For established car makers, that sort of money might buy you a heavy makeover of an existing model. Sounds impossible, doesn’t it?
Well, the Qoros venture has a number of advantages. The company was born in 2007 with just a handful of employees. Qoros then hired experienced operatives from the European car industry to guide engineering work that was farmed out to consultancies. They include Klaus Schmidt, an ex-BMW M division boss who is in charge of powertrains and suspension; Roger Malksusson, formerly of Saab, who led on safety design, and design boss Gert Hildebrand, who joined Qoros straight from a decade reinventing Mini at BMW.
The platform was engineered to Qoros demands by Magna in Austria and many of the components have been bought off the the shelf from Tier 1 suppliers – a technique the post-GM Saab was using to develop the ill-fated Phoenix platform. True, Qoros had the advantage of using Chery engines as the base for a major re-engineering by AVL of Austria – rather cheaper than buying in units from an existing engine maker.
Qoros’s approach with its new models is also to keep things simple, making a good-quality car without going overboard on expensive materials and trim. The styling of the 3 family is subtle and carefully honed and shouldn’t date. The interior is also VW-simple and is dominated by a large touchscreen that is 3G-connected at Qoros’s expense and is designed to be used with owners' smartphones. The company reckons that connectivity is more important to young Chinese than such premium flash as aluminium bezel instruments and button-laden consoles. Much work has been expended on refinement and ride quality, benchmarking the best European rival models.
The new platform has been designed to stretch from a Golf-sized vehicle up to a large executive car and a seven-seat SUV, so there should be no major platform expenditure in the longer term. It's also expected that a five-star Euro NCAP safety rating will be announced, which should negate any concerns about safety. The engine range is a 1.6-litre petrol in naturally aspirated and turbocharged forms, but there's no diesel. There will be two six-speed transmissions (manual and dual-clutch automatic) and hybrid drive will be offered by an electrically powered rear axle, originally developed by American Axle for Saab.
By keeping the teams small and not having huge engineering facilities to maintain, Qoros has kept costs very low. By the end of this year Qoros staff will number just 600, with around 1200 working in the new factory at Changshu. The majority of the workforce at the brand new factory (which will make 150,000 cars annually initially) are young people in their early 20s, being trained by more experienced workers from other established Chinese car factories.
Unlike many Western car makers, saddled with large workforces, pension schemes to fund and big development budgets, Qoros is much, much lighter on its feet. While it needs produce the new 3 hatchback, crossover and SUV models without increasing its white-collar workforce significantly, the company could be seeing annual revenues of around £1.5 billion on production of 150,000 vehicles per year.
Starting from scratch and farming out much of your engineering might turn out to be the only way to make good money in the mass market.
Comentário
-
¡Cinco estrellas EuroNCAP para el Qoros 3!
Qoros es de esas firmas chinas que prometen hacerlo bien en occidente. Estuvieron en el pasado Salón de Ginebra con unos productos a los que todavía les quedaban aspectos por pulir, pero con un lenguaje de diseño muy "a lo Volkswagen", sobrio y técnico, en busca de dar sensación de producto robusto.
Pero todas las promesas chinas parecen irse al garete cuando entramos en valoraciones objetivas de seguridad. Y es que casi todos los ensayos de EuroNCAP de coches de aquel país han acabado en grandes desastres calamitosos.
No es así para el Qoros 3, que acaba de ser puesto a la venta en Eslovaquia. El modelo asiático logró cinco estrellas EuroNCAP en la última tanda de ensayos del organismo independiente.
Sí, cinco estrellas ya es "lo típico", lo que se espera de cualquier vehículo, pero si el Qoros cumple lo que promete (precio "a la china", con seguridad "a la europea"), puede suponer un problema para generalistas y coreanos a medio plazo.
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário