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    #61
    Ou este último está mais bem conseguido, ou é da cor...

    Comentário


      #62

      AutoExpress 4 December

      Comentário


        #63
        Skoda confirms next-generation Fabia will be launched this fall
        New Superb due by the end of 2015

        Skoda has revealed some new details about their future product lineup.
        In a press release detailing their 2013 Annual Report, Skoda confirmed plans to launch a new Fabia this fall. The company declined to elaborate but they have high hopes for the model as they sold 202,000 Fabias in 2013.
        The press released failed to mention the next-generation Superb but Volkswagen has previously announced the model will arrive by the end of 2015.
        Skoda also confirmed plans to increase their sales to 1.5 million units annually. In order to achieve this ambitious goal, the company will be "introducing a new or revised model every six months on average."
        Skoda went on to say they will produce an "additional" model at their Kvasiny plant in the Czech Republic. The company declined to say what the model will be but previous reports have indicated it could be a crossover named the Snowman.

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          #64
          Shop:



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            #65
            Autobild:

            Comentário


              #66
              Fotos espia:




              Comentário


                #67
                Ainda muito escondido e sem fotos da traseira q normalmente e o elemento mais feio da superb.

                Comentário


                  #68
                  Originalmente Colocado por reckoner00 Ver Post
                  Shop:

                  Se sair assim, é uma traseira muito bem desenhada. Me gusta...

                  Comentário


                    #69
                    Originalmente Colocado por reckoner00 Ver Post
                    Fotos espia:
                    Por Portugal. Catita !

                    Comentário


                      #70
                      E parece ser por terras alentejanas.

                      Comentário


                        #71
                        Conheço quem já o viu ao vivo, numa apresentação reservada a vendedores e representantes da Skoda.
                        Não se podiam aproximar do carro e os telemóveis e câmeras foram apreendidas antes da exibição.

                        Não sei bem pormenores, mas confirmam-se os faróis com um formato triangular e uma traseira copiada da Jaguar, na opinião de quem mo disse.
                        É imponente, por comparação ao actual, disseram-me.

                        Comentário


                          #72
                          Originalmente Colocado por asjesus Ver Post
                          E parece ser por terras alentejanas.
                          É, tenho a ideia destas imagens já terem sido divulgadas anteriormente.

                          Comentário


                            #73
                            Originalmente Colocado por JPR Ver Post
                            Conheço quem já o viu ao vivo, numa apresentação reservada a vendedores e representantes da Skoda.
                            Não se podiam aproximar do carro e os telemóveis e câmeras foram apreendidas antes da exibição.

                            Não sei bem pormenores, mas confirmam-se os faróis com um formato triangular e uma traseira copiada da Jaguar, na opinião de quem mo disse.
                            É imponente, por comparação ao actual, disseram-me.
                            Em Portugal ou no exterior?, terá versão R?, primeiro semestre de 2015 em comercialização?

                            Comentário


                              #74
                              Originalmente Colocado por TURBO Ver Post
                              Em Portugal ou no exterior?, terá versão R?, primeiro semestre de 2015 em comercialização?

                              Foi na apresentação internacional do Fabia 3, reservada a representantes Skoda, onde esteve presente o novo director de marketing da marca, tendo sido anunciados os ambiciosos projectos de investimento de 2 mil milhões de euros da marca para os próximos anos (mesmo em PT os stands vão sofrer profundas alterações)

                              E como surpresa passou em palco o Superb, rodeado de seguranças para ninguém se aproximar.

                              Versão de entrada TDI com 190 cavalos.

                              Os preços vão sofrer um reajuste para cima (e bem para cima), o que preocupa o chefe de vendas com quem falei.

                              A apresentação vai ser em Março no salão de Genebra. E, se for como no Octavia, a seguir ao verão começam a chegar às primeiras unidades.

                              Comentário


                                #75
                                Um upgrade interno de qualquer modo a sigla Superb tem raiz na Europa automóvel, pequena ou média cc a benzina ou diesel ainda nada a apontar mesmo que rumor?

                                Comentário


                                  #76
                                  Originalmente Colocado por reckoner00 Ver Post
                                  Fotos espia:
                                  Andam pelo Alentejo

                                  Comentário


                                    #77
                                    Fotos espia:






                                    Comentário


                                      #78


                                      bicho enorme!

                                      Comentário


                                        #79

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                                          #80

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                                            #81


                                            Apresentado em fevereiro

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                                              #82
                                              Sketch oficial:

                                              Comentário


                                                #83
                                                [Teste] - Skoda Superb "Prototype" - Autocar



                                                Skoda wants the new Superb to take on class leaders such as the Ford Mondeo and Vauxhall Insignia, and, as our early test drive shows, it stands every chance of doing so

                                                What is it?

                                                It’s a car without a twin-door rear hatch. That’s the first thing to tell you about the new Skoda Superb, driven here, early and disguised (the car, not I), prior to going on sale next Autumn.
                                                So to the old model’s trademark dual tailgate, whose metal part raised like a saloon’s or whose whole raised as a hatch, is no more. Skoda’sstrapline is Simply Clever. The boot was clever. But it wasn’t simple – or particularly light.

                                                It matters because its departure means the new Superb can look far more stylish than before. You can’t see that yet, owing to the camouflage. Sorry about that.

                                                It’ll be shown in public in February, so until then you’ll have to take my word for it that ditching that dual-opening boot and adopting a conventional hatch instead really does matter. The twin-door set-upnecessitated a long boot lip, and because the rear cabin had the generous headroom beloved of private hire companies, the rear window was as a result blunt and bulbous, making the rear ungainly.

                                                A hatch means you can have both cabin space and a coupé-ish swoop to the rear. Airport minicabbers rejoice, then: the Superb looks much better kerbside yet is even more spacious than before, thanks to 80mm going into the wheelbase and the boot getting even bigger, now swollen to 625 litres behind the rear seats.

                                                A shorter front overhang means overall length is only up by 20mm, while an extra 50mm of width adds visual purpose.

                                                Torsional rigidty is up by 12 per cent and the use of high-strength steels by a more significant 45 per cent, yet weight is down by an average of 75kg across the range, because underneath is VW’s MQB platform, as on the latest Volkswagen Golf and Passat.

                                                Interesting comparison, the Passat. It, too, is just-new, but the Volkswagen Group has decided that these two are no longer competitors. It thinks the Passat is a compact-executive car and ahs left it to the Superb to give the Ford Mondeo and Vauxhall Insignia a hard time.

                                                Skoda is confident it’ll do the job, and so am I.

                                                What is it like?

                                                Good. Skoda is a car maker that now makes one million cars a year, and it knows what its customers want.

                                                In China, one of the places the Superb is built, they want that massive rear legroom – accordingly it’s ridiculously generous – but also they increasingly want connectivity and high-tech features.
                                                Lane-keeping assist and adaptive cruise control to and from a standstill; an infotainment system that can mirror your phone; wireless phone charging; passenger control for the audio and navigation via a tablet: the new Superb can have all of these and more.

                                                Customers wanted better cabin materials, too. These are currently so far away from ready that Skoda is reluctant to picture them, but you can be fairly sure they’ll be good enough.

                                                The Superb is pretty tidy to drive, too, in that rather inoffensive, Skoda-esque way that focuses on ease and comfort.

                                                Our test cars were fitted with optional adaptive dampers (a Superb first) which are best left in their middling Normal setting, where the ride and body control is fine (one setting either way is too compromised). It steers smoothly, if slowly off the straight-ahead, and feels relaxed and calm. More steering weight (you can choose that through the adaptive drive mode) improves the cruising stability.

                                                Should I buy one?

                                                Probably. All the engines we tried are good. They’re now all EU6 compliant four-pots, ranging from a 1.4-litre turbo petrol with 123bhp through to a 2.0-litre petrol (276bhp), with three diesels (1.6 and 2.0, with 118 to 188bhp). There's also the option of two or four-wheel drive, as before.

                                                No word on whether the UK will receive them all, but there’s a fair chance: we took the old six-cylinder petrol, after all. All drive through smooth six-speed manual gearboxes or DSG dual-clutch automatics.

                                                We tried two petrols and a diesel, the latter a 188bhp 2.0 TDI that was arguably the most relevant to the UK market, despite having four-wheel drive and an automatic gearbox. The extra weight of all that meant body control was poorer, but the engine itself is quiet and strong.

                                                No performance or technical figures, specs or prices have been released yet, save for knowing that the 1.6 TDI Greenline model will produce 96g/km of CO2.

                                                One other detail I can reveal: if you sell a conventional D-segment hatchback in Europe, your job is about to get a lot tougher.


                                                Skoda Superb 2.0TDI 188bhp 4x4 DSG SE

                                                Price £29,500; 0-62mph 9.0sec; Top speed 135mph; Economy55.0mpg; CO2 145g/km; Kerb weight 1510kg; Engine 4 cyls, 1968cc, turbodiesel; Power 188bhp at 4500rpm; Torque 280lb ft at 2000-4000rpm;Gearbox 6-spd dual-clutch automatic

                                                Comentário


                                                  #84
                                                  Impressão minha ou é mais curto o espaço traseiro?

                                                  Comentário


                                                    #85
                                                    Bem ainda está escondido mas promete.

                                                    Honestamente sempre parece mais bonito que os "verdadeiros" premium que vão saindo, por mim falo que Série 3 e Classe C não dão muito de si à beleza como já deram em gerações anteriores.

                                                    Comentário


                                                      #86
                                                      Vai retirar venda na Europa ao VW Passat, A6 e ao Série 5 e demais concorrência alemã e francesa.

                                                      Comentário


                                                        #87
                                                        Dá para ver que a consola central/tablier, é na linha dos mais recentes produtos da Skoda... O que não é necessariamente mau, mas esperava algo de diferente do Octavia.

                                                        Comentário


                                                          #88
                                                          Originalmente Colocado por VolkswagenPedro Ver Post
                                                          Dá para ver que a consola central/tablier, é na linha dos mais recentes produtos da Skoda... O que não é necessariamente mau, mas esperava algo de diferente do Octavia.
                                                          Pois, jogaram claramente pelo seguro.


                                                          Mas neste segmento não há margem para mudanças radicais e interiores malucos, há uma grande faixa de condutores mais velhos que não se pode ignorar.

                                                          Comentário


                                                            #89
                                                            Originalmente Colocado por tito23 Ver Post
                                                            Pois, jogaram claramente pelo seguro.


                                                            Mas neste segmento não há margem para mudanças radicais e interiores malucos, há uma grande faixa de condutores mais velhos que não se pode ignorar.

                                                            concordo.


                                                            Um exemplo desta situação. O novo XC90 tem um interior fantástico mas estão a ver alguém com 70 anos e pouco dado a PCs, tablet e afins a comprar e a usar o sistema de climatização ou rádio?

                                                            Comentário


                                                              #90
                                                              Sim, vejo e o que as fotografias acima mostram não é necessariamente o resulatado final do carro em termo de apresentação e conteúdo.

                                                              Comentário

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